انجمن های تخصصی  فلش خور
حفاظت از حریم خصوصی و امنیت در فضای مجازی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: رایانه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=27)
+--- انجمن: امنیت و روش های مقابله با هـک (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=85)
+--- موضوع: حفاظت از حریم خصوصی و امنیت در فضای مجازی (/showthread.php?tid=267698)



حفاظت از حریم خصوصی و امنیت در فضای مجازی - امیر‌حسین - 13-09-2017

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای انتخاب رمز خود در فضای مجازی، الگوریتم خاصی را دنبال کنید که ضریب نفوذ به آن به حداقل برسد؟

راهکارهای زیادی برای افزایش امنیت رمزنگاری در فضای مجازی وجود دارد. قبل از هرچیز، این نکته را در نظر داشته باشید با اینکه نام کاربری شما تاثیری در امنیت حساب شما ندارد، استفاده از نام های کلیشه و تکراری مثل ۱۲۳، admin و موارد مشابه گزینه های مناسبی برای نام کاربری نیستند، چون با استفاده از نرم افزارهای کدشکن راحت تر قابل نفوذ هستند.
برای افزایش امنیت رمز خود چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم:
  • کلمات تکراری و قابل پیش بینی را پیشنهاد نمی کنیم، کلماتی مثل ۱۲۳۴۵۶، test و غیره اولین گزینه هایی هستند که ممکن است به ذهن هر کسی برسند و دنیای مجازی شما را با خطر مواجه کنند.
  • اسم کوچک شما، تاریخ تولد، شماره تلفن، اسم اعضای خانواده و غیره رمزهای قابل حدسی هستند؛ خلاقیت بیشتری به خرج دهید.
  • استفاده از رمزهای ترکیبی یک پیشنهاد مناسب است؛ ترکیب اعداد و حروف راهیست که امنیت حساب شما را افزایش می دهد، کافیست تعداد کاراکترهای آن بیشتر از ۱۰ باشد. به عنوان مثال : 0935milad۹۶۱۰ یا حتی می توانید از روش استفاده از حروف اول در جملات استفاده کنید به عنوان مثال آدرس منزل یا محل کارتان که راحت تر به خاطر سپرده می شوند را در نظر بگیرید و رمز خود را از حروف ابتدای آن بسازید.
  • به یاد داشته باشید که هر بار بعد از اینکه به حساب Yahoo، Gmail یا ... وارد شدید، بعد از خروج رمز و نام کاربری را پاک کنید.
  • کاغذ و خودکار ابزار مناسبی برای نوشتن رمز و نام کاربری شما نیستند؛ به حافظه تان تکیه کنید! علاوه بر این، نرم افزارهای رمزداری وجود دارند که می توانید از آنها برای ثبت اطلاعات محرمانه خود استفاده کنید.