انجمن های تخصصی  فلش خور
اعلام جزئیات مراسم پنجاه‌وشش‌سالگی شورای کتاب کودک - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: ادبیات (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+--- موضوع: اعلام جزئیات مراسم پنجاه‌وشش‌سالگی شورای کتاب کودک (/showthread.php?tid=274071)



اعلام جزئیات مراسم پنجاه‌وشش‌سالگی شورای کتاب کودک - ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ - 23-02-2019

اعلام جزئیات مراسم پنجاه‌وشش‌سالگی شورای کتاب کودک 1


جزئیات مراسم پنجاه وششمین سالگرد تأسیس شورای کتاب کودک اعلام شد.
به گزارش ایسنا، این مراسم روز یکشنبه، ۱۹ اسفند از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار می‌شود.
رونمایی از جلد هجدهم «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان و اعلام آثار دریافت کننده نشان «ماهی سیاه کوچولو» (برگزیده) و شایسته تقدیر ۱۳۹۶، جایزه عباس یمینی شریف و تجلیل از خادمان شورای کتاب کودک دیگر برنامه‌های این مراسم است.
امسال بخش نمایشگاه در محوطه «چهارسو» به انتشارات شرکت تهیه و نشر فرهنگ نامه، نمایشگاه خانه کتابدار و پخش «شولا» (آثار برگزیده) اختصاص دارد و از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۳۰ برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.
شورای کتاب کودک سازمانی فرهنگی – پژوهشی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۴۱ تأسیس شده است. این سازمان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و اعضای آن نیروهای داوطلب هستند. شورا در حال حاضر حدود ۷۰۰ عضو (رسمی و وابسته) دارد و بنا بر اعلام، هزینه‌های خود را از راه حق عضویت، حمایت‌های مردمی، اجرای پروژه‌های فرهنگی و حق‌التألیف فرهنگنامه به دست می‌آورد.
کمک به شکوفایی ادبیات اصیل ایرانی برای کودکان و نوجوانان، کمک به اعتلای کیفی و کمی منابع ادبی و اطلاعاتی کودکان و نوجوانان، کمک به دسترسی هرچه بیشتر کودکان ایرانی به کتاب و انواع منابع ادبی و اطلاعاتی، تشویق و حمایت پدیدآورندگان و ناشران ایرانی برای خلق آثار باارزش ادبی و اطلاعاتی، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش افراد در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، مشاوره، تبادل نظر و گفت‌وگو با پدیدآورندگان، صاحب‌نظران و مخاطبان کودک و نوجوان، والدین، کتابداران و مربیان، ارتباط فعال و مستمر با سازمان‌های داخلی، خارجی و افراد (حقیقی و حقوقی)، تهیه آثار نمونه مانند فرهنگنامه کودکان و نوجوانان و ایجاد سازمان مناسب برای تدوین آن، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، گردآوری منابع و ارائه خدمات کتابخانه‌ای و ایجاد کتابخانه‌های کوچک از اهداف شورای کتاب کودک اعلام شده است.