انجمن های تخصصی  فلش خور
اشنایی با بالگرد Mi-35 - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: مسائل نظامی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=44)
+--- موضوع: اشنایی با بالگرد Mi-35 (/showthread.php?tid=260628)



اشنایی با بالگرد Mi-35 - Son of anarchy - 15-07-2016

بالگردMi-35 هواگردی است چند منظوره است که در غرب به ماشین جنگی پرنده پیاده نظام معروف است و توسط گروه طراح "میل " طراحی و در در کارخانه بالگرد سازی "روست ورتول" ساخته و تولید می شود و این بالگرد اولین بار توسط کارخانه سازنده در سال 1999 میلادی با تغییراتی اساسی و مدرنیزه کردن بالگرد mil-24 طراحی و ساخته شده است و در سال 2000 میلادی پس از تائید و دریافت گواهینامه ها پرواز و مجوزهای فروش و صادرات به خارج از کشور روسیه و همچنین برای جایگزینی مدلهای قدیمی تر تحویل نیروهای ارتش روسیه گردید، بالگردMi-35 نمونه اصلاح شده و جدید بالگرد قدیمی mil-24 است که محبوب نیروهای پیاده روس می باشد و اولین پروازش را در سال 1967 میلادی انجام داد و اولین عملیات جنگی این بالگرد در کشور افغانستان بر علیه مجاهدین اسلامی افغانستان بود.
اشنایی با بالگرد Mi-35 1
بالگرد mil-24 در میان نیروهای مجاهدین افغانی چنان ترس و وحشتی به پا کرده بود که آنان این بالگرد را به نام "ارابه شیطان" نام گذاری کردند این بالگرد mil-24 در جنگهای زیادی شرکت کرد که موفقیتهای زیادی را برای نیروهای پیاده ارتشی بهمراه آورد.


در بالگرد Mi-35 بر خلاف بالگرد mil-24 ارابه های فرود  به داخل بدنه جمع نمی شوند و و در زیر بالگرد قرار دارند و این فرم طراحی ارابه های فرود  به بالگرد کمک در حین از کارافتادن موتور و سقوط کمک میکند تا ضربه کمتری به بدنه و خدمه با سرنشینان وارد شود.

ملخ دم که در بالگرد mil-24  بصورت سه پره بود برای راندمان بیشتر در پرواز حالا بصورت چهارپره و به صورت X شکل طراحی گردیده است  بالهای اطراف بدنه در این مدل کوتاه تر گردیده اند (چهار مقر برای آویزان کردن مهمات در زیر بالهای بالگرد در نظر گرفته شده است) ، در سیستم های الکترونی هدایت پرواز بالگرد و کابین خلبان بالگرد Mi- 35 تغییراتی کلی انجام گرفته است و مجهز به سیستم پرواز دید در شب و در هر گونه آب و هوایی گردیده است و همچنین مجهز به سیستم تعیین موقعیت "گلوناس" (مشابه سیستم جی پی اس امریکا ) گردیده است در این بالگرد موتورهای جدید تر و کم مصرف تری نصب گردیده است.
اشنایی با بالگرد Mi-35 1
 بالگرد چند منظوره Mi-35 می تواند در بسیاری از عملیات های جنگی به شرح زیر مورد استفاده قرار گیرد:

– جستجو و یافتن و از بین بردن تانکها، نفربرهای نظامی ، نیروهای پیاده دشمن.

– از بین بردن سنگرهای بتونی و پناهگاه های نیروهای دشمن.

– انجام عملیات مین گذاری در مناطق جنگی.

– جستجو و یافتن و از بین بردن قایقها و شناورهای کوچک رودخانه ای و دریای دشمن.

