انجمن های تخصصی  فلش خور
تاریخچه کلیسای سنت باسیل مسکو - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: گردشگری و توریسم (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=79)
+---- انجمن: گردشگری جهان (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=81)
+---- موضوع: تاریخچه کلیسای سنت باسیل مسکو (/showthread.php?tid=268691)



تاریخچه کلیسای سنت باسیل مسکو - حلما93 - 19-02-2018

کلیسای سنت باسیل یا کلیسای واسیلی مقدس از برترین جاذبه های مسکو به شمار می آید . این بنای برجسته و ارزشمند با ویژگی های منحصر به فرد خود در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . این کلیسا در قرن شانزدهم میلادی به دستور ایوان مخوف ساخته شده و نام آن از نام واسیلی مقدس گرفته شده است . در واقع سنت باسیل به عنوان یادبود و پاسداشت پیروزی نیروهای روسیه بر تاتارها در سال های میانی قرن شانزدهم بنا شده و بعد از ساخت بارها مورد بازسازی قرار گرفته است تا با کمترین صدمه و آسیب به عنوان یک بنای به یادگار مانده از روسیه قدیم به آیندگان معرفی گردد . کلیسای واسیلی مقدس مسکو با بیش از 450 سال قدمت و بهره گیری از معماری فوق العاده یکی از برجسته ترین بناهای تاریخی و مذهبی روسیه می باشد .

بنا بر تحقیقات انجام شده ، بنای اولیه‌ Saint Basil's Cathedral Moscow از چوب ساخته شده بود اما برای دوام و شکوه بیشتر چند ماه بعد این بنای چوبی جای خود را به یک ساختمان سنگی داد . در واقع کلیسای سنت باسیل روسیه مابین سال های 1555 تا 1561 میلادی در میدان سرخ مسکو بنا شده است . شاید جالب باشد که بدانید عملیات ساخت کلیسا در سال 1559 مقارن با جشن شفاعت حضرت مریم (س) تقریبا به اتمام رسید . این کلیسا از گذشته تا کنون موجب شگفتی و تحسین جهانگردان شده است .

در قرن بیستم چیزی نمانده بود که این جاذبه مورد خشم استالین قرار گرفته و نابود گردد که این امر محقق نشد . همانگونه که بیان شد در تاریخ پر فراز و نشیب روسیه این بنا نیز چندین بار متحمل آسیب و صدمه بر اثر غفلت ها و حتی بلایای طبیعی شد .

منبع : lezatesafar.com