انجمن های تخصصی  فلش خور
امینم ایران - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: آهنگ و موسیقی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=26)
+--- موضوع: امینم ایران (/showthread.php?tid=267729)



امینم ایران - ÆMÆշЇÑζ - 16-09-2017

  ♡ ṖĪSĤŔ


رضا ناصری متولد دهه ی شصته ...
رضا پیشرو حدود 8 سال پیش رپ خوندن رو شروع کرد.با کسایی مثل ابد و یار2 و فینچر و داریا چند تا کار داد که برای اون موقع و شروع کار کارای بدی نبودن.البته خود رضا معتقده که بدترین کاراش همون کارای اولیه بودن!توی اون آهنگ ها صدای رضا هنوز شکل نگرفته بود و کلا کسی هنوز درست رپ خوندن رو بلد نبود و میومدن روی آهنگ یه سری جمله فقط پشت سر هم میگفتن و میرفتن!!!آهنگ های اون کارها اغلب کاوری از آهنگ های رپ غرب بودن و این یکی از بدترین نکات رپ فارسی در اون زمان بود.
رضا هم آهنگاش رو آهنگسازی نمیکرد و فقط روی کاور آهنگ های خواننده های غربی و مخصوصا امینم میخوند.از این رو و اینکه رضا سعی میکرد توی استیل خوندن به امینم شبیه باشه اون رو امینم ایران صدا میکردن.
البته خب شاید این نزدیکی استایل کاملا تصادفی بوده باشه.
رضا از شرق تهران شروع کرد با پشتکار فوق العادش پشت سر هم کار داد.
با لقب رضا 3پاک.  


امینم ایران 1




 خودش میگه به خاطر علاقه ی شدیدش به توپاک (اسطوره ی رپ در دنیا) این لقب رو گذاشته بوده!
همزمان با رضا تو جاهای مختلف تهران کسای مختلفی رپ کردن رو شروع کرده بودن.
رضا و بچه های تهرانپارس تصمیم گرفتن در همون ماه های ابتدایی شروع رپ به همه قدرتشون رو نشون بدن و یه کار دیس رو دادن بیرون که توش تقریبا همه ی رپ کن های اون موقع رو دیس کردن!!!از جمله سروش هیچکس و زدبازی.همونطور که میدونین رضا از اول مستقل کار میکرد یعنی مثل زدبازی و سروش هیچکس جزو گروه 021 نبود.ولی به دلیل پیشرفتش توی رپ سروش رضا رو دعوت میکنه به 021.رضا هم قبول میکنه و میاد آهنگ just 021 رو میخونه و میگه که از این به بعد همه چیز عوض میشه و واقعا هم شد!!!
رضا لقب خودش رو به پیشرو تغییر داد چون میدونست که پیشرفت خواهد کرد. از اینجا به بعد پیشرفت خودش رو تا حد زیادی مدیون سروش هست.رضا به خیلیا که قبلا جدا گونه کار میکردن کمک کرد بزرگ تر بشن,البته به کمک سروش.
از جمله حسین تهی و حسین ابلیس و همچنین امیر تتلو که واقعا یک خواننده ی استثنایی محسوب میشه که سبک جدیدی رو وارد رپ فارسی کرد.رضا 5سال پیش دومین آلبوم رپ فارسی رو به اسم واقعیت بیرون داد که در اون کسایی مثل ابلیس و تهی و تتلو و علی اوج (کینگ سابق) پیشرو رو کمک کردن.رضا در مورد اون آلبوم میگه که عامل اصلی موفقیت آلبوم خوندن فوق العاده ی ابلیس و تتلو بود.
مخصوصا تتلو که رضا میگه:"امیر یک استعداد خیلی قوی توی زمینه ی R&B
در ایران هست که اون خالکوبیهای غربی روی دستش این حس رو بیشتر هم به آدم منتقل میکنه."  


