انجمن های تخصصی  فلش خور
باقربیگی: باندبازی ها باعث افت شدید کیفیت آثار شده است - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: فیلم و سینما (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=22)
+--- موضوع: باقربیگی: باندبازی ها باعث افت شدید کیفیت آثار شده است (/showthread.php?tid=285894)



باقربیگی: باندبازی ها باعث افت شدید کیفیت آثار شده است - ᴀᴡᴀʏᴀᴜʀᴏʀᴀ - 06-06-2020

باقربیگی: باندبازی ها باعث افت شدید کیفیت آثار شده است/ برخی برنامه های تلویزیون فرهنگ ملی را دچار تزلزل می کند

باقربیگی: باندبازی ها باعث افت شدید کیفیت آثار شده است 1


مهدی باقربیگی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص سریال های ماه مبارک رمضان سال جاری گفت: باندبازی های رایج در سازمان صدا و سیما باعث افت شدید کیفیت آثار شده است؛ وقتی تنها تعدادی محدود تهیه کنندگان و فیلمسازان خاص می توانند با تلویزیون همکاری داشته باشند و شرایط برای حضور سایرین به شدت دشوار و طاقت فرسا است قطعا باید انتظار اتفاقات بدتر از این را هم داشته باشیم.

بازیگر سریال های تلویزیونی «قصه های مجید» و «در مسیر زاینده رود» در گفتگو با خبرنگار سال ها پیش سریال های مناسبتی در ایام مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، عید سعید نوروز، ماه محرم و... آنقدر مخاطب داشتند که بعضا حتی دورهمی ها و شب نشینی های فامیلی و دوستانه را هم تحت الشعاع خود قرار می دادند اما هرچه زمان گذشت به دلیل اینکه باندبازی های مفرط در تلویزیون وجود داشت از کیفیت این آثار کاسته شد و با افول و نزول سریال های مناسبتی مردم دیگر تمایلی برای تماشای این برنامه ها از خود نشان ندادند.

وی ادامه داد: نیم نگاهی به سریال های مناسبتی اخیر نشان می دهد که متأسفانه کمترین تفکر و تأملی در ورای تولید آثار وجود ندارد. این در حالی است که سریال سازی و فیلمسازی مستقیما باید با اندیشه و فکر ارتباط داشته باشد؛ فیلمنامه ها این روزها به سردستی ترین شکل ممکن تولید می شوند و مدیران رسانه ملی هیچ مسیر و هدف روشنی را تعیین و تبیین نکرده اند تا هنرمندان بر اساس آن جلو بروند.

باقربیگی ایجاد گعده های دوستانه در بدنه رسانه ملی را به شدت آسیب زا توصیف کرد و در این باره متذکر شد: نزدیکان مدیران رسانه ملی آزادند هرچه می خواهند بسازند و از پول های بیت المال مصرف کنند اما به سایر افراد که شاید توانایی های بسیار بالاتر داشته باشند فرصت و امکان تولید داده نمی شود و این اتفاقات بسیار دردآور است.

این هنرمند با بیان اینکه برخی برنامه های تلویزیون فرهنگ ملی را دچار تزلزل می کند تصریح کرد: بارها در کمال تأسف دیده شده که در برخی از این فیلم ها و سریال ها اسامی کاراکترهای مشکل دار از اسامی ائمه اطهار (ع) وام گرفته شده است! این مسأله ای است که حتی دشمنان دین و اسلام هم انجام نمی دهند اما در تلویزیون ما دیده می شود. بنده معتقدم تا زمانی که مدیران صدا و سیما تدبیری برای رفع این بحران نداشته باشند و باندبازی های شان را کنار نگذارند وضعیت همین خواهد بود و بهتر نمی شود.

این بازیگر خاطرنشان کرد: فیلمسازی و سریال سازی بی تردید باید تنها در دست افرادی باشد که اندیشه دارند، کاربلد هستند؛ این وظیفه مدیران ارشد سازمان صدا و سیما است که برای آثار نمایشی تلویزیون ریل گذاری درستی انجام دهند تا کسی نتواند از این ریل خارج شود.

باقربیگی در خاتمه اظهاراتش افزود: ما باید اهداف درازمدت را در تلویزیون ترسیم کنیم و تا زمانی که به این هدف گذاری درست و روشن نرسیم قطعا روز به روز بیشتر دچار افول و نزول خواهیم شد.