انجمن های تخصصی  فلش خور
روش های انتقال ایدز - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: روش های انتقال ایدز (/showthread.php?tid=268497)



روش های انتقال ایدز - ebru - 13-01-2018

روش های انتقال ایدز و ابتلا به ایدز در معتادان چیست؟

به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مجله ی آموزشی نودی ؛ اعتیاد و ابتلا به ایدز رابطه ی مشترکی باهم دارند. در مقاله قبلی از مجله ی نودی به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
راههای گرفتن ایدز اشاره کردیم با ما همراه باشید تا یکی از اصلی ترین دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روش های انتقال ایدز را توضیح دهیم.
اعتیاد و ابتلا به ایدز


روش های انتقال ایدز

استفاده از مواد مخدر تزریقی معمولا منجر به استفاده از وسایل تزریقی مشترک می شود.
اعتیاد به دلایل مختلف خطرناک است ولی ابتلا به ایدز بکی از مهمترین عواقب آن است.
اعتیاد با رفتار جنسی پر خطر نیز ارتباط دارد زیرا برخی از معتادان برای کسب درامد یا تهیه مواد مخدر مجبور به تن فروشی می شوند.
تزریق مستقیم یک ماده به داخل جریان خون روش بسیار مهمی برای انتقال HIV است و حتی ریسک انتقال HIV در این حالت از رابطه جنسی پر خطر نیز بیشتر است.
معتادین تزریقی معمولا متعلق به گروهها یا شبکه هایی هستند که از وسایل تزریق مشترک استفاده می کنند به همین دلیل اگر تنها یک نفر HIV مثبت باشد، کل گروه در زمان اندکی به ایدز مبتلا می شوند.
به خصوص در زندانها چون برای زندانیان دسترسی به وسایل تزریق میسر نیست HIV بسیار گسترش می یابد. این امر همچنین در شرایطی صدق می کند که افراد از زندان یا گروه خود خارج می شوند و با سایر افراد جامعه مخلوط می شوند.

زندان و انتقال HIV

جرمهایی که افراد زندانی به علت انجام آنها در زندان به سر می برند اغلب همان رفتارهای پرخطری هستند که فرد را در معرض ابتلا به بیماریهای عفونی خطرناکی چون ایدز و هپاتیت قرار می دهند. از سوی دیگر محیط زندان برای بسیاری از افراد نخستین فرصت زندگی برای آشنایی با اعمال خلافی چون اعتیاد و بی بندوباری جنسی محسوب می شود. راه های تشخیص دادن ایدز چیست؟ دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چگونه بفهمیم به ایدز مبتلا شده ایم؟
همچنین بخوانید: راههای گرفتن ایدز

ایدز و انتقال از طریق وسایل دندانپزشکی

دندان پزشکان برای محافظت از خود ، همکاران و بیمارانشان در مقابل عفونت HIV مسئول هستند و باید مطمئن باشند که سرویس پزشکی آنها بیماران را مبتلا به عفونت نمی کند. از آنجاییکه گرفتن تاریخچه و معاینات نشانگر ابتلا به عفونت HIV نمی باشد بایستی همواره در تماس با خون و دیگر مایعات بدن توجه لازم را به عمل آورد.

گروهی معتقدند استفاده از طب سنتی و حجامت ممکن است مشکلاتی از قبیل ایتلا به بیماریهایی مانند ایدز و هپاتیت و.. به همراه داشته باشد. در جواب این گروه نا آگاه باید عنوان شود که اگر حجامت توسط پزشک حاذق و متخصص در امر حجامت انجام شود، به هیچ وجه امکان ابتلا به بیماریهای دیگر وجود ندارد چون تمام لوازم مورد استفاده حجامت استریل می باشند یعنی هم لیوان های مورد مصرف از سازمان انرژی اتمی فراهم می شود و هم تیغ های مصرفی استریل می باشند.
ویروس HIV از مادر آلوده به کودک


روش های انتقال ایدز

ویروس HIV از مادر آلوده ممکن است در دوران حاملگی ، هنگام وضع حمل یا کمی بعد از زایمان به کودک انتقال یابد. HIV می تواند در شیر زن آلوده وجود داشته باشد و به نوزادش منتقل شود. اما با وجود داروهایی خاص ، شانس این انتقال بسیار کاهش می یابد.هرچند در بسیاری از کشورهای در حال پیشرفت و فقیر این داروها در دسترس نیست . در کودکان ابتلا به عفونت HIV به سرعت به طرف ایجاد بیماری ایدز پیشرفت می کند و شانس زنده ماندن کودک نیز بسیار کم است. در پست بعدی از نودی به روشهای پیشگیری از ایدز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.


RE: روش های انتقال ایدز - mahdi.ir - 13-01-2018

بیماری خطر ناکیه 

خدا هیشکسو دچارش نکنه ??


RE: روش های انتقال ایدز - # αпGεʟ - 13-01-2018

منتقل شد