توسعهدهندهی Chorus: ترافلاپسها به تنهایی کاربرد زیادی نخواهند داشت - نسخهی قابل چاپ +- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum) +-- انجمن: معرفی، نقد و اخبار بازی ها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=10) +--- انجمن: اخبار بازی ها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=11) +--- موضوع: توسعهدهندهی Chorus: ترافلاپسها به تنهایی کاربرد زیادی نخواهند داشت (/showthread.php?tid=283900) |
توسعهدهندهی Chorus: ترافلاپسها به تنهایی کاربرد زیادی نخواهند داشت - B I N A M - 09-05-2020 یکی از عناوینی که به تازگی در رویداد Inside Xbox معرفی شد، بازی تیراندازی Chorus بود. این بازی در سال ۲۰۲۱ برروی کنسولهای نسل هشتم و نهم، پلتفرم رایانههای شخصی و سرویس گوگل استدیا منتشر خواهد شد. یوهانس کولمان (Johannes Kuhlmann) رئیس بخش توسعهی تکنولوژی استودیوی فیشلبز (FISHLABS)، علاوه بر ذکر اطلاعات در مورد بازی جدید در دست توسعهی آنها یعنی Chorus، نظر خود را در مورد ویژگیهای سختافزاری کنسولهای نسل نهمی نیز اعلام نمود. طبق گفتهی آقای کولمان، برتری از نظر مقدار عددی ترافلاپس پردازندهی گرافیکی که در حال حاضر کنسول اکسباکس سری اکس در این زمینه از کنسول پلیاستیشن ۵ برتری دارد، به تنهایی تفاوتی در زمینههای مختلف توسعهی بازی ایجاد نکرده و اگر توسعهدهندگان قصد نداشته باشند از نهایت قدرت سختافزاری کنسولها استفاده کنند (که اکثرا چنین خواهد بود)، این موضوع اهمیت زیادی پیدا نخواهد کرد. آقای یوهانس کولمان در این باره افزود: نقل قول: در مورد مقایسهی سختافزاری قطعا بحثهای زیادی وجود دارد و هماکنون من واقعا نمیتوانم به طور دقیق به مقایسهی عددی قدرت گرافیکی دو کنسول بپردازم. نکتهی مهم این است که ما در حال اجرای بازیها برروی این سیستمهای سختافزاری هستیم و این بسیار امیدوارکننده به نظر میرسد. آنچه که همواره در ابتدای نسل اهمیت دارد فراگیری نحوهی استفاده و کار کردن با سختافزار و نرمافزارهای کنسولهای جدید است. ما باید بدانیم که چگونه میتوان از این سختافزارها نهایت بهره را برد. البته باید در نظر داشت که این اظهارات مستقیما در مورد کنسول اکسباکس سری اکس نبوده است؛ زیرا آقای کولمان اعلام کرد که توسعهی عنوان Chorus برروی کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت بسیار راحت و روان انجام میگیرد. وی همچنین افزود که شرکت دیپ سیلور (Deep Silver) و استودیوی فیشلبز بیشتر تمرکز خود را برروی اکسباکس سری اکس گذاشته است و او نمیتواند به صورت مستقیم به مقایسهی این دو کنسول بپردازد. با این حال آقای کولمان اظهار داشت که انتظار دارد مسائل مربوط به pop-in در بازیهای نسل بعدی به دلیل فناوری SSD و همچنین سختافزارهای قدرتمندتر و سریعتر موجود در کنسولهای پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس به شدت کاهش یابد. به تازگی در جریان رویداد Xbox 20/20، شرکت دیپ سیلور و استودیوی فیشلبز از بازی جدید خود به نام Chorus رونمایی کردند. |