انجمن های تخصصی  فلش خور
نیازهای حسابداری ضروری هر کسب‌وکار کوچک - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=19)
+--- موضوع: نیازهای حسابداری ضروری هر کسب‌وکار کوچک (/showthread.php?tid=292987)



نیازهای حسابداری ضروری هر کسب‌وکار کوچک - zahrahaghi - 19-01-2021

به‌طورکلی، هر کسب‌وکار کوچکی نیاز به تنظیم صورت های مغایرت بانکی، حساب‌های دریافتنی و پرداختنی، بررسی دفتر صندوق و تنظیم دفتر کل خود دارد. نرم‌افزارهای مختلفی برای رسیدن به حساب‌های کسب‌وکارتان وجود دارند. با بررسی هریک و امکاناتی که ارائه می‌دهند، باید از میان‌شان دست به انتخاب بزنید.

نرم‌افزارهایی ارزان یا رایگان هم برای رسیدگی به حساب‌های ساده کسب‌وکارها وجود دارند. فقط باید چند نکته حسابداری برای کسب‌وکارهای کوچک را بدانید تا بتوانید به‌سادگی از آنها استفاده کنید؛ مثلا بعضی از برنامه‌ها فقط به تولید فاکتور و پیگیری هزینه‌ها برای صاحب کسب‌وکار کمک می‌کنند و دسترسی امور پیچیده‌تر و تخصصی‌تر را در اختیار حسابدار مجموعه کاری قرار می‌دهند.

یادتان باشد که نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده مانند اکسل می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سروسامان‌دادن به حساب‌های کسب‌وکار کوچک باشند. برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف حسابداری اطلاعات مختلف حسابداری را پردازش و آنها را به برنامه‌هایی مانند اکسل منتقل می‌کنند. شما برای انجام امور زیر به‌راحتی می‌توانید داده‌هایی را که در نرم‌افزارهای حسابداری تولید کرده‌اید، به برنامه اکسل وارد کنید:

دست‌کاری و شخصی‌سازی داده‌ها و اطلاعات در اکسل؛
تولید چارت‌ها و نمودارها برای مراجعه فوری به آنها و بررسی اوضاع حساب‌ها؛
ترکیب ابعاد مختلف گزارش‌های حسابداری و تولید این گزارش‌ها برای دوره‌های زمانی مختلف.