انجمن های تخصصی  فلش خور
کدام رنگ مناسب رنگ آمیزی فایبر سمنت برد است؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=19)
+--- موضوع: کدام رنگ مناسب رنگ آمیزی فایبر سمنت برد است؟ (/showthread.php?tid=288177)



کدام رنگ مناسب رنگ آمیزی فایبر سمنت برد است؟ - آب قلیایی - 12-08-2020

فایبر سمنت برد با توجه به قابلیت رنگ پذیری که دارد گزینه مناسبی برای طراحی و اجرای انواع نماها و پوشش های داخلی است . ضرورت رنگ آمیزی سمنت بردها از لحاظ کاربردی تا آنجایی است که میزان جذب آب این محصول بالاست و رنگ آمیزی باعث کاهش میزان جذب آب می گردد . از لحاظ زیبایی و مشخصات بصری رنگ آمیزی نقش موثری در پوشش اجرا شده توسط فایبر سمنت برد دارد . که با اعمال طیف گسترده ایی از رنگ ها میتوان کیفیت های بصری بسیار زیبایی خلق کرد که شامل انواع طیف رنگ و یا حتی ترکیبی از آنهاست .

رنگ مخصوص فایبر سمنت برد چیست؟

رنگ مخصوص سمنت برد رنگ پودر می باشد. رنگ پودری بر پایه سیمان که ضمن تامین نیاز رنگی و زیبا سازی باعث محافظت و افزایش عمر فایبر سمنت نیز میشود. این رنگ پوششی اقتصادی برای زیبا سازی سمنت برد است و علاوه بر داشتن رنگ های متنوع و زیبا با چسبندگی بالا ، لایه ای ضد آب و محافظ سطح تشکیل میدهد و به علت کاملاً همجنس بودن با سمنت برد پوسته نمیشود .

برای رنگ آمیزی فایبر سمنت برد با رنگ پودری سطح کار باید تمیز و مرطوب گردد و سپس ۱۰ لیتر آب تمیز را با ۲۰ کیلوگرم رنگ پودری ترکیب نموده تا یک مخلوط یک نواخت و روان به دست آید و پس از رنگ آمیزی و خشک شدن رنگ تا ۲ روز روی رنگ را مرطوب نمائید.

نحوه اجرای رنگ فایبر سمنت طرح چوب

پس از اجرای درز بندی و بتونه کاری جهت اجرای رنگ طرح چوب به صورت پتینه بایستی از دو طیف رنگی استفاده نمود . یک رنگ زمینه که معمولا کم رنگ تر و رنگ رویه که معمولا تیره تر است . البته به صورت عکس این ترتیب هم می توان عمل نمود . رنگ زمینه با قلم مو و یا غلتک و یا اسپری اجرا می شود . رنگ رویه به وسیله یک اسفنج نرم بر روی سطح کشیده می شود . به صورتی که تمام سطح رنگ نگیرد و فقط قسمت های برجسته و بافت دار رنگ بگیرد . در نهایت می توان از یک رنگ آبرنگی برای ترکیب این رنگ ها در یک دیگر استفاده نمود و یا قبل از خشک شدن رنگ رویه یک اسفنج خیس بر روی رنگ رویه کشده شود تا دو رنگ در هم ترکیب شود و حالت طبیعی به خود بگیرد.