انجمن های تخصصی  فلش خور
بوژیدار ماسک ساشا ایلیچ را زد! (عکس) - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: فوتبال و سایر ورزش ها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=20)
+--- موضوع: بوژیدار ماسک ساشا ایلیچ را زد! (عکس) (/showthread.php?tid=287886)



بوژیدار ماسک ساشا ایلیچ را زد! (عکس) - omidkaqaz - 01-08-2020

پرسپولیس بعد از ۷ پیروزی متوالی در حالی متوقف شد که از همان دقایق ابتدایی حریف مازنی نمایشی هجومی را ارائه کرد و در نهایت خیلی زود این نمایش هجومی به ثمر نشست و روح الله باقری با گلی زیبا دروازه ی بوژیدار رادوشوویچ را باز کرد؛ گلی که شباهت های آن با گل های معروف به ساشا ایلیچی را نمی‌توان نادیده گرفت.

 
گل ساشا ایلیچی اصطلاحی است که از مهر ماه ۱۳۸۲ وارد فرهنگ فوتبال ایران شد. در دربی ۵۶ محمود فکری که آن زمان جزو ستاره های شاخص استقلال بود، از روی یک ضربه ایستگاهی در فاصله تی نزدیک به ۵۰ متری دروازه  تیم سرخپوش پایتخت را نشانه گرفت و شوتش جایی رفت که نه تنها ساشا ایلیچ بلکه شاید هیچ گلری دیگری نمی توانست آن را مهار کند. در نیمه اول همان مسابقه نیز علی سامره با ضربه ای زیبا دروازه ی ساشا ایلیچ را باز کرده بود تا پرسپولیس با دو سوپرگل بازنده دربی شود؛ گل هایی با تبعات سنگین برای این دروازه بان مو بور و خوش‌تیپ.
ایلیچ که سابقه بازی در هامبورگ را داشت و در قامت دروازه بانی نسبتا سرشناس به پرسپولیس آمده بود، بعدها نیز چنان گل هایی را دریافت کرد تا نام خود را با گل های از راه دور در ذهن هواداران فوتبال ثبت کند.
 
ساشا ایلیچ بعد از یک فصل پرسپولیس را ترک کرد و به استقلال اهواز و پگاه گیلان رفت. نمایش های درخشانی هم داشت اما در سال های بعد از او هر گل اینفچنینی که زده می شد هواداران فوتبال به یاد او می افتادند. حسین هوشیار و علیرضا حقیقی شاید معروف ترین دروازه‌بانانی بودند که از این دسته گل ها خوردند. هوشیار در بازی با فجر سپاسی سه گل عجیب و از راه دور خورد و حقیقی هم در بازی استقلال اهواز - پرسپولیس، یک گل زیبا از میلاد میداوودی دریافت کرد.
حالا گل ساشا ایلیچی در کنار نام دروازه بانی دیده می شود که هیچکس انتظار چنین چیزی را از او نداشت. گویی رادوشوویچ که بی گمان جزو محبوب ترین بازیکنان پرسپولیس است، در ۴ سال اخیر گلر دوم مطمئنی بوده و حالا بعد از جدایی بیرانوند ادعای حضور فیکس در ترکیب را دارد. او این فصل به قدری درخشان ظاهر شده که پرسپولیسی ها را مجاب کرده تا به سراغ دروازه بان مشهوری نروند اما حالا با این گل از رسیدن به یازدهمین کلین شیت بازمانده است.
 
 
بوژیدار ماسک ساشا ایلیچ را زد! (عکس) 1

 

بوژیدار ماسک ساشا ایلیچ را زد! (عکس) 1

 

رادو در لیگ نوزدهم ۱۳ بار در درون دروازه ی پرسپولیس قرار گرفته و تنها در سه مسابقه گل خورده. یکی برابر شهرخودرو که با ضربه ی سر فرجی دروازه اش باز شد، دیگری در بازی با نفت مسجد سلیمان که پنالتی عجیب سید جلال حسینی منجر به از بین رفتن کلین شیتش شد و دیگری حالا که شاید گل فصل را دریافت کرده باشد.
بوژیدار علی رغم نمایش های درخشانی که در فرصت های گاه و بیگاه در ترکیب پرسپولیس از خود نشان داده، در دریافت گل های زیبا دستی بر آتش دارد. یک بار در لیگ شانزدهم وقتی پرسپولیس قدرتمند برانکو یه اصفهان رفت تا برابر ذوب آهن صف آرایی کند، او به جای بیرانوند در درون دروازه قرار گرفت و در آخرین دقایق نیمه اول مقهور سوپر گل احسان پهلوان شد. در آن زمان بسیاری اعتقاد داشتند که رادو بیش از اندازه جلو آمده و جایگیری اشتباهی داشته؛ مشابه نظراتی که حالا برخی از هواداران فوتبال ارائه می‌کنند و می‌گویند که اگر او در درون دروازه باقی می‌ماند، شانس بیشتری برای مهار این سوپر شوت داشت.
 
بوژیدار ماسک ساشا ایلیچ را زد! (عکس) 1

 

بوژیدار ماسک ساشا ایلیچ را زد! (عکس) 1

 
 
یک بار دیگر هم او در بازی با سیاه جامگان یک گل بد خورد. سیاه جامگانی ها که برای بقا تلاش می‌کردند، با ضربه تماشایی روح الله سیف الهی از روی ضربه ایستگاهی به گل رسیدند تا رادو نتواند فصل را با کلین شیت تمام کند. اکنون او در دریافت گل های ساشا ایلیچی هت‌تریک کرده اما جایگاهش در میان هواداران پرسپولیس با ایلیچ قابل مقایسه نیست. او دستکم در سه بازی لیگ برتر و بازی های جام حذفی و آسیا این فرصت را دارد تا به اهالی فوتبال ثابت کند که این گل فقط یک اتفاق بوده است؛ اتفاقی که او امیدوار است تبعات دیگری برایش نداشته باشد.