انجمن های تخصصی  فلش خور
مرگ مغزی با به کما رفتن چه تفاوتی دارد؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: مرگ مغزی با به کما رفتن چه تفاوتی دارد؟ (/showthread.php?tid=290558)



مرگ مغزی با به کما رفتن چه تفاوتی دارد؟ - جاویدم - 21-10-2020

مرگ مغزی با به کما رفتن چه تفاوتی دارد؟ 1
فردی که دچار مرگ مغزی می شود مردمک چشمش گشاد می شود و به نور واکنش نشان نمیدهد که پس از مرگ مغزی اعضای فرد به بیماران نیازمند اهدا می شود.
فرق بین مرگ مزی و کما
فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت:در مرگ مغزی، امکان برگشت به زندگی وجود ندارد و یکی از تفاوت های مرگ مغزی و کما این است که در کما مردمک چشم به نور رفلکس دارد.
علی صادق پور فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند در گفت وگو با فارس، در خصوص تفاوت مرگ مغزی با کما گفت:کما یک بیهوشی و خواب عمیق است که مغز یا قسمتی از آن هنوز دارای فعالیت است.وی افزود:فعالیت مغز در کما را می توان با نوار مغز، تست بالینی (توسط متخصص نورولوژی انجام می شود)، علامت چشم عروسکی، تست گوش و فعالیت مردمک چشم،تشخیص داد. در کما مردمک چشم به نور رفلکس دارد، اما در مرگ مغزی مردمک چشم گشاد و بدون پاسخ به نور می ماند.
فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند اضافه کرد:کما درجات خفیف و متوسطی دارد، عامل کما رفتن یک فرد ممکن است عوامل داخلی و خارجی همچون مصرف الکل، مسمومیت با آسپرین، داروها یا گاز CO2 باشد.
مرگ مغزی با به کما رفتن چه تفاوتی دارد؟ 1
تفاوت مرگ مغزی و کما
وی ادامه داد:گاهی امکان دارد فردی قندش بالا رفته و باعث کما شود و در صورتی که درمان نشود، به دلیل مشکلات متابولیسمی ضایعات داخلی مغزی برایش به وجود می آید، در اینجا رفلکس وجود دارد اما مغز آسیب دیده است و در صورتی که سلول ها بتوانند خود را ترمیم کنند بیمار از کما خارج می شود؛ در غیر اینصورت فشار بالا رفته و کل سلول های مغز از بین خواهد رفت.
صادق پور گفت:کما عمیق می تواند با ایست قلبی و تنفسی همراه شود، هم اکنون در کشور ما اعضایی همچون کلیه، قلب، کبد و قرنیه اهدا می شود.

منبع : فارس