انجمن های تخصصی  فلش خور
چرا آمریکا شیائومی را در لیست سیاه قرار داد؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: موبایل (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=30)
+--- انجمن: معرفی گوشی و اخبار موبایل (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=32)
+--- موضوع: چرا آمریکا شیائومی را در لیست سیاه قرار داد؟ (/showthread.php?tid=295502)



چرا آمریکا شیائومی را در لیست سیاه قرار داد؟ - therealtahmineh - 14-03-2021

در ماه ژانویه، دقیقا قبل از این که دولت جدید در کاخ سفید مستقر شود، ایالات متحده آمریکا این شرکت چینی شیائومی را به لیست سیاه خود اضافه نمود. گمانه ‌زنی‌های بسیاری درباره دلایل این اقدام وجود دارد. اخیرا اما گزارشاتی که در این باره نوشته شده است، دلیل این تصمیم آمریکا را برملا می‌کند.

شیائومی بعد از این که هوآوی از دور خارج شد، فرصت را غنیمت شمرد و سهم زیادی از بازار موبایل جهانی را از آن خود نمود. هم اکنون نیز سومین کمپانی بزرگ سازنده تلفن‌ همراه به شمار می‌رود و گوشی‌های هوشمند شیائومی در سراسر جهان فروش بسیاری دارند. بعد از این که وزارت دفاع آمریکا شیائومی را در کنار 8 شرکت چینی دیگر در بلک لیست خود قرار داد، افراد را از سرمایه‌گذاری در این شرکت منع نمود. در نتیجه، افرادی که پیش‌تر در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌ بودند نیز مجبور به واگذاری سهم خود شدند. وزارت دفاع دلیل این اقدام خود را ارتباط شرکت شیائومی به اقدامات ارتشی و نظامی چین عنوان کرد. با این حال شیائومی همواره اعلام می‌کند که فعالیت‌های شرکت هیچ ارتباطی با ارتش کشور چین ندارد و این کمپانی تحت سلطه هیچ ارگانی نمی‌باشد. شیائومی در واکنش به این اقدام آمریکا افزود: این کمپانی مراحل و اقدامات لازم را برای محافظت از سهم شرکت و سهام‌داران آن در دستور کار قرار خواهد داد.

گزارشات حاکی از آن هستند که دلیل اصلی اضافه شدن شیائومی به لیست سیاه وزارت دفاع آمریکا، جایزه‌ای است که به لی جون، مدیرعامل شیائومی، برای خدماتی که به کشور چین ارائه کرده است تعلق گرفت. این جایزه توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) به مدیر عامل شیائومی تعلق گرفت. به گفته وزارت دفاع آمریکا، هدف این وزارت ادغام نیروهای نظامی و غیرنظامی چین است و کمپانی شیائومی جهت توسعه فناوری برای ارتش چین، با شرکت‌های خصوصی مربوط به این حوزه همکاری دارد. شیائومی از طریق دادگاه واشنگتن برای خارج شدن از این بلک لیست اقدام کرد و درخواست دادخواهی داد. وزارت دفاع آمریکا نیز این دادخواهی را با تشکیل پرونده‌ای پاسخ داد که گزارش اهداء جایزه به لی جون ضمیمه آن شده بود.

هر چند که در حال حاضر، پاوربانک و مچ‌ بندهای شیائومی در فروشگاه آنلاین آمازون به فروش می‌رسد، اما بر سر فروش گوشی هوشمند شیائومی در کشور آمریکا شایعات، گمانه‌زنی ها و پیش بینی های بسیاری وجود دارد. به غیر از کمپانی وان پلاس، باقی کمپانی‌های سازنده گوشی موبایل در چین، موفقیت چندانی در فروش محصولات خود در ایالات متحده آمریکا به دست نیاورده‌اند. بنابراین انتظار نمی‌رود گوشی موبایل شیائومی به طور گسترده‌ای در این کشور به فروش رسد.



منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز