انجمن های تخصصی  فلش خور
جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری “ایلان ماسک” برای فناوری جذب کربن - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: دانستنیها و موضوعات علمی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=33)
+--- موضوع: جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری “ایلان ماسک” برای فناوری جذب کربن (/showthread.php?tid=293101)



جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری “ایلان ماسک” برای فناوری جذب کربن - Prometheus - 24-01-2021

جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری “ایلان ماسک” برای فناوری جذب کربن

بیگ بنگ: “ایلان ماسک” در توئیت جدید خود اعلام کرد که قصد دارد مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را به عنوان جایزه به بهترین فناوری جذب کربن اهدا کند.

جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری “ایلان ماسک” برای فناوری جذب کربن 1

به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، جهان به خاطر اصرار انسان برای سوزاندن سوخت‌های فسیلی، به طور ناخوشایندی در حال گرم شدن است. “ایلان ماسک” در حال حاضر، ثروتمندترین فرد جهان شناخته شده اما با وجود این، سوابق خیرخواهانه او در این سال‌ها در مقایسه با دیگر افراد ثروتمند مانند “جف بزوس”، بسیار ناچیز بوده است. به همین دلیل، هنگامی که ماسک در توئیت جدید خود اعلام کرد که قصد دارد مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را به عنوان جایزه به بهترین سیستم جذب کربن اهدا کند، تعجب‌آور بود.

جزئیات مربوط به رقابت پیش رو برای جذب کربن منتشر نشده، اما انتظار می‌رود که زمان آن، هفته آینده باشد. این نخستین‌بار نیست که یک شرکت، در جستجوی کمک عمومی برای ارائه فناوری جذب کربن است تا این عنصر را از جو بیرون بیاورد و سرعت تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های انسان را کاهش دهد.


جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری “ایلان ماسک” برای فناوری جذب کربن 1

در سال ۲۰۱۸، “X-Prize”، رقابت مشابهی را برگزار کرد و به پنج گروه راه یافته به مرحله نهایی، سهمی از جایزه بزرگ ۲۰ میلیون دلاری خود هدیه داد اما این رقابت جدید با جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری، نه تنها پنج برابر بودجه X-Prize را ارائه می‌دهد، بلکه بزرگترین سرمایه‌گذاری خیرخواهانه ایلان ماسک به شمار می‌رود.

رقابت جذب کربن، با نخستین تلاش برای جمع‌آوری و تبدیل دی‌اکسید کربن به برخی از محصولات، متفاوت است. “موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان” اخیرا یک سیستم جذب ابداع کرده است که ۹۰ درصد دی‌اکسید کربن منتشر شده از خودرو را به دی‌اکسید کربن مایع تبدیل می‌کند. پژوهشگران “دانشگاه آکسفورد” نیز راهی برای تبدیل کردن دی‌اکسید کربن به سوخت موشک کشف کرده‌اند. برخی دیگر نیز سعی داشته‌اند تا گاز گلخانه‌ای را به الماس تبدیل کنند.


منبع::دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بینگ بنگ