انجمن های تخصصی  فلش خور
يكي از معجزات دارويي عسل طبيعي را بشناسيم: درمان شقاق با عسل! - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: يكي از معجزات دارويي عسل طبيعي را بشناسيم: درمان شقاق با عسل! (/showthread.php?tid=268684)



يكي از معجزات دارويي عسل طبيعي را بشناسيم: درمان شقاق با عسل! - shimanami - 17-02-2018

درمان شقاق با عسل يكي از مطمئن ترين روش ها و البته قديمي ترين روش ها مي باشد.با اين روش ميتوان اين بيماري در خانه درمان نمود البته اگر وخامت خيلي زيادي نداشته باشد.اين روش البته براي شقاق مقعدي حاد به كار برده مي شود و براي نوع مزمن بايد حتما به پزشك مراجعه شود.

براي درمان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شقاق مقعدی با عسل بايد مقداري عسل طبيعي را بر روي ناحيه مربوطه بريزيد و خوب ماساژ دهيد.اين كار موجب مي شود كه ناحيه آسيب ديده نرم تر شود و خون رساني به آن بهبود يابد.علاوه بر آن عسل خاصيت آنتي بيوتيك تيز دارد و ميكروب ها و باكتريها را به صورت موضعي از بين خواهد برد.


يكي از معجزات دارويي عسل طبيعي را بشناسيم: درمان شقاق با عسل! 1



بايد توجه داشته باشيد كه مهمترين نكته در درمان شقاق مقعدي با عسل اين است كه از نوع طبيعي و مرغوب عسل استفاده كنيد زيرا آنچه باعث مي شود بافتهاي مقعد ترميم شوند و زودتر به هم جوش بخورند در واقع شهد گل و همينطور اعمالي است كه زنبور بر روي آن انجام مي دهد و نه شيريني آن.

شقاق مقعدي چيست؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شقاق يك كلمه عربي است و در لغت به معني ترك خوردگي يا چاك خوردگي مي باشد.اين اصطلاح در انگليسي فيشر نام دارد.به طور كلي شقاق مقعدي به معني ترك خوردن ديواره مقعد مي باشد.البته زخم شدن ديواره داخلي مقعد نيز شامل آن مي شود.هنگامي كه در ديواره داخلي مقعد التهاب يا زخمي به وجود آمده باشد فرد به بيماري شقاق مقعدي دچار شده است.در موارد مختلف شدت آن متفاوت است و ممكن است بيماري تنها در حد زخم هاي سطحي و التهاب هاي زود گذر باشد و در برخي موارد ديگر ممكن است حتي زخم هاي عميق ويا حتي پارگي در ناحيه مقعد ايجاد شده باشدهمانگونه كه پيشتر نيز گفته شد درمان شقاق مقعدي با عسل يكي از بهترين گذينه هاي ممكن است.اين بيماري بنابه دلايل مختلفي به وجود مي آيد كه در ادامه به توضيح آن خواهيم پرداخت.



براي كسب اطلاعات بيشتر درباره شقاق مقعدي مي توانيد به صفحه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شقاق مقعد در ويكي پديا مراجعه نماييد.

علل به وجود آمدن شقاق مقعدي چيست؟
بيماري شقاق مقعدي ممكن است براي هر فردي با هر سني حتي شيرخواران نيز پيش بيايد.شايد مهمترين عامل به وجود آمدن شقاق مقعدي و همينطور زخم مقعد فشار آمدن بيش از حد به مقعد باشد.عمدتا يبوست باعث به وجود آمدن اين بيماري مي شود زيرا با سفت شدن و زخيم شدن مدفوع، در حين خارج شدن از مقعد به آن آسيب وارد مي كند.در مواردي حتي عكس اين قضيه نيز صادق است و اسهال هاي شديد نيز مي توانند عامل پديدار شدن اين بيماري ها باشد.