امینم ایران 1


امینم ایران 1


امینم ایران 1



 به هر حال کل کل جزو جدایی ناپذیر رپ هست و این برای رپ فارسی هم صادقه.
بی شک یکی از جنجالی ترین و بزرگترین کل های تاریخ رپ فارسی این بوده:
جریان کل کل رضا پیشرو با زدبازی:
قضیه از این قراره که چند سال پیش یه جا یه میتینگی برگزار میشه که توش سامان ویلسون حضور داشته و میاد آهنگ از خزر تا خلیج فارس رو میخونه.آخرش که تموم میشه برمیگرده میگه که این کار دیس بوده به بچه های تهران پارس و نظام آبادیا.(به علاوه ی اینکه سامان توی آهنگ دیس بک برگشته بود به داریا و فینچر که از رفیقای رضا بودن تیکه انداخته بود)
خلاصه اینکه توی اون میتینگ رضا نبود.
این جریان میرسه به گوش رضا اونم آماده میشه تا بره دخل سامان رو بیاره.
آهنگ برای وقتیه که رضا هنوز 3پاک بوده.
یه آهنگ میدن بیرون با همراهی داریا و گروه FIGHT CLUB
این آهنگ اسمش F.U.C.K ZedBazi بود که طبق گفته ی خود رضا این آهنگ فقط و فقط توی 20 دقیقه رکورد شده که واسه ی خودش نوعی رکورد محسوب میشه!!!
کار به اینجا ختم نشد و با یک دیس فوق العاده شاخ ادامه پیدا کرد:
با آهنگ اثر منفی!!!
اثر منفی رو رضا پیشرو با همکاری گنگ من و شاهین فلاکت و دیآکو خوند.
با تمام احترامی که برای سامان و گروه زدبازی قائلم ولی باید بگم تیکه ی اول آهنگ که پشت تلفن هست اوج آهنگ هستش.سامان طوری صحبت میکنه که مشخصه کاملا جاخورده.(بین بچه ها معروفه که خایه کرده)
البته این رو هم بگم که در ادامه ی اون مکالمه مهراد هیدن اومده تلفن رو گرفته و جواب رو داده اما بحث اینه که چرا خود سامان نتونسته جواب بده و اونقدر جا خورده؟؟؟!!!
به جرات میشه گفت این آهنگ بهترین و بزرگترین دیس و درواقع دیس بک تاریخ رپ فارس هستش!
این طور شد که کل کل رضا و زدبازی ختم شد ولی باز هم داریا و فینچر دیس هایی رو به زدبازی دادن که چون زیاد جالب نبود کسی پی اونا رو نگرفت و کم کم اونا هم بیخیال شدن.  


امینم ایران 1



امینم ایران 1



رضا بعد از اثر منفی کار های زیادی داد بیرون با تهی و تتلو و متضاد و بابک تیغه و ...
رضا و امیر تتلو و حسین تهی و روزبه قائم اولین کلیپ رپ فارسی رو به نام برو از پیش من ساختن تا گامی بلندتر در راستای جهانی کردن رپ فارسی برداشته بشه و استارتی باشه برای کلیپ های بعدی.
رضا بعد از برو از پیش من آهنگ پشت مه و فاز و روز اول رو هم کلیپ کرد تا باز هم پیشرفت خودش رو نشون بده.
بزرگترین همکاری تاریخ رپ فارسی شکل گرفت

یعنی آهنگ تماس کاریش نکن.
توی این آهنگ که دیگه مثلش بیرون نیومد 5بزرگ رپ و آراندبی با هم همکاری کردن یعنی سروش هیچکس و رضا پیشرو و امیر تتلو و علی قاف و مسعود سعیدی!!!
این یه کار دیس لاو بود که خیلی ترکوند.
ولی بعد از این همه پیشرفت رضا به یک باره تصمیم گرفت که از رپ بره.
این تصمیمش شوک شدیدی به رپ فارسی وارد کرد مخصوصا به طرفداراش.
رضا آهنگ باید برم رو آماده کرد و گفت که باید از رپ برای حداقل 2 سال بره.خودش میگه که این آهنگ بهترین آهنگشه چون اکثرش واقعیت های زندگیشه.
من هم قبول دارم که یکی از بهترین ها بود ولی اگر کمی دقت کنید متوجه میشید که این آهنگ کاور آهنگ When I'm Gone از EMIN3N هستش که البته دو تا ورژن داره.امینم ورژن دوی این آهنگ رو کلیپ کرد و وقتی من اون کلیپ رو دیدم احساس کردم که رضا یه جورایی تحت تاثیر اون این آهنگ رو خونده باشه و خودم برای چند وقت از رضا ناامید شده بودم.  


