انجمن های تخصصی  فلش خور
کتابخانه‌ها منعکس‌کننده جامعه‌ هستند - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: ادبیات (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+--- موضوع: کتابخانه‌ها منعکس‌کننده جامعه‌ هستند (/showthread.php?tid=274004)



کتابخانه‌ها منعکس‌کننده جامعه‌ هستند - ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ - 21-02-2019

رئیس کمیته دائمی کتابخانه‌های عمومی ایفلا گفت: کتابخانه‌ها منعکس‌کننده جامعه‌ای هستند که در آن قرار گرفته‌اند و همین‌طور مردمی که این خدمات را دریافت می‌کنند؛ این همان چیزی است که کتابخانه‌های عمومی را خاص و ویژه می‌کند.

به گزارش ایسنا، جان ریچاردز که صبح امروز (دوشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه) در آیین افتتاحیه کتابخانه مرکزی مشهد سخن می‌گفت، اظهار کرد: این حقیقت که هر کتابخانه‌ای در هر شهر، کشور، ایالت و هر روستایی متفاوت است، می‌تواند گمراه‌کننده باشد؛ کتابخانه‌ها منعکس کننده جامعه‌ و مردمی هستند که در آن قرار گرفته‌اند و این همان چیزی است که کتابخانه‌های عمومی را خاص و ویژه می‌کند.

او ادامه داد: آنچه سهم آنان است، اشتیاق و اختصاص کارمندان و کتابداران حرفه‌ای است که به‌صورت خیلی سخت کار می‌کنند تا بتوانند نیازهای آن جامعه را با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند، مرتفع کنند. طی بازدیدهایی که من داشتم، کارمندان کتابخانه‌ها و کتابداران در ایران بسیار فوق‌العاده و منحصربه‌فرد هستند.

جان ریچاردز افزود: باعث افتخار من است که امروز در مشهد در مراسم افتتاحیه این کتابخانه باشکوه در خدمتتان هستم، من صمیمانه‌ترین سلام‌ها و احترام‌ها را از سوی رئیس فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری ایفلا و همچنین سلام دبیرکل ایفلا را خدمت شما ابلاغ می‌کنم.

رئیس کمیته دائمی کتابخانه‌های عمومی ایفلا تصریح کرد: شاید مناسب‌تر این باشد که من بهترین آرزوهای کمیته دائمی کتابخانه‌های عمومی ایفلا و همچنین جامعه کتابداری کتابخانه‌های عمومی جهانی را برای تحقق این هدف خدمتتان عرض کنم.

ریچاردز خاطرنشان کرد: در طی چند روز گذشته من فرصت و شانس این را داشتم که از کتابخانه‌های عمومی در ایران بازدید کنم. این سفر شامل بازدید از کتابخانه‌هایی بود که به صورت تخصصی و ویژه برای کودکان و بچه‌ها تهیه و تدارک شده بود و مجموعه‌هایی برای ضبط خاطرات جامعه و خدماتی برای افراد خاص با توانایی‌های خاص اعم از افراد ناشنوا و نابینا و همچنین نوجوانان و سالن‌های مطالعه و خدمات عمومی درنظر گرفته شده بود.

او افزود: در طی بازدید و نگاهی که به کتابخانه‌های شما داشتم، کاملا طبیعی است که کتابخانه‌های ایران را با کتابخانه‌های عمومی دیگر تطبیق دهیم؛ به عنوان مثال کشور خودم استرالیا و کتابخانه‌هایی که من فرصت و شانس بازدید کردن از آن‌ها را در جهان داشتم.

رئیس کمیته دائمی کتابخانه‌های عمومی ایفلا بیان کرد: افتتاح این کتابخانه در مشهد فرصتی است برای کسانی که درگیر این ماجرا هستند و به کسانی که در تحقق این مهم گام برداشتند، تبریک عرض می‌کنم. من خیلی تبریک می‌گویم و تشکر ویژه من را بپذیرید به خاطر دعوتی که در این رویداد مهم از من به عمل آمد.