انجمن های تخصصی  فلش خور
ماسک عسل برای پوست چرب با تاثیرگذاری فوق العاده - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: ماسک عسل برای پوست چرب با تاثیرگذاری فوق العاده (/showthread.php?tid=294004)



ماسک عسل برای پوست چرب با تاثیرگذاری فوق العاده - Emmɑ - 13-02-2021


از دوران باستان از عسل به عنوان درمانی برای مراقبت از پوست استفاده می شود. یونانی ها و مصری ها برای بهبود زخم ها از عسل استفاده می کردند. قدیمی ترین ادبیات پزشکی وجود دارد که مزایای عسل را ذکر می کند. طی 2500 سال گذشته فرهنگ های بی شماری در سراسر جهان از عسل استفاده کرده اند. در حالی که فواید بی شماری عسل برای سلامتی آن را به عنصری مهم در داروهای سنتی مانند درمان های آیورودا تبدیل کرده است ، دانشمندان همچنین در حال تحقیق درباره فواید آن در رابطه با طب مدرن ، به ویژه در ترمیم زخم ها هستند.

ماسک عسل برای پوست چرب با تاثیرگذاری فوق العاده 1


ماسک صورت عسل و شیر برای پوست چرب
موارد مورد نیاز:

½ فنجان شیر [یک نیمه]
½ فنجان عسل ارگانیک [یک نیمه]
زمان آماده سازی: 2-3 دقیقه
زمان درمان: 5-10 دقیقه
طرز تهیه: شیر و عسل را در یک کاسه مخلوط کنید. حالا آن را هم بزنید. روی پوست خود بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب بشویید. روزانه یکبار از این ماسک استفاده کنید. شیر و عسل پوست شما را پاک و تغذیه می کند. هر دو اثر مرطوب کنندگی روی پوست شما دارند و آن را روشن می کنند.

ماسک صورت بلغور جو دوسر و عسل
مواد مورد نیاز:

2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
1 قاشق غذاخوری عسل
زمان آماده سازی: 2-3 دقیقه
زمان درمان: 9-10 دقیقه
طرز تهیه: بلغور جو دوسر را در مخلوط کن بریزید و آن را پودر کنید. یک کاسه برداشته و عسل و پودر بلغور جو دوسر را مخلوط کنید. به صورت و گردن خود بمالید و به آرامی اسکراب کنید. سپس با آب گرم بشویید. یک بار در هفته این ماسک را امتحان کنید. بلغور جو دوسر و عسل دارای خواص درمانی بسیار خوبی هستند. هر دو پر از آنتی اکسیدان هستند ، پوست شما را تغذیه می کنند و التهاب را از بین می برند.



ماسک صورت روغن زیتون و عسل
ماسک صورت روغن زیتون و عسل
مواد مورد نیاز:

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
1 قاشق غذاخوری عسل
½ قاشق غذاخوری آب لیمو [یک نیمه]
زمان آماده سازی: 3-4 دقیقه
زمان درمان: 18-20 دقیقه
طرز تهیه: روغن زیتون را کمی گرم کنید. (بررسی کنید که آیا پوست شما قادر به تحمل دما است). عسل و آبلیمو را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. صورت خود را با آب گرم و سپس آب سرد بشویید. هفته ای دو یا سه بار این ماسک را امتحان کنید. روغن زیتون و عسل در کاهش منافذ معجزه می کنند در حالی که لیمو پوست را تمیز کرده و آن را روشن می کند.

ماسک صورت زردچوبه و عسل
مواد مورد نیاز:

½ قاشق چای خوری پودر زردچوبه [یک نیمه]
1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
زمان آماده سازی: 1-2 دقیقه
زمان درمان: 18-20 دقیقه
طرز تهیه: پودر زردچوبه و عسل را در یک کاسه مخلوط کنید. آن را به صورت خود بمالید و بگذارید 18-20 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید.ئهفته ای دو یا سه باراز این ماسک استفاده کنید. زردچوبه برای درمان آکنه ، تسکین التهابات و روشن شدن پوست بسیار مشهور است. این ماسک صورت یک درمان خانگی عالی برای عفونت های پوستی ، زخم ها و هر مسئله دیگری است.

لیمو و عسل برای پوست چرب
مواد مورد نیاز:

1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
½ لیمو [یک نیمه]
زمان آماده سازی: 1-2 دقیقه
زمان درمان: 10-15 دقیقه
طرز تهیه: لیمو را درون عسل فشرده و خوب مخلوط کنید. آن را به تمام صورت خود بمالید و بگذارید به مدت 10-15 دقیقه بماند.با آب گرم بشویید. هفته ای دو یا سه بارآن را امتحان کنید. لیمو سلول های مرده پوست شما را از بین می برد و آکنه و جوش های سرسیاه را پاک می کند در حالی که عسل دارای خواص ضد باکتری است. این ماسک صورت با استفاده منظم، پوست را روشن می کند.