انجمن های تخصصی  فلش خور
با این وضعیت، هیچکس جلودار کروناویروس نخواهد بود - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: خبرها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=42)
+--- موضوع: با این وضعیت، هیچکس جلودار کروناویروس نخواهد بود (/showthread.php?tid=285972)



با این وضعیت، هیچکس جلودار کروناویروس نخواهد بود - ρσєѕɪ - 10-06-2020

با این وضعیت، هیچکس جلودار کروناویروس نخواهد بود 1

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تاثیر حضور در اجتماعات در ابتلا به ویروس کرونا گفت: زمانی که بیمار مبتلا به کروناویروس را ردیابی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این ابتلا به دنبال حضور در جشن، مسافرت و یا گردهمایی بوده است.

دکتر سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نکته‌ای که اخیرا مردم رعایت نمی‌کنند و به آن کم توجه شده‌اند، رفتن به مهمانی‌ها، شرکت در مراسمات و رفتن به مسافرت‌ها است و همه این موارد، رفتاری هستند که باعث انتشار عفونت می‌شوند.

وی افزود: زمانی که بیمار مبتلا به کروناویروس را ردیابی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این ابتلا به دنبال حضور در جشن، مسافرت و یا گردهمایی بوده است.

علوی عنوان کرد: در اوایل شیوع کروناویروس، شعار در "خانه بمانید" را دادیم و دست‌هایمان را به علامت پیروزی بالا بردیم و گفتیم کرونا را شکست می‌دهیم اما چرا همه این شعارها فراموش شدند؟ با این وضعیت چگونه می‌خواهیم کرونا را شکست دهیم؟ با عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم استفاده از ماسک و خروج از منزل می‌خواهیم کرونا را شکست دهیم؟

وی افزود: زمانی که تمام کشور از جمله استان‌های قم و گیلان، با تعداد زیادی از مبتلایان به کرونا درگیر بودند، در خوزستان موارد ابتلا زیاد نبود زیرا خوزستان نخستین استانی بود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: در ۱۳ فروردین‌ماه که روز طبیعت است، محدودیت‌های ترافیکی زیادی اعمال و پارک‌ها تعطیل شدند و کسی به گشت و گذار نرفت تا بتوانیم بیماری را شکست دهیم.

وی تصریح کرد: چه شد که پس از ۳۱ فروردین‌ماه و با بازگشایی‌ها تصور بر این شد که شیوع ویروس تمام شده است و مردم به رفتار قدیمی خود و به حالت عادی برگشتند، در حالی که همه مسئولین بهداشتی مرتبا هشدار می‌دهند که کروناویروس هنوز وجود دارد و با ما زندگی می‌کند. اگر کوچک‌ترین غفلتی شود، کروناویروس بدتر از حالت قبلی ما را مورد تهدید قرار می‌دهد.

علوی گفت: ما نمی‌خواهیم از زیر بار مسئولیت سنگینی که بر عهده ما گذاشته شده، شانه خالی کنیم اما همه می‌دانند اختیارات و قدرت مانورمان محدود است. ما تنها می‌توانیم بیماریابی انجام دهیم و مبتلایان به کروناویروس را توصیه به قرنطینه کنیم و افرادی که نیاز به بستری دارند را به بیمارستان‌ها هدایت کنیم.

وی افزود: نمی‌توانیم به زور درب منزل مردم را قفل کنیم و یا جلوی درب منزل آن‌ها مامور بگذاریم تا از خانه خارج نشوند. باید مردم با ما همکاری کنند در غیر این صورت کروناویروس را همراه خواهیم داشت و هیچ کس جلودارش نخواهد بود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: زمانی می‌توانیم کروناویروس را مهار کنیم و شاهد کاهش موارد ابتلا باشیم که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. مگر در این پروتکل‌ها چه کارهای سختی وجود دارد که مردم نمی‌توانند آن‌ها را انجام دهند؟