انجمن های تخصصی  فلش خور
کراسوس - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: تاریخ (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=34)
+--- موضوع: کراسوس (/showthread.php?tid=287961)



کراسوس - SɪʟᴠᴇʀMɪɴᴅ - 05-08-2020

مارکوس لیسینیوس کراسوس(به لاتین:Marcus Licinius Crassus Dives) در حدود سال ۱۱۴ ق.م به دنیا آمد و در سال ۵۳ ق.م در نبرد سهمگین حران به دست ایرانیان کشته شد. وی به همراه پومپه و ژولیوس سزار یکی از سران تریوم‌ویرات اول بود. اوج موفقیت و معروفیت او در درهم شکستن قیام بردگان در سال ۷۱ پیش از میلاد بود که به وسیلهٔ اسپارتاکوس سازمان یافته بود.

هنگامی که کراسوس ادارهٔ امور سوریه را بر عهده داشت تصمیم به حمله به ایران گرفت. او سپاهی چهل‌هزار نفری در اختیار داشت که در مقابله با ده‌هزار سوار اشکانی تلفات بسیار سنگینی داد. نبرد حران زمانی اتفاق افتاد که ارد دوم در ایران شاه بود.

در تاریخ ۵۳ پیش از میلاد؛ کراسوس رومی به امپراتوری ایران اشکانیان حمله کرده و قوای روم طی نبرد حران شکست سختی خوردند. کراسوس در حقیقت میخواست با فتح ایران غلبه دوباره غرب بر مشرق زمین را که اسکندر مقدونی فقط توانسته بود آن را در مدت کوتاهی حفظ کند به انجام برساند اما شکست سپاه روم در نبرد حران با وجود برتری تعداد نفرات ارتش روم نسبت به ارتش ایران آنچنان وحشت انگیز و غیر قابل باور بود آنچنان که سر کراسوس و پسرش برای ارد دوم پادشاه ایران فرستاده شد که اتفاق بسیار نادر و غیر ممکنی به نظر می آمد. در این جنگ سواران ایرانی آنقدر آماده نبرد بودند که هنگام عقب نشینی نیز میتوانستند از پشت سر تیر اندازی کنند و سپاه دشمن عاجز از تعقیب آنها بود. در پی این جنگ رومیان که خواستار این بودند که تنها ابرقدرت موجود در دنیای باستان باشند امپراطوری اشکانیان را به عنوان یک ابرقدرت پذیرفتند و دریافتند که نمی توانند این امپراطوری را از بین ببرند.