انجمن های تخصصی  فلش خور
چگونگی انتخاب بهترین ها - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: ادبیات (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+--- موضوع: چگونگی انتخاب بهترین ها (/showthread.php?tid=251153)



چگونگی انتخاب بهترین ها - sober - 18-12-2015

«مدیریت استرتژیک توسعه محصول جدید از ایده تا عمل»، «قدرت،‌ نفوذ و ترغیب»، «استخدام بهترین‌ها» و «90 روز نخست یک مدیر» عنوان چهار کتاب در حوزه مدیریت است که این روزها طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

چگونگی انتخاب بهترین ها

4 اثر انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، ناشر کتاب های مدیریت و برخی متون دانشگاهی در حوزه علوم انسانی این روزها در میان پرفروش ترین های بازار کتاب جای گرفته است.

«90 روز نخست یک مدیر» با زیر عنوان «استراتژی‌های کلیدی موفقیت برای مدیران جدید در تمام سطوح سازمانی» نوشته مایکل واتکینز با ترجمه محمدرضا شمشیرگر، علی زارع میرک آباد، امیرحسین قادری کتابی است که بر اساس جابه‌جایی‌های مدیریتی نگاشته شده و به مدیرانی که به هر دلیل در پست جدیدی در سازمان قبلی خود یا سازمان دیگری قرار گرفته‌اند رهنمودهایی پیرامون چگونگی یک شروع موفقیت‌آمیز در سه ماه نخست مدیریت ارائه می‌دهد. کتاب در 10 فصل شامل «خودتان را توانمند سازید، سرعت یادگیری‌تان را افزایش دهید، استراتژی را با موقعیت هماهنگ سازید، موفقیت‌های اولیه را حفظ کنید، درباره موفقیت مذاکره کنید، دستیابی به همراستایی، گروه خود را تشکیل دهید، ائتلاف ایجاد کنید، تعادل خود را حفظ کنید و به همه شتاب بدهید» نوشته شده است.

نویسنده برای نگارش این کتاب با سفر به کشورهای مختلف دنیا، با مدیران ملت‌های گوناگون گفت‌وگو کرد و دانسته‌های مدیریتی‌اش را بر مبنای مشاهداتش در حوزه مدیریت سایر کشورها در این کتاب گنجاند. «واتکینز» دانشیار گروه مدیریت بازرگانی در دانشکده بازرگانی هاروارد است، جایی که در آن پیرامون رهبری و مذاکره به پژوهش می پردازد. مشهورترین اثر این پژوهشگر برجسته مدیریت، کتاب پرفروش بین المللی 90 روز نخست (استراتژی های کلیدی موفقیت برای مدیران در تمامی سطوح) می باشد، که مجله اکونومیست از آن به عنوان "کتاب مقدس جامعه پذیری سازمانی" یاد کرده و تا کنون بیش از 500 هزار نسخه از آن در 27 زبان منتشر شده است. او سابقه تدریس در دانشگاه IMD سوئیس، INSEAD فرانسه، دانشکده بازرگانی هاروارد و دانشگاه دولتی کندی را در پرونده علمی خود دارد.

***

بر اساس این گزارش، کتاب «استخدام بهترین‌ها»، راهنمای مدیران برای انجام مصاحبه‌های استخدامی اثربخش و انتخاب بهترین نیروها، نوشته مارتین یایت با ترجمه‌ای از مهدی فتاحی و بهاره واثق کتاب پرمخاطب بعدی این ناشر است. کتابی که در معرفی آن می خوانیم: «موفقیت شما در مسیر شغلی مدیریت با یک چیز تعریف می‌شود موفقیت مالی. اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان به اهداف مالی دست یابید، افراد حرفه‌ای را استخدام کنید. شناسایی افراد توانمند مستلزم آگاهی و آشنایی با روش‌های کاربردی روز دنیا در زمینه کارمندیابی و گزینش کارکنان بااستعداد است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا همواره به مجموعه‌ای غنی از متقاضیان مستعد دسترسی داشته باشید و هرگز دچار عارضه استخدام افراد نامناسب نشوید. با مطالعه کتاب «استخدام بهترین‌ها»، متوجه می‌شوید که کارمندیابی و گزینش افراد کار پیچیده‌ای نیست، بلکه مجموعه‌ای از گام‌های منطقی و فنون معقولی است که شما را قادر می‌سازد همواره استخدام‌های خوبی داشته باشید و برای این کار شما بیش از هر چیز باید روی مهارت‌های حقیقت‌یابی و ارتباطات خود کار کنید.»
4 اثر انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، ناشر کتاب های مدیریت و برخی متون دانشگاهی در حوزه علوم انسانی این روزها در میان پرفروش ترین های بازار کتاب جای گرفته است.

