انجمن های تخصصی  فلش خور
آخرین شایعات در مورد گوشی آیفون ۱۳ ؛ طراحی بدون پورت و عکاسی نجومی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: موبایل (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=30)
+--- انجمن: معرفی گوشی و اخبار موبایل (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=32)
+--- موضوع: آخرین شایعات در مورد گوشی آیفون ۱۳ ؛ طراحی بدون پورت و عکاسی نجومی (/showthread.php?tid=294485)



آخرین شایعات در مورد گوشی آیفون ۱۳ ؛ طراحی بدون پورت و عکاسی نجومی - ғαறØᴜs_ραѕѕeя_βყ - 23-02-2021

افشاگران اطلاعات جدیدی از گوشی آیفون ۱۳ اپل – Apple iPhone 13 را به دست آورده‌اند که بیشتر آن مربوط به بخش دوربین این گوشی می‌شود.

اطلاعات جدیدی از گوشی آیفون ۱۳ اپل توسط افشاگران خوش‌نامی از جمله Max Weinbach و Jon Prosser منتشر شده است. Weinbach می‌گوید که مدل‌های ۲۰۲۱ آیفون پرو اپل از قاب پشتی مات با بافت نرم‌تر و جذاب‌تر بهره می‌برد که باعث می‌شود در دست‌گیری آن‌ها آسوده‌تر شود. مدل‌های ۲۰۲۱ آیفون پرو به یک نمایشگر همیشه روشن LTPO تجهیز خواهند شد که مشابه پنل ProMotion Display در مدل‌های جدید آیپد پرو، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند. این نمایشگرها با ۱۲۰ بار رفرش در هر ثانیه می‌توانند اسکرول نرم و انیمیشن‌های روان را در اختیار کاربران بگذارند. در حال حاضر اپل واچ نیز از همین نمایشگر LTPO استفاده می‌کند که ارائه کننده قابلیت نمایشگر همیشه روشن به کاربرانش است.

نمایشگر همیشه روشن در آیفون‌های جدید

Weinbach می‌گوید نمایشگر همیشه روشن روی آیفون‌های بعدی دارای حداقل سفارشی‌سازی هستند. طراحی آن‌ها چیزی شبیه به صفحه قفل آیفون‌های اپل است و شارژ باتری و ساعت را به نمایش می‌گذارد. نوتیفیکیشن‌ها نیز با استفاده از یک نوار و آیکون‌ها به نمایش درمی‌آیند. زمانی که نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کردید، به جای آنکه صفحه به طور کامل روشن شود، آن‌ها به شکل ساده‌ای توسط فناوری نمایشگر همیشه روشن به نمایش درمی‌آیند.

در حالی که قاب بیرونی گوشی‌های سری iPhone 13 دقیقاً شبیه آیفون ۱۲ است، اپل از مگنت‌های قدرتمندتری برای اتصال لوازم جانبی MagSafe در پشت قاب آن استفاده کرده است. این افشاگر تأیید کرده است که ضخامت کلی گوشی در حدود ۰.۲۶ میلی‌متر در نسل جدید افزایش پیدا خواهد کرد. البته این ضخامت بیشتر ارتباطی با اضافه کردن مگنت‌های قدرتمندتر به قاب پشتی گوشی ندارد.

عکاسی نجومی با گوشی آیفون ۱۳

ظاهراً اپل می‌خواهد از قابلیت عکاسی نجومی گوشی‌های پیکسل برای آیفون ۱۳ خود استفاده کند. این قابلیتی است که به کاربران گوشی‌های پیکسل گوگل اجازه می‌دهد عکس‌های بسیار شفافی از ماه و ستاره‌های آسمان بگیرند. کافیست دوربین گوشی‌تان را به طرف آسمان بگیرید تا به صورت خودکار حالت عکاسی نجومی، اکسپوژر طولانی و پردازش‌های داخلی اضافه‌تر فعال شوند.



آخرین شایعات در مورد گوشی آیفون ۱۳ ؛ طراحی بدون پورت و عکاسی نجومی 1



صحبت از دوربین شد، گزارش شده است که اپل حالت فیلمبرداری Portrait Mode را (که ظاهراً مدتیست روی آن کار می‌کند) به آیفون‌های بعدی خودش اضافه خواهد کرد. به لطف این قابلیت شما بعد از فیلمبرداری می‌تواند به صورت پس پردازش، عمق میدان را در ویدیوهای خود تنظیم کنید. این کار نیازمند پردازش فوق سنگینی است که چیپست ۵ نانومتری A15 Bionic می‌تواند از پس آن برآید.



آخرین شایعات در مورد گوشی آیفون ۱۳ ؛ طراحی بدون پورت و عکاسی نجومی 1



بیشتر بخوانید:

نخستین مشخصات و تصاویر آیفون ۱۳ منتشر شد

لنز ۵ المنت دوربین اولترا-واید آیفون ۱۲ در نسل جدید به ۶ المنت ارتقاء پیدا می‌کند. و اگرچه هنوز نمی‌تواند با کیفیت دو دوربین دیگر عکاسی کند، اما اختلاف کیفیت آن‌ها کم‌تر شده است. تحلیلگر شرکت Barclays می‌گوید دیافراگم دوربین فوق عریض در سری آیفون ۱۳ از f/2.4 به f/1.8 افزایش پیدا خواهد کرد که این به عکاسی باکیفیت و شفاف‌تر در محیط‌های تاریک می‌انجامد. لنز تله فوتو در آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس نیز دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی ۶۵ میلی‌متری را شامل می‌شود.

گزارشی که امروز منتشر شده حاکی خبرهای بدی هم هست. Weinbach می‌گوید که قابلیت اندازه‌گیری قند خون مناسب افراد دیابتی که انتظار می‌رفت در اپل واچ سری ۷ حضور داشته باشد، امسال به این ساعت هوشمند اضافه نمی‌شود. این قابلیت اندازه‌گیری گلوکز خون غیرتهاجمی می‌تواند بیماران دیابتی وابسته به انسولین را از درد و هزینه‌های اضافی نجات دهد. برای استفاده از این قابلیت باید تا سال ۲۰۲۲ منتظر بمانید.



آخرین شایعات در مورد گوشی آیفون ۱۳ ؛ طراحی بدون پورت و عکاسی نجومی 1



در سمتی دیگر یک افشاگر با نام کاربری EverythingApplePro در ویدیویی اشاره کرده که احتمال دارد آیفون‌های نسل بعدی آیفون ۱۲ اس نام بگیرند. اپل هنوز در حال گفتگوی داخلی برای نام‌گذاری آیفون‌های جدیدش است. همچنین می‌توانیم در نسل جدید شاهد حضور تاچ آیدی، احتمالا در زیر نمایشگر گوشی باشیم. اپل نمونه‌های اولیه آیفون بعدی را ساخته است. غول کوپرتینویی پاییز امسال از چهار مدل آیفون جدید رونمایی خواهد کرد.


آخرین شایعات در مورد گوشی آیفون ۱۳ ؛ طراحی بدون پورت و عکاسی نجومی 1