انجمن های تخصصی  فلش خور
نگاهی به تور لهستان - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: گردشگری و توریسم (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=79)
+--- موضوع: نگاهی به تور لهستان (/showthread.php?tid=267953)



نگاهی به تور لهستان - aminbabazadeh - 16-10-2017

نگاهی به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور لهستان
لهستان که از آن جواهری در اروپا یاد می شود دارای فرهنگ، تاریخ بسیار غنی می باشد. کشور لهستان اغلب از نظر دیگر همسایگان نادیده گرفته می شود، اما مملو از معماری، مناظر بسار زیبا، میراث غنی و جذاب باید در لیست سفر های هر توریستی قرار بگیرد.
با وجود خسارت های سنگین که کشور لهستان در جنگ جهانی دوم به خود دیده است، بسیاری از بنا های تاریخی خود را حفظ کرده و اغلب این بناها بازسازی شده است. قلعه هایی از قرون وسطی، کلیسا های چوبی و دریاچه های بسیار زیبا در لهستان جهت بازدید وجود دارد.
لهستان کشوری است که کوه‌های اندکی دارد و در عوض آب فراوان در آن یافت می‌شود. همچنین آب و هوای لهستان اقیانوسی است. زمستان‌ها سرد و طاقت فرساست. درجه حرارت در تابستان تا 33 درجه بالای صفر می‌رسد.
اگر به دنبال یک سفر خاطره انگیز و تمام عیار با هزینه های متوسط هستید تور لهستان گزینه مناسبی است.
واحد پول این کشور زلوتی لهستان است که هر 10 زلوتی معادل 2.58 دلار آمریکاست. لهستان حدود 2 ساعت و 30 دقیقه از ایران عقب تر است. بنابراین در سفر خود از نظر زمانی اذیت نخواهید شد.








مختصری درباره ورشو
ورشو با بیش از 400 سال قدمت به عنوان یک سرمایه، بزرگترین شهر کشور لهستان و یک مرکز اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.شهر ورشو یک کلان شهر شلوغ با ویژگی های تاریخی و مملو از پارک ها و بنا های تاریخی می باشد و طی سال‌های گذشته رشد اقتصادی خوبی را تجربه کرده است. نکته قابل توجه درباره ورشو این است که ورشو با دیگر کشور های لهستان متفاوت است. این کشور تاریخچه ی پر از حوادث تلخ و جنگ می باشد. نقشه این شهر به صورت منطقه ای گسترده شده است و مانند دیگر پایتخت ها نیست. با وجود بزرگ بودن شهر ورشو و جاذبه های گردشگری فراوان این شهر مانند شهر کراکف مورد توجه قرار نگرفته است. ورشو شهری است با حال و هوای تاریخی که بافت خود را حفظ کرده است که بخش قابل توجهی از آن از جنگ جهانی دوم بازمانده است. البته تمام جاذبه ی شهر ورشو بنا ها و بازمانده های تاریخی نیست بلکه در این شهر شما بهترین رستوران ها با غذاهای عالی، بهترین سرگرمی ها را خواهید یافت که یک سفر کامل را برای شما رقم می زند.









آب و هوای ورشو
آب و هوای این شهر معتدل است با اینکه زمستان های سردی دارد. اما اغلب اوقات آب و هوا به صورت مطلوبی گرم و مرطوب است با اینکه از ماه های ژوئن تا آگوست هوا کمی مه آلود می شود. زمستان فصل مناسبی برای سفر به این کشور نیست اما بهار و تابستان ورشو آب و هوای بسیار خوبی دارد و برای سفر بسیار مناسب است.



