انجمن های تخصصی  فلش خور
"رژیم درمانی" برای این کودکان ممنوع - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: دانستنیها و موضوعات علمی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=33)
+--- موضوع: "رژیم درمانی" برای این کودکان ممنوع (/showthread.php?tid=223733)



"رژیم درمانی" برای این کودکان ممنوع - ʜɪᴅᴅᴇɴ - 04-05-2015

"رژیم درمانی" برای این کودکان ممنوع
کودکانی که به طور مرتب بیشتر از نیازشان انرژی دریافت می‌کنند و دچار اضافه وزن می‌شوند، اگر چنین روندی را تغییر ندهند بیش از پیش چاق خواهند شد.
"رژیم درمانی" برای این کودکان ممنوع 1 دکتر احمد فشارکی، متخصص کودکان و نوزادان، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اختلالات روانی، مانند تنبلی، افسردگی، مشکلات اجتماعی در کودکان، طرد شدن از سوی دیگران به ویژه همسالان، کاهش اعتماد به نفس و احساس ناامنی و مورد تمسخر و آزار قرار گرفتن از جمله مسائلی است که در کودکان چاق دیده می‌شود، بی‌تحرکی کودکان و کاهش فعالیت بدنی و کاهش فرصت‌های بازی در خارج از منزل موجب می‌شود بخشی از انرژی دریافتی از مواد غذایی در بدن به صورت چربی پیدا کرده و سبب اضافه وزن و چاقی شود. 


وی افزود: عوامل مختلفی باعث عدم تعادل بین انرژی مصرفی و دریافتی می‌شود که برخی از آن‌ها شامل عوامل ژنتیکی، عادات غذایی و فعالیت بدنی و ورزشی هستند. 


دکتر فشارکی تصریح کرد: براساس تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در کودکان و نوجوانان، مهم‌ترین علت چاقی، دریافت خوراکی‌های پرکالری است، خوراکی‌های پر کالری مانند فست‌فود و غذاهای پر چرب است.


وی خاطر نشان کرد: رژیم درمانی برای کودکان زیر ۷ سال توصیه نمی‌شود چون با توجه به سرعت رشد در این سن، ممکن است آسیب‌هایی برای کودک به وجود بیاید اما کودکان بالای ۷ سال می‌توانند تحت رژیم درمانی واقعی قرار گیرند.