انجمن های تخصصی  فلش خور
نقش پوکه در این دنیای مدرن - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=19)
+--- موضوع: نقش پوکه در این دنیای مدرن (/showthread.php?tid=288535)



نقش پوکه در این دنیای مدرن - fardinamiri - 01-09-2020

هرکسی دوست دارد در خانه خود زندگی کند. بسیاری از مردم کشورهای صنعتی در ساختمانهای چند طبقه آپارتمان ها را اشغال می کنند. در کشور های در حال توسعه مثل ایران نیز بخصوص در تهران، ساختمان های بلند با واحد های زیاد ساخته شده است!


نقش پوکه در این دنیای مدرن 1
چگونه این حجم ساختمان ها را باید با وزنی مناسب و استحکام بالا ایجاد کنند. چه موادی می تواند این نیاز را براورده کند! یکی از مواد معدنی بسیار تاثیر گزار در این پروسه پوکه معدنی می باشد. چرا که قابلیت های وزن پایین و استحکام بالا و همچنین عایق بودن را دارد؛ یعنی وضعیتی ایده ال برای ساخت و ساز.



این وضعیت شامل بسیاری از مشکلات است که هیچ راه حل فوری وجود ندارد. این مقاله با تشریح چگونگی ساخت خانه های ساده و ارزان از مواد اولیه بسیار رایج، یعنی پومیس، سنگ های آتشفشانی یا به زبان خودمانی همان پوکه معدنی نگارش شده است.

ما در اینجا به یک مدل اساسی با تقریباً 40 متر مربع فضای کف مراجعه خواهیم کرد، که برای آن مصالح ساختمانی لازم تقریباً در ایران هزینه دارد. چنین خانه هایی می توانند به عنوان حداقل مسکن برای خانواده شش نفر یا کمتر، از خدمات مناسبی برخوردار باشند و از قیمت مناسب برخوردار باشند. بسته به سبک معماری معماری، نیاز به فضای خانواده و وضعیت مالی داده شده، سیستم های ساخت و ساز در خانه توصیف شده، می توانند بزرگتر ساخته و یا به صورت دلخواه اصلاح شوند. مصالح ساختمانی برای خانه نیازی به خریداری و ساخت همه یکباره نیست، بلکه می توان آن را کم کم جمع کرد. با کمی مهارت در صنایع دستی، استفاده از مصالح ساختمانی بسیار آسان است، البته سازنده به آن دسترسی دارد و می داند که چگونه می تواند پوکه، سیمان، آب و چند ابزار ابتدایی را اداره کند.



بهترین راه برای مقابله با شغل این است که چندین خانه ساز آینده نگر با یکدیگر هماهنگ شوند تا مشترکاً برنامه ریزی، سازماندهی و اجرای پروژه های ساختمان سازی خود را انجام دهند.





هدف اصلی این کتاب ارائه اطلاعات عملی در مورد استفاده از پوشک به عنوان مصالح ساختمانی و سازماندهی پروژه ساخت خانه شخصی است. به طور طبیعی، هیچ مشکلی برای مشکلات مربوط به خرید ملک یا تأمین اعتبار، اخذ پروانه ساخت و ساز واقعی خانه ارائه نمی شود.



مصالح ساختمانی یک خانه را می توان از هر تعداد مواد اولیه مانند نی، سنگ، خاک، چوب و فلز تهیه کرد، بسته به آنچه در فاصله معقول موجود است، خانه برای چه آب و هوایی ساخته شده است و کدام فرهنگ مفاهیم وابسته به آن حاکم هستند. پوکه معدنی نیز ماده اولیه خوبی برای استفاده در ساخت ساختمان است. پومیس در همه جا یافت نمی شود، بلکه فقط در مجاورت آتشفشان های در حال انقراض یا هنوز فعال است، به عنوان مثال در آمریکای مرکزی ، آفریقای شرقی ، آسیای شرقی و اروپا. (برای خرید پوکه  می توانید با شرکت پوکه معدنی منتشلو تماس بگیرید)

مرتبط: چه چیزی می تواند فضای داخلی ساختمان ها و منازل را دگرگون کند؟

ایرانی ها همواره از پوکه در ساختمان های مسکونی و سازه های صنعتی استفاده کرده اند و به این کار ادامه می دهند. به عنوان یک مصالح ساختمانی به طور کلی بسیار محبوب است به خصوص در مجاورت نهشته ها.



انتشار دانش و انتقال فناوری در رابطه با تولید مصالح ساختمانی پومیس باید به کشورهای در حال توسعه کمک کند تا تولید بومی خود از مصالح ساختمانی ارزان قیمت و همه کاره را ایجاد کنند. این کتاب امیدوار است که استفاده از منابع موجود را در قالب رسوبات خاکستری/ پوکه ای آتشفشانی تحریک کند و در عین حال راهنمایی های عملی برای تولید اعضای ساختمان برای خانه های کم هزینه نیز ارائه دهد.

تمام اعضای ساختمان پومیس را می توان با استفاده از مهارت های ساده کاردستی تهیه کرد. هیچ دستگاه پیچیده ای لازم نیست. آنچه بیشتر مورد نیاز است یک چوب یا فلز، یک چرخ دستی، بیل، ماله و یک سطح برای شکل دهی و خشک کردن قصمت های ساختمان است. سیمان یا آهک، ماسه و آب نیز باید در دسترس باشد.