قیمت رزرو هتل در لهستان
هتل های ورشو در اغلب طول سال رزرو هستند. ورشو شهر تجاری و بزرگی است و گاهی اوقات کنفرانس های بین المللی در این شهر برگزار می شود. که در این زمان قیمت هتل ها بالا می رود اما در زمستان ها قیمت ها به شدت کاهش می یابند. البته اگر خوش شانس باشید می توانید در برخی از آخر هفته ها هتلی خوب با قیمتی پایین را رزرو کنید. اگر دنبال هتل خوب با هزینه مناسب هستید در مرکز شهر و اطراف ناحیه الد تاون یا همان بخش قدیمی شهر به دنبال آن بگردید. البته هتل ها با کیفیت عالی هم وجود دارد که در مناطق دیگر شهر ورشو واقع شده است. در این بخش قیمت تقریبی ارائه داده شده است.

۱ ستاره از قیمت پایه ۶۳ تا حداکثر ۲۳۳ زلوتی است. ( ۲۹۶۱۰ تا ۱۰۹۵۱۰ تومان)
۲ ستاره از قیمت پایه ۱۰۱ تا حداکثر ۳۳۰ زلوتی است. ( ۴۷۴۷۰ تا ۱۵۵۱۰۰ تومان)
۳ ستاره از قیمت پایه ۱۱۴ تا ۳۹۰ حداکثر زلوتی است. ( ۵۳۵۸۰ تا ۱۸۳۳۰۰ تومان)
۴ ستاره از قیمت پایه ۱۷۸ تا حداکثر ۴۵۳ زلوتی است. ( ۸۳۶۶۰ تا ۲۱۲۹۱۰ تومان)
۵ ستاره از قیمت پایه ۳۷۷ تا حداکثر ۵۰۸ زلوتی است. ( ۱۷۷۱۹۰ تا ۲۳۸۷۶۰ تومان)




رستوران های ورشو
در ورشو رستوران های بین المللی با کیفیت بالا به وفور در مرکز شهر پیدا خواهید کرد. اما هزینه غذا خوردن در این رستوران ها بالا است. تمامی هتل ها همراه با صبحانه هستند . البته اگر هتل شما صبحانه ندارد می توانید با کمی جستوجو در شهر و دنبال کردن کارگران یک صبحانه عالی با هزینه مناسب را پیدا کنید. اگر به دنبال غذاهایی بسیار خوشمزه با قیمت مناسب هستید می توانید به مغازه های کباب، Milk Bar و رستوران های ویتنامی بروید. در دوران کمونیست milk bar ها برای ارائه غذای ارزان ایجاد شدند و بعد از سقوط کمونیست بسته شدند و آنهایی که باقی ماندند همان فضای 1980 را دارند که با غذاهای ارزان و معقول ارزش یک بار تجربه کردن را دارند.
رستوران های لهستانی با قیمت مناسب کم نیست با کمی گشت و گذار آن ها را خواهید یافت. همچنین رستوران های ایتالیایی و بین المللی هم گزینه های خوبی هستند.
همچنین اگر خواهان آشپزی هستید می توانید از بازار غذای Hala Microwska خرید کنید که قدیمی ترین بازار غذاهای ورشو است که دو دو سالن تاریخی که با نمای آجری خود حال و هوای قدیمی بودن را ایجاد می کند. این بازار غذا در سال های 1899 تا 1901 ساخته شده .علاوه بر خرید در این فروشگاه می توانید در آن گشت و گذار کنید و از تماشای مردم که در حال خرید هستند لذت ببرید. از این ساختمان در جنگ جهانی دوم محل اعدام نازی ها بوده. و در قیام سال 1944 ورشو آن را به آتش کشیدند. اگر با دقت به دیوار های Hala Mirowska دقت نگاه کنید شاید آثار به جا مانده از گلوله های این قیام را پیدا کنید. از سالن های این بازار به عنوان سوپر مارکت استفاده میشود و دیگر سالن امکان چشیدن غذاها و مزه های سنتی لهستانی را فراهم کرده است.
این بازار روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 7 تا 18 باز است در روز های تعطیل هم از 7 تا 15 باز است. بازار مذکور، همه روزه پر از جمعیت مشتاقی می‌شود که به دنبال خرید مواد غذایی تازه از جمله ماهی، گوشت، سبزیجات و حتی گل‌های متنوع هستند.