امینم ایران 1


امینم ایران 1



 اینجا بود که سروش هیچکس که دیگه یکی از بهترین رفیق های رضا محسوب میشد اومد و ازش خواست که بمونه.(به نظر من این یکی از مهمترین کارهای سروش هیچکس برای رپ فارسی بود)
من کلاس سوم راهنمایی بودم که باز هم بعد از یک سال غیبت شایعه هایی از حضور دوباره ی رضا پیشرو به رپ فارسی شنیده شد.
همه میگفتن که رضا آلبوم میده بیرون و همینطور هم شد.
رضا برگشت و همونطور که خودش تو آهنگ باید برم گفته بود با انفجار هم برگشت.
یک انفجار در رپ فارسی!!!
رپ فارسی دوباره با اومدن آلبوم جهنم ساکت اوج گرفت.
این آلبوم به همه جا نفوذ کرد.
آلبومی با 8 تراک که موضوعات مختلفی داشت.
آلبوم از نظر آهنگسازی در سطح بالایی بود.این بار هم توی این آلبوم رضا با امیر تتلو همکاری کرد و دو آهنگ پدر و برای رپ رو با R&B امیر رکورد کرد.
قبل از جهنم ساکت سروش و رضا گروه صامت رکوردز رو پایه گذاری کردن و به این ترتیب رضا و سروش تو کارای بیشتری با هم کار کردن از جمله دو تراک دیوونه و برو جلو که در اون دو تا آهنگ سروش قسمت کروس آهنگ رو میخونه.
اینم بگم که دو تا تراکی که امیر با رضا خوند به عنوان صامت نبود.چون کلا امیر عضو صامت نبود که اینم جریانی داره که ایشالا بعدا...
همچنین رضا توی این آلبوم 2تا آهنگ رو تکی خوند به نامهای از همتون بیزارم و جهنم ساکت که میشه گفت یه کلاس درس رپ بود برای همه کسایی که تا همین چند وقت پیش همش فیت کار میکردن و تا خواستن تکی کار کنن افتضاح شده بود کاراشون.
آلبوم جهنم ساکت بی شک موفقترین آلبوم تاریخ رپ فارسی شد.  


امینم ایران 1



امینم ایران 1



بعد از آلبوم جهنم ساکت بود باز هم یک سری دستگیری ها شروع شد و رضا رو هم گرفتن که سروش بار دیگر وارد عمل شد و با تحویل دادن خودش باعث آزاد شدن چند تا از رپکن ها شد از جمله رضا که بعد این جریان رضا آهنگ پدرخوانده رو رکورد کرد و از سروش تقدیر میکنه واسه ی تمام کارایی که براش انجام داده!
رضا توی سبک های مختلفی کار کرد ازجمله گنگ و پارتی(آهنگ رقص اندام) و دیس لاو
پنج تا از بارزترین و قشنگ ترین کارهای دیس لاو رضا به ترتیب آهنگ های داد بزن پیشرو و خیانت و نیلوفر و نامه های خالی و روز اول بود.
داد بزن پیشرو:این کار مربوط میشه به قبل از آهنگ باید برم وقتی که رضا با دوست دخترش(بهار آتیش) کمی دعواش میشه و این آهنگ رو بیرون میده.توی این آهنگ میگه:
اسمتم عوض کن چون بعد زمستون باید رد بشم من از تو
که اشاره داره به بهار(اسم دوست دخترش)
خیانت:آهنگ خیانت همراه با آر اند بی مسعود سعیدی اجراشد که داستان تخیلی دور زدن دوست دختر مسعود رو تدایی میکنه که مسعود از رضا خواسته که بیان اینو بخونن و ...
یه مصاحبه درباره ی این آهنگ هست از مسعود که اگه خواستین میزارم خودتون گوش کنین.
نیلوفر:بی شک این آهنگ یکی از قشنگترین دیس لاوهای رپ هست که با همکاری میثم این آهنگ بیرون اومد و کلیپ شد.توی این کلیپ رضا استایل یک رپکن واقعی رو به تمام بیننده های کلیپ نشون میده.
نامه های خالی:این آهنگ مربوط به دو سال پیش میشه که توش تنها همکاری رضا پیشرو با امیر رضایا شکل میگیره.رضا توی این آهنگ قسمت اینترو و کروس کار رو اجرا میکنه که نشون میده رضا اگه بخواد حتی در موسیقی پاپ هم استعداد بی نظیری داره.ضمن اینکه توی این آهنگ مهدی صفر تایم هم که یک زمانی عضو صامت شده بوده قسمت رپ رو اجرا میکنه.
روز اول:آهنگی که به همراهی محمود صفری و سعید خونده شد.تنظیم این کار با محمود صفری بود که واقعا میشه گفت توی این ترک یه بار دیگه استعداد خودش رو نشون داد.
رضا پیشرو تو این کار تیکه ی رپ رو به زیباترین شکل ممکن اجرا میکنه و شاید با حس ترین تیکه همون تیکه ی آخر باشه که رضا با یه نیشخند تلخ میگه:
"هه ... راستی نیفتادی یاد من از کی؟"
ترانه ی روز اول کلیپ هم شد و کارگردانی کار هم با Sepehr.V بود که با همین کارای زیرزمینی بچه های رپی معروف شد و حالا جزو کارگردانای مطرح کشور محسوب میشه.  