تولید اعضای ساختمان پی وی سی خود همیشه می تواند توصیه شود که مواد اولیه به اندازه کافی ارزان یا حتی بهتر از آن نیز بصورت رایگان در دسترس باشد و قرار است ساختمان به تنهایی ساخته شود ، در آنجا خاک پایه ای محکم وجود دارد و سازنده / مالک از مهارت و تجربه قبلی در کار با مصالح ساختمانی برخوردار است.

مرتبط: انواع مختلف تجهیزات سنگین

این مهم است که بدانید اعضای ساختمان پوکه در صورت درست ساخته شدن بسیار بادوام بوده و از نظر آب و هوایی مناسب برای آب و هوای خشک مناسب هستند.

ساختمان سازی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین و مقررات حاکم بر ساخت و ساز در منازل می توانید از:



انجمن های ایجاد تعاونی

مقامات ساختمان

موسسات اعتباری

معماران



پومیس چیست؟

پومیس یا پوکه یک شکل بسیار متخلخل از سنگ آتشفشان منجمد شده است، معمولاً از روده بزرگ بسیار سبک است. چگالی واقعی آن، یعنی تراکم ماده پودری، بین 2 تا 3 کیلوگرم در دسی متر مکعب و تراکم فله آن، یعنی تراکم مواد گشاد شده سست، بین 0.3 تا 0.8 کیلوگرم در دسی متر مکعب است. به عبارت دیگر، پوکه بسیار سبک است. تقریباً قوام مخلوطی از شن و ماسه، همراه با گرانول های منفرد فردی، که به طور معمول یا روی آب شناور می شوند یا فقط به آرامی غرق می شوند، دارد. ذرات پومیس یا گرد یا زاویه ای هستند و قطر آنها تا 65 میلی متر است. فقط ذرات موجود در محدوده اندازه 1 -16 میلی متر برای به دست آوردن مصالح ساختمانی مناسب باید مورد استفاده قرار گیرند.

علاوه بر توده رنگی روشن، اشکال متنوعی با رنگ تیره وجود دارد که از آن به عنوان گدازه، توف و غیره یاد می شود. همچنین می توان از آنها به عنوان مصالح ساختمانی استفاده کرد، اما پوکه با رنگ روشن بهتر عمل می کند.

مرتبط: نکاتی در رابطه ساخت و ساز ساختمان های اداری

پومیس دارای ترکیب شیمیایی زیر است:

TiO2 تقریبا 0.5٪

آلومینا 22٪

سیلیس 55٪

قلیاها 12٪

اکسید فریک 3٪

آهک 2٪

منیزیم 1٪

خیلی سبک













چه خصوصیاتی باعث جذاب و محبوب بودن پوکه می شود؟

تصویری از پوکه
ارزان
نسوز
مقاوم در برابر آفات
آسان برای کار با
جذب کننده صدا
عایق حرارتی
متعادل کننده دما
اما همچنین دارای برخی از خصوصیات منفی مانند:
مقاومت فشاری پایین تر بتن توده ای، نسبت به بتن حاوی سنگدانه های سنگین دیگر
تمایل به لبه ها و گوشه های آن آسان تر از بتن های سنگین جدا می شود
عدم مقاومت در برابر سرما در هنگام خیس بودن
در نتیجه، برای ساخت مصالح ساختمانی کام نباید استفاده شود.



چگونه می توان پوکه را به اعضای ساختمان تبدیل کرد؟

برای تبدیل آن به اعضای ساختمان، چند مصلحت مفید که کار با پومیس را تسهیل می کنند، لازم است:



- برخی از وسایل برای جابجایی پوشک از مخزن تا محل ساختمان



- ابزارهای مختلفی از قبیل ویلچر، بیل، سطل، اره، چکش، میخ، سطح روح، ماله، کف باف، تنظیم مربع، ورق پلاستیکی و غیره.

علاوه بر این، یک محوطه کاری سطح زیر سقف مورد نیاز است. پمپ های در حال پردازش باید توزیع اندازه ذرات از 1 - 16 میلی متر داشته باشند. سیمان لازم باید سیمان پرتلند با مقاومت فشاری معمولی باشد که به آن آهک یا پوزولانا اضافه شود. اعضای ساختمان پومیس نیز می توانند به طور انحصاری با آهک ساخته شوند، همانطور که در فصل 3 توضیح داده شده است. سیمان و آهک باید خشک نگه داشته شود و باید به اندازه کافی در دسترس باشد تا یک هفته کامل کار کند، آب سنج باید تمیز باشد، آب باران آلوده مناسب است.

به طور کلی، اعضای ساخت تخته سنگ به عنوان بتن سبک وزن طبقه بندی می شوند، زیرا آنها به طور مشابه تولید و پردازش می شوند، تفاوت اصلی این است که مصالح - یعنی پومیس طبیعی - بسیار سبک، متخلخل و جذب آب است به طوری که چنین ماده ای باید کمی متفاوت از بتن با وزن معمولی کار شود.


چه نوع ساختمانهایی را می توان از پوکه ساخت؟
از مواد مبتنی بر پومیس می توان برای ساخت انواع سازه استفاده کرد:

خانه های تک طبقه
ساختمانهای آپارتمانی (حداکثر چهار طبقه)
کارگاه ها و انبارها
مدارس
مطلبی ازConfusedakhtemanii.blog.ir