حمل و نقل در ورشو
ورشو هم مانند دیگر شهر های بزرگ دنیا دارا یسیستم حمل و نقل عمومی گسترده ای است. این سیستم شامل 1500 اتوبوس، تراموا، دو خط مترو، قطارهای سریع‌السیر شهری، تاکسی .در این سیستم تاکسی ها از همه گران تر است. پیشنهاد می شود که از تاکسی استفاده نکنید چرا که با وجود یک سیستم کامل شهری نیاز چندانی به آن پیدا نخواهید کرد.
اتوبوس ها: اتوبوس ها از شماره 100 تا 399 شماره گذاری شده اند.اتوبوس ها با شماره 300 تا 399 ، اتوبوس هایی هستند که در زمان های خاصی از هفته فعال می کنند.
اتوبوس های سریع السیر: این اتوبوس ها از شماره 499 تا 599 شماره دارند و در ایستگاه ها توقف کمتری دارند. از 400 تا 499 اتوبوبس های سریع السیری هسنتد که در زمان های خاصی از هفته فعال هستند.
خطوطی که با حرف E به همراه یک شماره مشخص شده‌اند، اکسپرس هستند که امکان جابجایی امن بین مناطق دور افتاده و مرکز شهر را فراهم می‌کنند. این خطوط (اکسپرس) فقط در ایستگاه‌های خاصی توقف دارند، بنابراین برای اطلاع از محل توقف، بهتر است نقشه‌ی استفاده از شبکه‌ی اتوبوس ورشو را بررسی کنید.
اتوبوس‌های شبانه با حرف N به همراه اعداد به طور مثال N11 مشخص شده‌اند.
خطوط منطقه (zone lines) از 700 تا 899 شماره‌گذاری شده‌اند که خطوط 800 تا 899 شامل اتوبوس‌های فصلی می‌شوند. در تمام این خطوطی که توضیح داده شد، از بلیطی مشابه استفاده می‌شود.
مترو: مجموعا دو خط مترو در ورشو وجود دارند که مناطق عمده‌ی این شهر را به هم و مرکز شهر مرتبط می‌سازند. این خطوط از ساعت ۵ صبح تا ۱ صبح روز بعد مشغول به کار هستند، با این وجود روزهای جمعه و یکشنبه شب‌ها تا ساعت ۳ صبح هر ۱۵ دقیقه یک بار خدمات‌رسانی می‌کنند.
بلیط: بلیط‌ها را می‌توان در همه‌ی انواع مترو، اتوبوس و تراموا استفاده کرد. این بلیط‌ها را می‌توان از کیوسک‌هایی با نشانه‌ی سبز و زرد لوگوی RUCH یا در هرجایی با نشانه‌ی Bilety تهیه کرد. البته تعدادی دستگاه فروش بلیط هم در اطراف شهر وجود دارد که خوشبختانه منوی انگلیسی دارند و می‌توانید بلیط مورد نیازتان را خریداری کنید.
تور لهستان

مراکز خرید ورشو
اگر طرفدار خرید کردن هستید ورشو مراکز خرید خوبی برای علاقه مندان به خرید دارد از جمله:

مرکز خرید Factory
در این مرکز خرید می توانید از برند های معروف Mngo، Adidas، Nike، Benetton و .. با تخفیف های بالای30 درصد ارائه می دهند.

مرکز خرید Zlote tarasy
این مرکز خرید جزو یک هتل می باشد که با شیشه های مواج مشجر فضایی و گرم و صمیمی ایجاد کرده است. این مرکز خرید بیش از 200 رستوران و مغازه ،30 رستوران و کافه به علاوه دارای 8 سالن سینماست که در مرکز ورشو واقع شده است.این مرکز خرید برای مسافران تور لهستان یک روز به یاد ماندنی و کامل را می سازد.