يكي ديگر از دلايل به وجود آمدن زخم مقعد و يا شقاق مقعدي بيماري كرون است كه البته در موارد بسيار نادري ممكن است باعث به وجود آمدن اين بيماري باشد.از ديگر عواملي كه باعث به وجود آمدن درد و يا زخم در ناحيه شقاق مي شود مي توان به استرس، صرف كم مايعات، زور زدن بيش از حد در حين دفع مدفوع و … اشاره نمود.

علل به وجود امدن شقاق مقعدي چيست؟
علل به وجود امدن شقاق مقعدي چيست؟

درد مقعد در بيماري شقاق:
اين درد از نوع سوزش و همينطور درد عضلاني است.در برخي موارد خارش نيز به آنها اضافه مي شود.در نمونه هاي حاد عمدتا بيماري زخم مقغد با خارش همراه خواهد بود و گاهي سوزش نيز احساس مي شود اما در هنگامي كه بيماري پا را فراتر قرار داده و وارد مرحله مزمن شده است درد عضلاني نيز شدت ميابد و خارش بيشتر به سوزش تبديل مي شود.

علائم ابتلا به زخم مقعد يا شقاق مقعدي :
۱- احساس درد در حين نشستن بر روي صندلي و يا زمين
۲- احساس خارش و همينطور سوزش در ناحيه مقعد
۳- احساس درد در ناحيه مقعد پس از مدتها بعد از دفع مدفوع
۴- داشتن درد در حين خروج مدفوع از بدن
۵- وجود خون در مدفوع يا وقوع خون ريزي در حين اين عمل
۶- وقوع خون ريزي در ناحيه مقعد در حالت معمولي
۷- مشاهده شدن رگه هاي خوني بر روي سطح دستمال كاغذي استفاده شده يا مدفوع

انواع شقاق مقعدي:
به طور كلي دو نوع شقاق مقعدي وجود دارد.اگر از زمان ابتلا به بيماري تا مدت ۸ هفته درمان موفقيت آميز بود شقاق حاد بوده است و در صورتي كه مدت زمان درمان بيشتر از ۸ هفته طول بكشد شقاق مزمن صورت گرفته است.با وارد شدن بيماري شقاق به مرحله مزمن آن، خونرساني به محل زخم كاهش خواهد يافت زيرا دريچه مقعد دچار انقباض شديد مي شود.از عوامل شقاق مزمن اين است كه دو لبه اي كه دچار آسيب ديدگي شده اند به يكديگر خواهند رسيد اما به دليل عدم خون رساني جوش نمي خورند و متاسفانه در برخي موارد يك زائه مزاحم نيز بين آنها به وجود خواهد امد.

چه كارهايي به درمان شقاق كمك مي كند؟
علاوه بر درمان شقاق مقعدي با عسل روش ها و راه هاي ديگري براي درمان بيماري هاي زخم مقعد و شقاق مقعدي وجود دارد.از جمله اين روشها مي توان به روشهاي زير اشاره كرد:

   ۱- سلولز ها و پسيليوم ها مي توانند نقش بسزايي در ترميم بافت مقعد داشته باشند زيرا داراي فيبر هستند و باعث نرم تر شدن ديواره مقعد مي شوند.

   ۲- قرار دادن حوله گرم بر روي مقعد.اين كار باعث مي شود كه در صورت گرفتگي عضلات، اين مشكل برطرف شود.

   ۳- پس از اتمام دفع مدفوع ناحيه مربوطه را با صابون بشوييد.براي اين كار ترجيحا از صابون بچه استفاده كنيد.پس از آن مي بايست مقعد را به خوبي با آب بشوييد و با حوصله يا دستمال كاغذي نرم كاملا خشك كنيد.

   ۴- در طول روز به تعداد دفعات سه بار و هر بار ۱۰ الي ۲۰ دقيقه درون آب گرم بنشينيد.اين كار موجب مي شود كه عضلات شل شوند و خونرساني به آنها بهبود يابد.



چه مواردي ميتواند شقاق مقعدي و زخم مقعد را بدتر كند؟
۱- سرطان خون
۲- باردار شدن به طور متعدد براي خانم ها
۳- يبوست هاي مكرر و شديد
۴- بيماري هاي نقص ايمني
۵- ابتلا به بيماري كرون