انجمن های تخصصی  فلش خور
انتشار کتابی به زبان ساده درباره زندگی امام رضا(ع) - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: ادبیات (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+--- موضوع: انتشار کتابی به زبان ساده درباره زندگی امام رضا(ع) (/showthread.php?tid=276671)



انتشار کتابی به زبان ساده درباره زندگی امام رضا(ع) - ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ - 17-07-2019

انتشار کتابی به زبان ساده درباره زندگی امام رضا(ع) 1


کتاب «خاطرات یک فرشته» درباره سبک زندگی امام رضا(ع) با زبان بسیار ساده و سلیس همه رویدادهای زندگی امام رضا (ع) را از زبان یک فرشته روایت می‌کند.
حمزه شریفی دوست- نویسنده کتاب خاطرات یک فرشته در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این. کتاب مذکور ضمن توجه به معیارهای داستانی از جمله گره و تعلیق و تضاد و غیره، توانسته با پیرنگ مناسبی، خواننده را با سبک معنوی زندگی امام رضا (ع) آشنا سازد و رضایت خواننده را بدست آورد.
مولف کتاب می‌گوید: هدفم این بود کتابی بنویسم که برای مردم کوچه و بازار قابل استفاده باشد و هر کسی با سواد متوسط مثلاً در حد دیپلم بتواند طی چند ساعت با ابعاد زندگی امام هشتم آشنا شود. به همین دلیل دانش‌آموز کلاس پنجم ابتدایی می‌تواند طی ۵ تا ۶ ساعت، این متن را مطالعه کند.
نویسنده کتاب ادامه داد: از آنجا که می‌خواستیم جنبه تخیلی کتاب قویتر شود از اسامی غیر مشهور برای قصه‌های داستان استفاده کردم. مثلاً نام امام رضا (ع) در این کتاب رئوف و نام همسر امام سبیکه است.
شاید بتوان گفت مهم‌ترین ایده‌ای که در کتاب مورد توجه نویسنده بوده حضور فرشته‌های در زندگی انسان‌هاست که با استناد به منابع دینی این نقش بازخوانی شده است. کتاب یا یک پیشگویی آغاز می‌شود و همین پیشگویی، خواننده را تا آخر کتاب با متن همراه می‌کند.
نویسنده معتقد است که این کتاب یک دوره زندگانی امام رضا علیه السلام از ولادت تا شهادت را روایت کرده است که در ضمن ۵۵ برگ (به تعداد سالهای عمر امام هشتم) منتشر شده است.



انتشار کتابی به زبان ساده درباره زندگی امام رضا(ع) 1