امینم ایران 1



امینم ایران 1



رضا کم کم شروع کرد به آهنگسازی و میخواست که دیگه کاملا خود کفا بشه و مثل خیلی از رپ کن های دیگه نباشه که میرن و موزیک رو کاور میکنن.البته خب واقعا چند تا آهنگ اولی که ساخت کیفیت نداشتن.مخصوصا آهنگای اوج و آرشام یا زانیار.
سروش و رضا شروع کردن به جذب استعداد و رضا با چند تاشون از جمله ساتراپ و آرشام آهنگ داد بیرون که بارزترین اونها آهنگ جای ما بود که توش آرشام و علی اوج و ساتراپ و رضا پیشرو حضور داشتن.
رضا بعد از آهنگ جای ما یکی از مهمترین گامهای پیشرفت رپ فارسی رو برداشت و با بهرام آهنگ ما باهمیم رو داد بیرون که یه کار کاملا گنگ بود.
رضا دوباره پیشرفت کرد و بزرگ و بزرگتر شد و با سروش دو تا کار بازم کلان و جیب بابا رو دادن بیرون که واقعا شاهکار بود.
آهنگ بازم کلان یک آهنگ تقریبا فان بود و آهنگ جیب بابا که تابستون دو سال پیش اومد بیرون یک آهنگ فوق فوق العاده بود.این تراک هدفش دادن امید بود.این آهنگ واقعا یه حس خاصی میداد به آدم که میشد حسش کرد و قدرت صدای سروش و رضا توی این کار کاملا آشکار بود.
مقدمه ي کلي درباره ي جیب بابا:
آهنگ جيب بابا آهنگي بيسار زيباست که با هنرمندي رضا پيشرو و سروش هيچکس و آهنگ سازي متفاوت حميد پناهي از کمپاني صامت پخش شد. اين آهنگ در زمان خود غوغايي به پا کرد.و در روز هايي که چرخ رپ فارسي روز به روز سريع تر ميچرخيد.باز هم مخاطبان شاهد همکاري دو اسطوره رپ فارسي يعني؛ هيچکس و پيشرو بودند.بعد از همکاري هاي خيلي خوب هيچکس و پيشرو و تجربه هاي شريرين و موفقي همچون آهنگ بازم کلان باز هم هيچکس و پيشرو به کمک هم يک آهنگ موفق رو پخش کردند.آهنگ جيب بابا بسيار مفهوم زيبا و متفاوتي داره و سرشار از نصيحت ها و درخواست هاي دوستانست.آهنگ سازي حميد پناهي - کلمات و استايل پيشرو و همکاري سروش هيچکس (پدر رپ فارسي) از آهنگ جيب بابا يک آهنگ به ياد ماندني و زيبا ساخته... !
 