– جستجو و مبارزه با بالگردها و هواپیماهای بی سرنشین دشمن که با سرعت کم و در ارتفاع کم پرواز میکنند.
از بالگردMi-35 برای هلی برن کردن و جابجائی نیروهای پیاده در مناطق جنگی هم استفاده میکنند. ارتشهای غربی(پیمان ناتو) در عملیاتهای جنگی برای هلی برن و جابجا کردن نیروها پیاده همیشه از دو بالگرد یکی جنگی برای پشتیبانی و دیگری ترابری برای حمل نیروهای پیاده و انتقال آنان به میادین جنگ استفاده می کنند اما بالگردMi-35  این دو کار را با هم در یک زمان انجام میدهند البته حمل و هلی برن نیروهای در این بالگرد به تعداد کمتری می باشد اما نسبت به نیروهای غربی موثر تر و کم هزینه تر و به شرح زیرمی باشد:
– هلی برن و حمل و جابجائی  هشت نفر از نیروهای پیاده ویا ویژه ارتشی با تمامی وسایل و سلاحها و مهمات کامل این نیروها در کابین بار بالگرد.

– حمل مهمات و بار برای نیروهای در حال جنگ و درگیری به وزن 1.5 تن در کابین بار و یا 2.4 تن بار و مهمات بصورت آویزان در زیر بالگرد.

از بالگرد Mi-35 در مناطق جنگ و نبرد که بالگردهای ترابری و باربری نمی توانند پرواز و یا عملیات  فرود انجام دهند می تواند به کمک نیروهای زخمی ها  و مجروحان جنگی آمده وآنها را به مناطق امن پشت خط جبهه حمل و جابجا کند و در قسمت بار بالگرد می توان دو جا برای مجروحان به حالت درازکش و دو جا به صورت نشسته بهمراهی دو نفر پرستار جائی داد.


اشنایی با بالگرد Mi-35 1
نوعی دیگری از مدل بالگردMi-35 برای جستجو و نجات افراد طراحی و ساخته شده است و مجهز به نور افکن و قوی و جرثقیلی می باشد که توانائی بلند کردن باری تا  وزن 300 کیلوگرم را می باشد.

بالگردMi-35 در چندین مدل و با شماره های Mi-35P  - Mi-35PN - Mi-35PM  و با تغییرات خاص برای  حمل سلاح های مختلف و موارد خاص جنگی طراحی ساخته و تولید می شود.

مشخصات سلاح ها و مهمات قابل حمل توسط انواع مدل بالگرد Mi-35:
انواع موشک های هدایت شونده ضد تانک مدل هوا به زمین " Sturm-B" (تا هشت قبضه راکت )، راکت های غیر هدایت شونده کالیبر 80 میلیمتری S-8 و  کالیبر240 میلی متری S-24، مسلسل های که در قسمت زیر کابین نصب شده با کالیبر های مختلف می باشند مانند مسلسل کالیبر 12.7 میلی متری مدل 9-А-629 و یا دو مسلسل مدل 9-А-622 با کالیبر 7.62 میلی متری ، نارنجک انداز مدل 9-А-800 کالیبر 30 میلی متری ،حمل و پرتاب بمبهای از 50 تا 500 کیلوگرمی و حمل کانتینرهای مین گذار KMGU-2 و همچنین توپ دو لول 23 میلی متری GSH-23 مجهز میباشد.

اشنایی با بالگرد Mi-35 1
ويژگيهاي بالگرد چند منظوره Mi-35 :

اندازه های بدنه (متر) : 3.90 * 17.51
ماکزیمم بيشينه وزن برخاست(كيلوگرم): 11500
پيشرانه : دو دستگاه  موتور توربو شفت  مدل TB3-117BMA .

قدرت پیشرانه ها (اسب بخار) : 2400
ماکزیمم سرعت پرواز(كيلومتر برساعت): 320 
سرعت پرواز گشت زنی (كيلومتر برساعت): 280
برد یکطرفه(كيلومتر): 1000 
شعاع پرواز(كيلومتر): 450 كيلومتر
سقف پرواز خدماتي(متر): 1750 
ماكزيمم سقف پرواز(متر): 4500 
خدمه پرواز دو نفر یک نفر خلبان و یک نفر اپراتور جنگی ( یک نفر هم می توان در محل حمل افراد جا بگیرد.)
قیمت هر فروند بالگرد Mi-35 22.5 میلیون دلار آمریکا


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://irartesh.ir/