انجمن های تخصصی  فلش خور
آمفیزم درمانی ندارد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: آمفیزم درمانی ندارد (/showthread.php?tid=259140)



آمفیزم درمانی ندارد - ʜɪᴅᴅᴇɴ - 13-06-2016

آمفیزم درمانی ندارد

برونشیت مزمن به علت مصرف سیگار و قلیان بروز می‌کند که پس از گذشت 10 الی 15 سال علائم خود را نشان می‌دهند.
آمفیزم درمانی ندارد 1حمید سهراب‌پور متخصص ریه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ریه افرادی که سیگار می‌کشند خاصیت الاستیکی خود را از دست می‌دهد، یعنی ریه بعد از نفس کشیدن و باز شدن به حالت اولیه خود برنمی‌گردد. در این وضعیت تغییراتی هم در عروق داخل آلوئول‌های ریه رخ می‌دهد که تبادل اکسیژن را مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: فرد در این حالت علائمی چون تنگی نفس و کمبود اکسیژن را پیدا می‌کند. این علائم در صورت وجود برونشیت مزمن نیز ظاهر می‌شود.

سهراب‌پور افزود: برونشیت مزمن و آمفیزم در بیماری‌های تنفسی دیده می‌شود و این دو مشکل از هم مستقل نیستند. برونشیت مزمن نیز به علت مصرف سیگار و قلیان بروز می‌کند که پس از گذشت 10 الی 15 سال علائم خود را نشان می‌دهند.

وی اظهار داشت: هنگامی که بیماری در فرد مستقر می‌شود و علائم آن شدید می‌شود، زمانی است که فرد به مرحله غیرقابل برگشت رسیده و دیگر درمان قطعی برای او وجود ندارد. علائم برونشیت مزمن، سرفه، تنگی نفس، دفع خلط و در مراحل پیشرفته کبود شدن لب‌ها و انگشت‌ها، ورم پا و نارسایی قلب راست است.

سهراب‌پور تصریح کرد: نارسایی قلب راست منظور بالا رفتن فشار شریان ریوی و نارسایی قلب فرد بیمار است که درمانی برای آن وجود ندارد، فقط می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد.

وی در پایان گفت: وقتی در بیمار برونشیت مزمن و مشکلات حاد تنفسی مستقر شود، درمان‌ها مؤثر نیستند و عوارض آن‌ها پایدار است. داروهایی که استفاده می‌شود شامل داروهای گشادکننده برونشیت،‌ داروهای ضدالتهابی، خلط آور و آنتی بیوتیک‌هاست. در صورت شدید شدن بیماری،‌ فرد به اکسیژن دائم نیاز دارد.