امینم ایران 1


امینم ایران 1



 بعد از این آهنگ بود که ساسی مانکن برای کسب شهرت صامت رو دیس کرد و بعدش هم جریانات جالبی پیش اومد که یک نمونه ی کوچیک و معروفش این بود که کلیپش هم پخش شد:
رضا و علی اوج و ساسان مثل اینکه همدیگرو دیده بودن و انگار علی اوج دست ساسان رو میگیره و رضا تا جایی که میخوره میزنش!!!
بعد از جیب بابا رضا باز هم کار داد بیرون ولی اغلب برای مشتری بود آهنگاش و خود رضا توش ورس اجرا نمیکرد.مثل آهنگ موج مثبت که با همراهی دوباره ی داریا و سورنا و اوج بیرون اومد.
کم کم همه این فکر به سرشون زده بود که دوره ی رضا پیشرو تموم شده و دیگه نمیتونه مثل گذشته کار کنه تا یه دفعه بعد عید سال 87 آهنگ خورشید نمیخوابه با همراهی استعداد جدید یعنی موری راشل اومد بیرون.
این آهنگ بمب بود.رضا باز هم با امیدی تازه برگشت و آهنگ با مفهوم دیگری خوند.
رضا با خورشید نمیخوابه ساکت نشد بلکه آهنگ جنگ و بیزینس رو هم بیرون داد که یک تراک فوق سریع بود به طور واقعا به سختی میشد فهمید که رضا چی میگه توی آهنگ.این‌ آهنگ برعکس نظر خیلیا که فکر میکنن صرفا یه آهنگ برای گنده نشون دادن خود رضا هستش جنبه ی دیگری هم داشت.رضا توی این آهنگ هم به آدم امید رو القا میکنه.امیدی که رضا توی همه ی آهنگ های اخیرش به آدم میده.
رضا معتقده که میشه به هر چیزی که خواست رسید.رضا اعتقاد جدید و خاصی به خدا پیدا کرده.اینو میشه از آهنگ هاش فهمید و منظورش رو درک کرد.
بعد از آهنگ جنگ و بیزینس رضا کمی سکوت کرد و به آهنگسازی پرداخت و خیلی هم زود پیشرفت کرد ولی خیلی زود با آهنگ با من بیا رو به همراه یک استعداد دیگر به نام کارو بیرون داد و باز هم موضوع آهنگ یک چیز بود:امید
این آهنگ نسبتا طرفداران رضا رو ارضا نکرد.طرفدارها از رضا یک آهنگ مثل خورشید نمیخوابه یا جنگ و بیزینس رو انتظار داشتن.
رضا باز هم به کار خودش در جذب استعداد ادامه داد و دو فرد دیگری یعنی بیگ بوی و حاکم رو به رپ فارسی معرفی کرد و به همراه آنها به ترتیب آهنگ های راهنما و ما میتابیم رو بیرون داد. بعد از عید سال 88 دو تراک دیگر هم از رضا پخش شد به نام های رد پا و اشکاتو پاک کن.
آهنگ اشکاتو پاک کن به دل بعضی ها نشت و مضمون آهنگ و استایل خوندن رضا رو پذیرفتن ولی بازم رضا رضای سابق نیست!


امینم ایران 1


امینم ایران 1


آهنگسازی کارهای پیشرو سیاه شدن.یعنی حس گنگی رو بهت القا میکنن!
این جور آهنگسازی ها میشه گفت که زیاد با موضوع آهنگ ها جور نیست.
آدم با مفهوم امید باید حس امید رو هم منتقل کنه که این آهنگ ها این کار رو نمیکنن.
رضا پیشرو یکی دو سال است وعده ی آلبوم رو به طرفداراش داده و گفته که باز هم رضای قدیم خواهد شد و برای اثبات حرف خودش آهنگ سکوت رو در سال 89 بیرون داد که یک شاهکار دیگر از رضا پیشرو بود.
رضا استایل خواندن دیگری از خودش نشون داد.آهنگسازی کار در سطح عالی و از نظر مفهوم هم واقعا پر!!!
سکوت به جرات میشه گفت که یکی از پر مفهوم ترین آهنگ های رضاست!!!
ضمنا علاوه بر سکوت آهنگ هو هو چی چی هم اردیبهشت پارسال به صورت دزدی پخش شده بود که کسانی که اون آهنگ رو گوش دادن بدون شک باز هم به قافیه بازی بی نظیر رضا پی بردن.
قرار بود اسم آلبوم خداحافظ تهران باشه چون رضا قصد داشت که بره به کانادا ولی الان نظرش عوض شده و اسم آلبوم رو به اینجا آغاز است تغییر داده!!!
از این اسم به نظر میادکه رضا این رو فقط شروعی دوباره میدونه برای آیندش!!!
اخیرا هم بار دیگر یک کار جدید از رضا پخش شد به نام نجات که یه سبک واقعا خاصی داشت.
من خودم اول خیلی خوشم اومد ولی بعد از چند بار گوش کردن نسبت بهش بی توجه شدم و دیگه جذبم نکرد!
پیشرو در زمینه ی فری استایل بیرون دادن هم نسبتا خوبه.
جالب اینه که اغلب مثل بقیه توی فری آهنگی رو که قبلا خونده رو اجرا نمیکنه بلکه یک تکست جدید رو اجرا میکنه که این نشان از استعداد بالای اون در نوشن داره.
آخرین فری استایلی که از رضا پیشرو پخش شد به نظر من یکی از بی نظیرترین ها بود.
رضا برای یک فری استایل تکست نوشته و توی تکستش میاد و مفهومش رو با قافیه بازی بی نظیری به رخ خیلیا که ادعا دارن میکشه و نشون میده که برای القای مفاهیم و فلسفش میتونه از قدرتش تو قافیه بازی هم استفاده کنه.
ببخشید اینجا من قصد توهین به هیچکسی رو ندارم ولی برای مثال همین عرفان رو نگاه کنید.
توی آهنگ راه من میاد و اون آخر آهنگ مثلا قافیه بازی میکنه ولی به نظر من اصلا به دل نمیشینه کارش برخلاف رضا.  


