انجمن های تخصصی  فلش خور
کاوه: در این شرایط برگزاری لیگ کشتی ممکن نیست - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: فوتبال و سایر ورزش ها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=20)
+--- موضوع: کاوه: در این شرایط برگزاری لیگ کشتی ممکن نیست (/showthread.php?tid=287214)



کاوه: در این شرایط برگزاری لیگ کشتی ممکن نیست - ρσєѕɪ - 13-07-2020

کاوه: در این شرایط برگزاری لیگ کشتی ممکن نیست 1

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد با اشاره به وخامت شیوع کرونا در ایران و سخت بودن ارائه مجوز برگزاری لیگ در رشته پربرخورد کشتی، گفت: اگر رقابت های جهانی برگزار شود همه سیستم کشتی در خدمت تیم ملی خواهد بود.

محسن کاوه در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه برای برنامه ریزی جهت شروع تمرینات، علاوه بر لزوم صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا، در انتظار تصمیم نهایی اتحادیه جهانی کشتی در جلسه ماه آینده هستیم، اظهار کرد: با توجه به شرایط حال حاضر در ایران و دیگر کشورهای جهان با شیوع گسترده ویروس کرونا، هیچ تضمینی برای برگزاری مسابقات جهانی وجود ندارد و مشخص نیست چه شرایطی در آینده رخ خواهد داد.

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد، درباره راه اندازی کمیته های آنالیز و آماده سازی از سوی فدراسیون کشتی برای کمک به تیم های ملی کشتی، گفت: هدف از ایجاد و راه اندازی کمیته آنالیز کمک به موفقیت هر چه بیشتر در رویدادهای پیش رو و مخصوصا المپیک توکیو است. وظیفه این کمیته طبق دستورالعمل های داده شده، آنالیز حریفان جهانی و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن هاست تا بر اساس داده ها و نتایج بدست آمده توسط اعضای این کمیته و ارائه آن به کادر فنی تیم ملی، نحوه تمرینات کشتی گیران برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: در واقع بر اساس نتایج کمیته آنالیز و اطلاعات بدست آمده، شبیه سازی مسابقات در تمرینات پیاده می شود تا کشتی گیران ما در فرصت مناسب با آمادگی و شناخت هر چه بیشتر به مصاف رقبایشان بروند. قطعا شناخت هر چه بیشتر ما و کشتی گیرانمان از وضعیت رقبا و نقاط ضعف و قوت آن ها باعث عملکرد بهتر در میدان مبارزه خواهد شد.

کاوه در ادامه به وظایف کمیته اماده سازی اشاره کرد و گفت: این کمیته بر نحوه تمرینات در تمامی رده های سنی نظارت خواهد داشت و لازم است مربیان و مخصوصا سرمربیان برنامه های تمرینی خود را پیش از آغاز اردو به این کمیته ارائه دهند تا اعضای کمیته نسبت به طراحی بهترین روش تمرینی متناسب با علم روز دنیا اقدام کنند. در واقع نتایج بدست آمده بر اساس کار سیستمی خواهد بود و هدف این است که تمرینات ملی پوشان به بهترین شکل اجرایی شود.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به حضور اساتید دانشگاهی و ورزشی، کمیته آماده سازی می تواند خدمات بسیار خوبی برای تیم های ملی کشتی داشته باشد. برای افزایش قدرت این کمیته تصمیم گرفته شد تا زمانیکه اعضای کمیته آماده سازی برنامه تمرینات ملی پوشان را تایید نکنند، اجازه آغاز اردو داده نشود. هدف از تمامی این اقدامات کمک به کسب موفقیت تیم های ملی در میادین بین المللی است و امیدوارم در نهایت شاهد رشد و پیشرفت روز افزون کشتی ایران باشیم.

وی درباره وخامت مجدد شیوع کرونا در ایران و برخی اصرارها برای برگزاری لیگ کشتی، گفت: در حال حاضر تمامی باشگاه‌های ما که قرار است کشتی‌گیران در آنها تمرین کنند تعطیل شده‌اند. رشته کشتی جزو سخت‌ترین رشته‌ها به لحاظ میزان برخورد در طول مبارزه است، بنابراین امکان صدور مجوز برای آغاز رقابت‌های کشتی در چنین شرایطی بسیار سخت خواهد بود. در کشورهایی مثل ژاپن با دقت تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و در چنین شرایطی توانستند در باشگاه‌ها فعالیت کنند اما ما در ایران چنین شرایطی نداریم.

کاوه تاکید کرد: از سوی دیگر اگر اتحادیه جهانی در جلسه مرداد ماه رای به برگزاری رقابت‌های جهانی در آذرماه بدهد، تمام سیستم کشتی در خدمت تیم‌های ملی خواهد بود و به چیزی غیر از آماده‌سازی خوب جهت حضور در این مسابقات فکر نمی‌کنیم، بنابراین امکان اجرای برنامه دیگری در کشتی نخواهد بود.