کتاب 15 فصل دارد که نویسنده در آن به دقت روش‌های تعیین شرح شغل و توانمندی‌های مورد نیاز برای ارزیابی صحیح، انواع روش‌ها و کانال‌های کارمندیابی برای استخدام متقاضیان مستعد معرفی کرده است و انواع روش‌ها و فنون مصاحبه‌های استخدامی را با ذکر صدها سوال و روش تفسیر آنها توضیح می‌دهد. همچنین در این کتاب برای گروه‌های خاصی از متقاضیان از قبیل فروشنده‌ها، مدیران و افراد تازه‌کار روش‌های مصاحبه مخصوص آنها ارائه شده است و اثربخش‌ترین روش‌های کارمندیابی و مصاحبه موجود را با هم ترکیب می‌کند.

***

سومین کتاب پرفروش این ناشر «مدیریت استرتژیک توسعه محصول جدید از ایده تا عمل» نوشته منوچهر انصاری و علیرضا ممقانی است.

این کتاب در 9 فصل با ارائه مفاهیم مدیریت، استراتژی و معرفی استراتژی توسعه محصول جدید و مدل های آن به چگونگی برگزیدن ایده های عملی برای تولید محصول جدید پرداخته است. در بخشی دیگر از کتاب، روش های پرورش، ارزیابی و انتخاب بهینه ترین ایده بر اساس روش های نظری و ریاضی، روند تولید و تجاری سازی محصول براساس چرخه عمر آن با رویکرد استراتژیک و آخرین مبانی علمی و عملی بررسی شده است. مطالب این کتاب به روشی مناسب، برای بهره گیری بیشتر نگاشته شده است. از این رو مولفین این کتاب پیشنهاد کرده اند تا مطالب به ترتیب فصول مطالعه گردد.

***

همچنین کتاب «قدرت،‌ نفوذ و ترغیب» از مجموعه کتاب های کسب و کار هاروارد کاری از گروه نویسندگان مدرسه کسب و کار با ترجمه بهاره واثق و مهدی فتاحی در لیست پرفروش ها قرار گرفته است. در معرفی این کتاب می خوانیم: «اگر تازه مدیر شده‌اید و همت کرده‌اید که مدیر موفقی باشید؛ یا سابقه چندین ساله در مدیریت دارید و به این نتیجه رسیده‌اید که قدرت به تنهایی عامل موفقیت نیست؛ یا اگر کارمندید و قصد دارید نقش موثرتری در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشید و نظر مدیرتان را به گونه‌ای که می‌خواهید تغییر دهید و به خواسته‌هایتان برسید حتما دوست دارید بدانید که برای موفقیت به چه چیزهایی احتیاج دارید؟ فرض کنید می‌خواهید رویه معمول و چندساله انجام کار در واحدتان را با یک رویه جدید و مفید جایگزین کنید یا مدیر خودرا قانع کنید که برای شما افزایش حقوق در نظر بگیرد، چه کارهایی باید انجام بدید؟

فرقی نمی‌کند که کارمند یا مدیر باشیم. همه می‌دانیم که در محیط‌های اداری "قدرت" نقش تعیین کننده‌ای دارد. اما قدرت از کجا می‌آید؟ قدرت واقعی از چه طریقی ادراک می‌شود؟ مدیران برحسب میزان استفاده از قدرت به سه گروه مدیران رابطه‌گرا،‌قدرت‌گرا و سازمان‌گرا تقسیم می‌شوند؛ فکر می‌کنید کدام یک موفق‌ترند؟ اما هم برای با نفوذها و هم برای کسانی که از قدرت رسمی برخوردارند، ابزار اولیه و اصلی جهت تغییر رفتارها و تاثیر بر تصمیمات ترغیب است. ترغیب مشتری برای خرید کالا، ترغیب مدیر برای گرفتن ارتقا، ترغیب پیمانکار برای تحویل سریع‌تر سفارش و ... همگی مثال‌هایی از موارد بکارگیری ترغیب است که کمابیش با آن درگیریم. در واقع ترغیب همان چیزی است که برای حرکت به جلو در کارمان همه به آن احتیاج داریم تا ذهنیت دیگران را در کارمان آنطور که می خواهیم تغییر دهیم.

حال اگر می‌خواهید در استفاده و شناخت «قدرت» حرفه‌ای شوید؛ با «نفوذ» در مدیر یا کارکنانتان گام به گام به اهدافتان نزدیک‌تر شوید و با «ترغیب» سایرین سرعت دستیابی به اهداف خود را بیشتر کنید، مطالعه کتاب قدرت،‌ نفوذ و ترغیب را به شما پشنهاد می‌کنیم.»