امینم ایران 1


امینم ایران 1



نابغه ها:یه کار گنگ و کمی فان که در در اون رضا یک ورس رو میخونه که ثابت میکنه که بیخود بهش نمیگن خدای قافیه بازی و یه نمونه از کاراشو رو میکنه.
گروه ما:این یکی از فان ترین آهنگایی هست که شنیدم.در این آهنگ علی قاف هم میخونه که باعث شده سطح کار خیلی بالاتر بره.
صبر کن دختر:این آهنگ هم مثل گروه ما یک آهنگ فان بود که ساتراپ و پیشرو و شاغال در اون خوندن.
پای کار:این آهنگ پارسال دم عید پخش شد که همه جا گفته شد که دزدیه و قسمت ساتراپ در اون نیست که اگه آهنگ رو گوش بدید متوجه میشید که کاملا هم این حرف درسته.در این آهنگ هم علی قاف همکاری داره.در مورد این آهنگ بگم که به نظر من اسم این آهنگ باید پی کار (peye kar) میبود چون رضا توی ورس میگه پی کار نه پای کار.
متاسفانه انگار گروه نابغه ها از هم پاشیده و رضا این گروه رو سپرده به ساتراپ.  


امینم ایران 1


امینم ایران 1



 حالا انتقاد ها از رضا:
1.اکثر کسانی که رپ گوش میدن و کارای رضا رو دنبال میکردن قبول دارن که رضا در یکی دو سال گذشته دچار پسرفت شده.رضا دیگه اون صدای پر از خشم و کینه و عقده رو نداره.به قول یکی از دوستان صداش رو یه جوری میکنه.شاید دلیلش اینه که میخواد متفاوت باشه و صداش به موضوعی که ازش میخونه بخوره.
2.تقریبا اصلا مصاحبه نمیکنه.این دلیل بر این میشه که کسانی مثل ساسی مانکن (قصد توهین ندارم) بیان و درباره ی رپ واقعی (از نظر خودشون)صحبت کنن و ادعای بیش از حدشون گوش شیطون رو کر کنه.رضا باید بیاد و با شرکت در مصاحبه ها رپ فارسی رو از این بحرانی که الان درگیرش شده نجات بده.هرچند هرازگاهی یه فری استایل بیرون میده ولی این کافی نیست.
3.رضا جدیدا زیاد کار برای مشتری میگیره و توی اون کارا ورس نمیخونه و فقط کروس رو اجرا میکنه.
4.رضا پیشرو باید بدونه که همه چیز یک موزیک خوب پر مفهوم بودن اون نیست.یک آهنگ خوب باید بیت خوب و استیل خوبی هم داشته باشه!استیل رضا قبلا واقعا تک بود ولی الان با وجود تغییر صداش نسبتا افت داشته!
5.آهنگ های رضا دیگه تکراری شدن.همه آهنگ های اخیر فقط هدف امید بخشیدن داشتن.وقتی آدم همش آهنگ با موضوع تکراری بشنوه خب ناخودآگاه زده میشه.رضا باید دوباره سعی کنه توی موضوعات دیگر هم فعالیت کنه و کار خودش رو به یک موضوع محدود نکنه.


به اميذ فعاليت هاي موفقيت اميز اين هنرمند !


امینم ایران 1


امینم ایران 1



RE: امینم ایران - ÆMÆշЇÑζ - 16-09-2017

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
امینم ایران 1