مرکز خرید Arkadia
بزرگ ترین مرکز خرید جهان در ورشو واقع شده است. که اولین اسپانسر در PL و مطبوعات خارجی است که دارای 15 سالن تئاتر، رستوران و ... . فروشگاه Arkadia از تمامی برندها نمایندگی دارد و تمامی اجناسی که را که نیاز دارید خواهید یافت.

مرکز خرید Sadyba
اگر به دنبال محصولات بهداشتی، لباس کودکان، لوازم ورزشی، آرایشگاه، رستوران هستید این مرکز خرید برای شما عالی است.

تور لهستان



مرکز خرید Wola park
در این مرکز خرید زمین والیبال، اسکی، والیبال، بسکتبال هم وجود دارد.در Wola park بوتیک مد، رستوران و مراکز خرید هم وجود دارد.

خرید در Nowy Swiat
این مسیر قسمتی از مسیر سلطنتی است که حال و هوای قرون وسطی را حفظ کرده است. البته در زمان جنگ جهانی دوم کاملا از بین رفت، که در در دوران کمونیست‌ها بازسازی شد؛ در حال حاضر از آن به عنوان چلسی ورشو یاد می‌کنند. در اطراف این خیابان پر از بوتیک و گل فروشی هاست. رستوران های عالی هم از دیگر مغازه های این خیابان است. این جا محلی است که گردشگران تور لهستان از این مکان دیدن می کنند.



تور لهستان

برخی از دیدنی های ورشو
قصر سلطنتی (Royal Castle)
این قصر در قرن 15 میلادی ساخته شده که خانه ی راهبران سیاسی لهستان بوده. این قصر آجری و زیبای سلطنتی یک از قربانیا جنگ جهانی دوم است. اما همچنان شکوه و عظمت خود را حفظ کرده است. دالان‌های مرمر و تزئینات گچ‌بری این قصر بازسازی، و همچنین اتاق‌های آن یک بار دیگر به طور کامل مبلمان شد‌ه‌اند. بسیاری از آثار این قصر توسط نازی ها و ارتش سوری غارت شد اما برخی از آنها از مانند آثار رامرانت برگردانده شده است.
در طبقه زیرین قصر روند بازسازی این قصر به نمایش گذاشته شده است که علاقه مندان به صورت رایگان می توانند از آن دیدن کنند.
بازدید از این قصر در روز یکشنبه رایگان است.

تور لهستان



کاخ علم و فرهنگ
بلندترین ساختمان ورشو کاخ علم و فرهنگ می باشد که در طول اشغال شوروی ساخته شده است. از این بنا به عنوان نماد سلطه شوروی در لهستان است. کاخ علم و فرهنگ پس از خروج روس‌ها در سال ۱۹۸۹ به طور عمده متروکه شد. این ساختمان میزبان کنسرت های راک می باشد .این کاخ 231 متر ارتفاع دارد. از بالای این برج می توانید چشم انداز زیبایی از شهر ورشو را ببینید. کاخ علم و فرهنگ همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر به روی عموم باز است. این برج همچنین میزبان موزه‌ی تکنولوژی است.

تور لهستان


پارک Lazienki
اگر از سر و صدای شهری خسته شده اید و به دنبال راهی برای خلاصی از این شلوغی هستید ، این پارک با 78 هکتار مساحت یکی از گزینه های عالی است. یک آمفی تئاتر، باغ‌های زیبا، دریاچه‌های پراکنده، و یادبودهای قهرمانان لهستانی (از جمله بنای یادبوی از فردریک شوپن)، بهترین مکان برای گذراندن یک بعد از ظهر با آرامش و دل انگیز است. در اواخر قرن هجدهم میلادی، آخرین پادشاه لهستان (استانسیلاو آگوست پونیاتوسکی) به سبک قابل توجهی در کاخی مزین در جزیره‌ای واقع در این پارک زندگی می‌کرد. در این پارک می توانید طاووس هایی ببینید که به صورت آزادانه در پارک پرسه می زنند. کنسرت ارکستر مجلسی گاه به گاه در این پارک اجرا می‌شود. رستوران Belvedere در این پارک، تجربه‌ای شگفت‌انگیز را رقم می‌زند، اما رزرو میز و لباس رسمی ضروری است. این جا محلی است که گردشگران تور لهستان از این مکان دیدن می کنند.

