انجمن های تخصصی  فلش خور
فناوری های نوین انقلابی در دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: رایانه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=27)
+--- انجمن: مسائل مربوط به سخت افزار، لپتاپ، تبلت، آیفون و ... (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=29)
+--- موضوع: فناوری های نوین انقلابی در دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد (/showthread.php?tid=263544)



فناوری های نوین انقلابی در دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد - maryam56 - 10-12-2016

دستگاه های حضور و غیاب و سیستم های کنترل تردد به بخش جدا نشدنی از منابع انسانی هر سازمان و ارگانی تبدیل شده اند و یکی از مهمترین رویکرد های هر سازمان جهت مدیریت منابع انسانی می باشند.

با ورود فناوری های نوین به عرصه شناسایی افراد،روش های شناسایی قدیمی تر که مبتنی بر اعتماد به منابع انسانی بودند کنار گذاشته شده و از فناوری های نوین جهت شناسای افراد استفاده می شود.

به عنوان مثال در ابتدای ورود سیستم های کنترل تردد و حضور و غیاب دستگاه های پانچ وارد بازار شدند و پس از آن دستگاه های بارکد خوان که هر یک از آنها توسط خود افراد بر روی دستگاه ها قرار گرفته و مبتی بر صداقت افراد بودند.

با پیشرفت فناوری و ورود تجهیزات بیومتریک، سیستم های شناسایی اثر انگشت وارد بازار شدند که شناسایی افراد بر اساس اثر امگشت فرد صورت می گیرد که این فناوری نیز مشکلاتی را در حضور و غیاب افراد ایجاد می کند به عنوان مثال برخی از افراد دارا اثر انگشت ساییده شده و یا از بین رفته هستند که همین موضوع شناسایی اثر انگشت را در این دستگاه ها با سختی و یا غیر ممکن کرده است.

نسل جدید تر سیستم های حضور و غیاب نیز بر اساس شناسایی تشخیص چهره هستند که شناسایی فرد را بر اساس ویژگی های صورت مانند فاصله چشم ها از هم، گونه و بینی صورت می گرید.

در برخی محیط ها نظیر بیمارستان ها و محیط های استریل که از ماسک استفاده می شود دستگاه های شناسایی اثر قرنیه چشم نیز وجود دارد که به تازگی به بازار آمده و مورد استفاده قرار می گیرند.

نسل جدید تشخیص کف دست نیز به تازگی در نمایشگاه های فناوری اصلاعات عرضه شده است که برای محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

منابع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دستگاه حضور غیاب ارزان قیمت - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حضور غیاب - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ارزانترین دستگاه حضور غیاب -دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دستگاه تشخیص چهره


RE: فناوری های نوین انقلابی در دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد - Fingerprint - 21-01-2022

سلام به نظر من در حال حاضر بهترین دستگاههای ورود و خروج ، اثر انگشت و تشخیص چهره هستند.