انجمن های تخصصی  فلش خور
4 توصیه گوگل برای افزایش امنیت اندروید - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: رایانه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=27)
+--- انجمن: امنیت و روش های مقابله با هـک (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=85)
+--- موضوع: 4 توصیه گوگل برای افزایش امنیت اندروید (/showthread.php?tid=264746)



4 توصیه گوگل برای افزایش امنیت اندروید - امیر‌حسین - 07-03-2017

4 توصیه گوگل برای افزایش امنیت اندرویدReviewed by BaHar Death on Feb 28Rating:

1- استفاده از گوگل پلی

بارها گفته‌ایم که بهترین مرجع برای دانلود و نصب اپلیکیشن‌های اندروید فروشگاه Google Play است. گوگل از روش‌های مختلفی برای بررسی اپلیکیشن‌های اندروید استفاده می‌کند و اگر یکی از آنها پتانسیل ایجاد خطر برای کاربر داشته باشد، وارد گوگل پلی نمی‌شود. علاوه بر این بسیاری از اعضا و تیم‌های امنیتی اندروید در این راه به گوگل کمک می‌کنند تا بدافزارها را شناسایی کند. به همین دلیل اپ‌هایی که از گوگل پلی دانلود می‌کنید مطمئن‌ترند.

2- فعال کردن اندروید دیوایس منیجر

گم کردن گوشی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. آنچه در این اتفاق مهم‌تر از خسارت مالی است ترس افتادن اطلاعات شما به دست غریبه‌هاست. Android Device Manager سرویسی است که با استفاده از آن می‌توانید در چنین مواقعی گوشی‌تان را از راه دور قفل کنید یا اطلاعات آن را کاملا پاک کنید.

3- رمزنگاری اطلاعات دستگاه

رمزنگاری گوشی این امکان را فراهم می‌آورد تا تمام اطلاعات روی دستگاه رمزنگاری شود. به این ترتیب حتی اگر کسی به گوشی شما نفوذ کند، قادر به دیدن اطلاعات و استفاده از آنها نخواهد بود. برای رمزنگاری کردن گوشی‌تان در تنظیمات به Security بروید و سپس Encrypt phone را انتخاب کنید.

4- مدیریت دسترسی اپلیکیشن‌ها

هر اپلیکیشن اندرویدی که روی گوشی خود نصب می‌کنید به مجموعه‌ای از دسترسی‌ها یا Permissionها نیاز دارد، مانند دسترسی به دوربین، میکروفون، دفترچه تلفن و غیره. سوء استفاده از این موضوع باعث شد گوگل در نسخه 6 اندروید امکانی برای مدیریت دسترسی اپلیکیشن‌ها فراهم کند. اگر از اندروید مارشمالو استفاده می‌کنید، می‌توانید گزینه App permissions را در تنظیمات گوشی جستجو کنید و با وارد شدن به آن، دسترسی اپلیکیشن‌ها را به هر قسمتی که می‌خواهید، قطع کنید.