انجمن های تخصصی  فلش خور
تصمیم جدید دولت؛ ترخیص چای با ارز اشخاص! - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: فرهنگی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=35)
+---- انجمن: اقتصاد (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=66)
+---- موضوع: تصمیم جدید دولت؛ ترخیص چای با ارز اشخاص! (/showthread.php?tid=287877)



تصمیم جدید دولت؛ ترخیص چای با ارز اشخاص! - ᴀᴡᴀʏᴀᴜʀᴏʀᴀ - 01-08-2020

تصمیم جدید دولت؛ ترخیص چای با ارز اشخاص! 1

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: با تصمیم شورای هماهنگی تشدید کنترل و بازرسی؛ چای موجود در گمرکات کشور به شیوه اعتباری ۳ ماهه و با ارز اشخاص ترخیص می‌شود.

محمد رضا کلامی با اشاره به طرح تصمیمات اقتصادی دولت مبنی بر ترخیص کالا‌های اساسی و ضروری و مواد اولیه موجود در بنادر بدون محدودیت و تسهیل ورود کالا به کشور افزود: در این راستا تصمیم گرفته شده است گمرک جمهوری اسلامی تمامی چای موجود در بنادر و گمرکات را به استناد این دستور صریح ریاست جمهوری و تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به شیوه اعتباری سه ماهه با ارز اشخاص ترخیص کند.

وی تاکید کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده، کالا‌های اساسی و ضروری که به واسطه تامین نشدن ارز در بنادر کشور رسوب کرده‎اند، با مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت می‌توانند ترخیص مشروط داشته باشند.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: ترخیص این اقلام مشروط به داشتن ثبت سفارش و وجود کالای مستند به قبض انبار در بندر خواهد بود و ترخیص آن‌ها از گمرکات با تعهد بانک مرکزی به تامین ارز آن‌ها در سه ماه آتی به نرخ ارز روز ترخیص، صورت می‌گیرد.

کلامی تاکید کرد: همچنین مواد اولیه تولید، قطعات و ماشین آلات که در گروه 2.1 تا 2.6 ارز نیمایی و ارز اشخاص قرار دارند می‌توانند به شیوه استفاده از ارز اشخاص و واردات در مقابل صادرات یا استفاده از منابع ارزی غیر در خارج از کشور ترخیص شوند.


منبع:خبرگزاری تسنیم



RE: تصمیم جدید دولت؛ ترخیص چای با ارز اشخاص! - مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב - 10-11-2020

ثبت سفارش برای خروج از بندر باید با ارزشخصی همراه باشد واین که براساس میزان مصرف و تولیددیگرمواد صنعتی باعث افزایش قیمت نشود چرا که این گونه نیاز و مصرف صنعتی متعادل خواهد شد