انجمن های تخصصی  فلش خور
تمدید فراخوان جشنواره «پروین اعتصامی» - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: ادبیات (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+--- موضوع: تمدید فراخوان جشنواره «پروین اعتصامی» (/showthread.php?tid=273959)



تمدید فراخوان جشنواره «پروین اعتصامی» - ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ - 21-02-2019

تمدید فراخوان جشنواره «پروین اعتصامی» 1


دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا بیست و پنجم بهمن‌ماه جاری خبر داد.


‌به گزارش ایسنا، ابوالفضل علیمحمدی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به استقبال اصحاب فرهنگ و هنر از سراسر ایران اسلامی، مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی تا بیست و پنجم بهمن‌ماه جاری تمدید شد. اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره جلسات متعددی را درباره برگزاری باشکوه این جشنواره برگزار و تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره را تصویب کردند.
او موضوعات پیشنهادی برای تحقیق و تدوین مقاله را شامل زندگانی، شعرها و اندیشه‌های انسانی، اجتماعی و اخلاقی پروین اعتصامی، نقد و تحلیل شعرهای پروین اعتصامی، سرچشمه‌های فکری، دینی، هنری، اجتماعی و اخلاقی پروین اعتصامی، پروین اعتصامی و شعر معاصر ایران، پروین اعتصامی در فراسوی مرزها، آرمان‌شهر پروین اعتصامی و پروین اعتصامی و ادبیات جهان عنوان کرد.
علیمحمدی ادامه داد: موضوعات پیشنهادی برای فعالیت‌های فرهنگی و خلاقیت‌های ادبی و هنری شامل ترجمه‌ منظوم شعر پروین اعتصامی به زبان‌های دیگر، سرودن شعر در موضوع پروین اعتصامی، آفرینش متن در موضوع پروین اعتصامی، خوشنویسی یک یا چند شعر از پروین اعتصامی و مصورسازی یک یا چند شعر روایی و تمثیلی از پروین اعتصامی است.


دبیر علمی جشنواره پروین اعتصامی با اشاره به برنامه‌های جنبی این همایش، گفت: اجرای زنگ پروین اعتصامی در مدارس و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با پروین اعتصامی با پیشنهاد به اداره کل آموزش و پرورش استان، دیوارنویسی شعرهای برگزیده از دیوان پروین اعتصامی با پیشنهاد به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حفظ شعرهای پروین اعتصامی توسط دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و مشاعره، برگزاری میزگردهای تلویزیونی در موضوع زندگانی و نقد و تحلیل شعرها و اندیشه‌های پروین اعتصامی و مسابقه خوشنویسی از شعرهای پروین اعتصامی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.


او در ادامه بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات،‌ شعرها و آثار هنری خود را حداکثر تا بیست و پنجم بهمن‌ماه جاری به نشانی ایمیل جشنواره jashnvarehparvin@gmail.com ارسال کنند.


وی تاریخ برگزاری جشنواره را بیست و پنجم اسفندماه سال جاری و زمان برگزاری برنامه‌های جنبی را بیستم تا بیست و پنجم اسفندماه عنوان کرد.


جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی توسط انجمن ادبی تبریز با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، بنیاد پژوهشی شهریار، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان و دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.