انجمن های تخصصی  فلش خور
این ها را هرگز با هم نخورید ! - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: این ها را هرگز با هم نخورید ! (/showthread.php?tid=295402)



این ها را هرگز با هم نخورید ! - Emmɑ - 11-03-2021

این ها را هرگز با هم نخورید ! 1


میوه هایی که نباید با هم خورده شوند
1. موز + پودینگ :

بدن شما ممکن است برای هضم این ترکیب مشکل پیدا کند این ترکیب باعث سنگین شدن معده در بزرگسالان ، کند شدن ذهن و تولید سموم می شود بنابراین ، ممکن است برای مدتی احساس سرگیجه بکنید ، در مورد نوزادان ممکن است کشنده باشد.

2. پرتقال + هویج را با هم نخورید :
اگر چه که این ترکیبی بسیار محبوب در آب میوه ها است ، مصرف هر دو در یک زمان باعث سوزش معده ، رفلاکس صفراوی بیش از حد و حتی آسیب سیستم کلیه می شود ، که منشاء بیماری های جدی تر است . مهم تر از همه ، اگر شما از مسائل گوارشی رنج می برید ، این ترکیب می تواند آن را بد تر کند ؛ مشکلات کلیوی نیز می تواند در میان عوارض جانبی این ترکیب باشد.

عوارض مصرف پرتغال و هویج

عوارض مصرف پرتغال و هویج
3. موز + گواوا را با هم نخورید :
این ترکیب باعث ایجاد گاز و کم شدن ph خون شود و به همین ترتیب شما احساس تهوع و سنگینی ، سردرد و درد معده خواهید کرد.

4.عوارض مصرف آناناس + شیر :
هنگامی که شیر و آناناس را با هم مصرف کنید ، ممکن است عوارض جانبی خاص مانند تهوع ، عفونت ، اسهال ، سر درد و حتی درد معده را تجربه کنید .ترکیب برملائین و اسید لاکتیک ممکن است در یک زمان مناسب نباشد.

عوارض خوردن میوه ها با هم

آناناس و شیر با هم مصرف نکنید
5. لیمو + عنبه هندی را با هم نخورید :
این دو زمانی که با هم مصرف شوند . در بدن شما کم خونی ایجاد می کنند . هم چنین مشکلاتی برای هموگلوبین ( پروتیین خون ) ایجاد می کند ، و به همین دلیل است که شما هرگز نباید آن را به فرزندان خود بدهید .

6. عوارض مصرف شیر + پرتقال :
مشکل شیر ، آب پرتقال و غلات با هم این است که بدن شما قادر به هضم آن ها با هم نیست ، حتی برای کودکان نیز مضر تر است . پرتقال باعث می شود که معده شما قادر به هضم نشاسته موجود در غلات نباشد.

مضرات خوردن میوه ها با هم

مصرف شیر و پرتغال چه عوارضی دارد؟
7. سبزیجات + میوه ها را با هم مصرف نکنید :
هم میوه و هم سبزی سالم هستند ، اما این بدان معنی نیست که شما می توانید همه آن ها را هم زمان بخورید . از آن جا که میوه ها حاوی قند بیشتری هستند سبزیجات به سختی قابل هضم می شوند .آن ها در معده باقی می مانند در حالی که میوه ها را جذب می کند و سموم بیشتری تولید می کند ، باعث درد معده ، گاز ، عفونت ، اسهال ، و حتی سر درد می شوند ؛ هم چنین میوه ها دارای اسید بیشتری هستند بنابراین به معنای واقعی تقسیم و ارزش غذایی سبزیجات را کاهش می دهد ؛ حداقل ، شما باید اسید را از شیرینی جدا کنید.

از سالاد میوه استاندارد اجتناب کنید زیرا اساسا هضم مخلوط خربزه ، سیب ، آناناس ، موز ، توت فرنگی کند است . در عوض ، می توانید ، سمت یک کاسه توت فرنگی که شامل زغال اخته و تمشک باشد بروید.

به یاد داشته باشید که وعده غذایی ساده تر ، آسان تر هضم می شود . وعده های غذایی که عناصر کمی دارند به بدن اجازه می دهند که غذاهای مناسب را هضم کند و همه مواد مغذی موجود را جذب کند ؛ در صورت شک و تردید ، می توانید با متخصص تغذیه مشورت کنید.