انجمن های تخصصی  فلش خور
تام وارن: از نظر بازی‌سازان قدرت پردازش مرکزی و حافظه‌ی SSD از میزان ترافلاپس پردازند - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: بازی های رایانه ای (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- انجمن: کنسول ها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- موضوع: تام وارن: از نظر بازی‌سازان قدرت پردازش مرکزی و حافظه‌ی SSD از میزان ترافلاپس پردازند (/showthread.php?tid=282635)



تام وارن: از نظر بازی‌سازان قدرت پردازش مرکزی و حافظه‌ی SSD از میزان ترافلاپس پردازند - B I N A M - 25-04-2020

تام وارن: از نظر بازی‌سازان قدرت پردازش مرکزی و حافظه‌ی SSD از میزان ترافلاپس پردازند 1

هم‌اکنون می‌دانیم قدرت دو کنسول نسل نهمی اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ چه میزان است. همین امر سبب ایجاد بحث و گفتگو‌های زیادی در میان طرفداران دو شرکت سونی و مایکروسافت می‌شود. مقایسه‌ی اعداد مربوط به قدرت این دو کنسول به یکی از بحث‌های مورد‌ علاقه‌ی اکثر این طرفداران تبدیل شده که اصلی‌ترین آن به ترافلاپس‌های پردازنده‌ی گرافیکی اشاره دارد. اما ظاهرا برخی از توسعه‌دهندگان اعتقاد دارند که به این عدد نباید زیاد توجه شود.
تام وارن (Tom Warren) سردبیر ارشد وب‌سایت معتبر The Verge است. او در این مدت که از ارائه‌ی اطلاعات در مورد سخت‌افزار‌های کنسول‌های نسل نهمی می‌گذرد به مطالعه و بررسی بازخورد‌ها و نظرات بازی‌سازان و توسعه‌دهندگان در مورد این اطلاعات پرداخت و دریافت که به نظر آن‌ها قدرت پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و میزان حافظه‌ی SSD مهم‌ترین فاکتور‌ها برای ویژگی‌هایی مانند نرخ فریم و کراس‌پلی هستند. او اهمیت مقدار ترافلاپس پردازنده‌ی گرافیکی را رد نمی‌کند اما معتقد است که به میزانی که به آن‌ها توجه می‌شود اهمیت ندارند. تام وارن برای توضیح این موضوع از منطق اکس‌باکس لاکهارت استفاده کرد که بنا به گزارش‌ها ادعا دارد با داشتن مقدار ترافلاپس کمتر تاثیری منفی روی اجرای بازی‌های نسل بعد نخواهد داشت.
تام وارن در این باره اظهار داشت:

نقل قول: من از یک سال پیش اعلام داشتم که پردازنده‌ی مرکزی و حافظه‌ی SSD برای کنسول‌های نسل بعدی مهم هستند نه عدد ترافلاپس پردازنده‌ی گرافیکی. توسعه‌دهندگان هم همین حرف را می‌زنند. من همچنین گفته‌ام که اکس‌باکس لاکهارت [با توجه به قدرت کمتر] تجربه‌ی بازی‌های نسل بعدی را تضعیف نمی‌کند.
کنسول پلی‌استیشن ۵ همچنین از رهگیری پرتو و بازی‌های پلی‌استیشن ۴ پشتیبانی خواهد کرد. رهگیری پرتو در کنسول‌ها به این معنی است که توسعه‌دهدگان بازی‌ها باید آن را جدی بگیرند. یک پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و حافظه‌ی SSD بهتر به معنای اجرای بازی‌ها با نرخ فریم ۶۰ برروی کنسول‌ها و ایجاد یک قابلیت کراس‌پلی منصفانه با پلتفرم رایانه‌های شخصی محسوب می‌شود. سال ۲۰۲۰ نسل بعدی واقعی برای کنسول‌ها را به ارمغان خواهد آورد.


این گفته‌ها مطابق با آنچه قبلاً شنیده‌ایم و به مانند اظهارات اخیر توسعه‌دهنده‌ی بازی Hellpoint است. وارن نام هیچ‌یک از این توسعه‌دهندگانی که نظرات خود را ارائه داده‌اند فاش نکرد. در پایان باید گفت که چند ماه دیگر که به تجربه‌ی بازی‌ها برروی این کنسول‌ها بپردازیم دیگر این بحث و گفتگو‌ها در مورد اعداد برای اکثر ما اهمیتی نخواهد داشت.