انجمن های تخصصی  فلش خور
درمان کیست مویی با روش های خانگی مانند سرکه سیب،آب،سیر،فیبرو… - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: درمان کیست مویی با روش های خانگی مانند سرکه سیب،آب،سیر،فیبرو… (/showthread.php?tid=272551)



درمان کیست مویی با روش های خانگی مانند سرکه سیب،آب،سیر،فیبرو… - nikan70 - 19-01-2019

درمان خانگی کیست مویی
قطعی ترین و موثرترین روش درمانی برای این بیماری انجام عمل جراحی است ولی یک سری روش های درمان خانگی برای این بیماری وجود دارد که می توانند در کاهش علائم و نشانه های این بیماری بسیار موثر باشند . لبته کیست های بسیار کوچک را که هنوز عفونی نشده اند و گسترش نیافته اند را هم می توان به وسیله ی روش های درمان خانگی درمان کرد .از آنجایی که کیست مویی با علائم و نشانه هایی مثل التهاب ، عفونت و درد همراه است میتوان با روش های زیر تا حد زیادی از شدت آنها کاست .
درمان کیست مویی با روش های خانگی مانند سرکه سیب،آب،سیر،فیبرو… 1
آب
حیاتی ترین ماده برای ادامه ی زندگی ما که می تواند تمامی سموم و مواد زائد بدن را رفع کند . برای جلوگیری از کم آبی بدن روزانه به میزان ۸ الی ۹ لیوان آب بنوشید . آب کافی از بروز یبوست جلوگیری می کند . یبوست عاملی برای تشدید علائم کیست مویی است .

فیبر
برای مبارزه با کیست مویی رژیم غذایی خود را از میان منابع غنی فیبر انتخاب کنید . میوه ها و سبزیجات بهترین منبع این ماده هستند .

روغن درخت چای
این روغن به طرز شگفت انگیزی در کاهش عفونتها و التهابات موثر است . روزانه  مقداری روغن درخت چای را می توانید به وسیله ی یک گوش پاک کن به محل کیست مویی بمالید و پس از ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید و خشک کنید . با نفوذ این عصاره به عمق پوستتان بافت های تخریب شده شروع به ترمیم می کنند .



سیر
خواص سیر در درمان عفونت ها و خاصیت ضد قارچی آن سالهاست که شناخته شده است . یک حبه سیر را له کنید و آن را بر روی کیست مویی خود قرار دهید و روی آن را با گاز بپوشانید. پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید و خشک کنید .

روغن کرچک
این ماده یکی از موثرترین روش های درمان خانگی کیست مویی است . روغن کرچک به علت خواص ضد التهابی خود می تواند در کاهش التهابات ناشی از کیست مویی بسیار مفید باشد و روند درمان آن را تسریع ببخشد . می توانید این روغن را به صورت موضعی برای  کیست مویی خود استفاده کنید .

زردچوبه
زردچوبه برای تسکین درد و التهاب بسیار مفید است . همچنین برای کاهش عفونت های ناشی از کیست مویی می تواند بسیار مفید باشد . کمی زردچوبه را می توانید با آب ، شیر یا چای ترکیب کرده و بر روی کیست مویی خود بمالید و سپس بشویید .
آلوئه ورا
این ماده هم برای تسکین درد و التهابات بسیار مفید است و هم خاصیت آنتی باکتری بسیار قوی دارد . ژل داخل برگ هایی آلوئه ورا را به آرامی به محل کیست مویی خود بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه بشویید .

عسل
این ماده یک ضد التهاب و ضد عفونی کننده ی بسیار قوی است که می تواند برای کاهش علائم کیست مویی بسیار مفید باشد . برای نتیجه ی بهتر می توانید روزانه کمی عسل را با یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و میل کنید . همچنین می توانید عسل را به صورت مستقیم بر روی کیست مویی  خود بمالید تا جذب شود . موم زنبور عسل ذوب شده هم اگر بر روی کیست مویی خود قرار دهید بسیار مفید است .

چای کیسه ای
چای کیسه ای از بهترین روش های درمان خانگی کیست مویی است . می توانید چای کیسه ای را برای مدت ۵ دقیقه در آب ولرم قرار دهید و سپس آن را برای مدت ۱۰ دقیقه بر روی کیست مویی خود قرار دهید  . این روش برای درمان درد ، التهاب و عفونت کیست مویی بسیار موثر است .

نشستن در آب نمک گرم
نمک نقش بسیار موثری در از بین بردن سوزش ، التهاب و عفونت دارد. روزانه برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در ظرف نمک و آب گرم بنشینید تا معجزات آن را ببینید .همچنین نشستن در آب گرم های شور طبیعی برای رفع علائم کیست مویی می تواند بسیار مفید باشد .

سرکه سیب
سرکه ی سیب می تواند عفونت های کیست مویی را تا حد زیادی کاهش دهد . یک پنبه را به کیست مویی آغشته کنید و آن را بر روی محل کیست مویی خود بمالید  این کار را چندین بار در روز تکرار کنید .

کمپرس آب گرم
برای تسکین درد های کیست مویی خود می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید . برای این منظور یک دستمال را با آب گرم خیس کنید و بر روی محل کیست مویی خود قرار دهید . از کیسه ی آب گرم هم می توانید استفاده کنید .

شنبلیله
برای کاهش درد و التهابات خود می توانید دم کرده ی شنبلیله را روزانه چندین بار بنوشید تا اثرات آن را مشاهده نمایید .

برای تسریع روند درمانی کیست مویی خود بهتر است که محل کیست مویی خود را با آب ولرم بشویید و آن را با دستمال نرم و تمیز به آرامی خشک کنید .
از نشستن طولانی مدت بپرهیزید و در اطراف خانه و محل کار خود پیاده روی کنید .
سعی کنید به هنگام خوابیدن به پهلو یا شکم بخوابید .
به محل کیست مویی خود هرگز دست نزنید .
به هنگام بیرون رفتن محل کیست مویی خود را بپوشانید و در زمانی که در منزل هستید باز کنید تا در معرض هوای باز قرار بگیرد .
مطالب مرتبط