تور لهستان


موزه‌ی فردریک شوپن
فردریک شوپن، یکی از آهنگ سازان و نوازندگان بسیار مشهور پیانو است. اگر به کارهای لین موسیق دا مشهور علاقه مند باشید می توانید در این موزه درباره سبک زندگی این پیانیست، نسخه‌های خطی، پرتره‌ها، پیانوها، آثار و حتی نامه‌های عاشقانه‌اش را بیابید و از آنها دیدن کنید. اگر به موسیقی کلاسیک، پیانو و به خصوص آثار شوپن علاقه‌مند هستید، به‌هیچ‌وجه بازدید از این موزه را از دست ندهید. فردریک شوپن، آهنگساز شهیر قرن نوزدهم، بیشتر عمر خود را در ورشو زندگی کرد.


تور لهستان


اُلدتاون (شهر قدیمی ورشو)
اگر تمایل به بازدید به مناطق تاریخی دارید می توانید از این شهر دیدن کنید.اُلدتاون در جنگ جهانی دوم تخریب شده که در دهه 70 میلادی زیر نظر حکومت شوروی بازسازی شد. در حال حاضر الدتاون به خاطر کلیساهای مزین سبک باروک، دیواره‌های دفاعی و معماری‌های رنگی و فوق‌العاده‌اش، به ثبت یونسکو رسیده است. در مرکز شهر قدیمی ورشو مارکت اسکوئر (میدان بازار) قرار دارد که قدمتش به دوران قرون وسطی می‌رسد. اگر می‌خواهید غذاهای خاص لهستانی را میل کنید، در اینجا می‌توانید رستوران‌های خوبی پیدا کنید که به همراه نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ای سرو می‌شوند. یک مجسمه پری دریایی در این شهر وجود دارد که طبق گفته افسانه ها مراقبت از شهر ورشو را انجام می دهد. اغلب روزها، یک بازار گردشگری در الدتاون برگزار می‌شود که درون غرفه‌های آن، تخم مرغ‌های رنگ شده، ظروف شیشه‌ای و جواهرات کهربایی به فروش می‌رسد.



تور لهستان

اطلاعات ضروری سفر به ورشو

1. در ورشو وسایل حمل و نقل عمومی به خوبی خدمات ارائه می کنند. اگر از هتل ترانسفر فرودگاهی ندارید می توانید از اتوبوس استفاده کنید که حدودا یک یورو هزینه دارد. البته می توانید از تاکسی هم استفاده کنید که به ازای هر 3 کیلومتر جا به جایی حدود 4 تا 6 یورو دریافت می کنند. همچنین می توانید از تراموا و مترو هم استفاده کنید که هزینه بلیط آنها یک یورو می باشد. اگر دنبال یک هتل با قیمت مناسب می باشید اطراف منطقه old town پیدا خواهید کرد. همچینین با 20 تا 30 یورو می توانید از خوابگاه ها استفاده کنید.
2. اگر علاقه مند به کرایه ماشین هستید می توانید از ساعت 8 تا 18 از ماشین استفاده کنید. می توانید کرایه را با coins یا city card پرداخت کنید.
3. اگر جزو افرادی هستید که علاقه به کنسرت دارید می توانید به دیدن و Philharmnoic و اپرای ملی لهستانی بروید.
4. این شهر برای افرادی که علاقه مند به کارهای هیجان انگیز هستند هم تور های Alternative nightlife و تور دوچرخه سواری برگزار می کنند.



برای اطلاعات بیشتر درباره تور لهستان با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید؛ کارشناسان مجرب ما پاسخگوی شما می باشند.