انجمن های تخصصی  فلش خور
آل‌کثیر - مغانلو؛ مامور یک رکوردشکنی مهم - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: فوتبال و سایر ورزش ها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=20)
+--- موضوع: آل‌کثیر - مغانلو؛ مامور یک رکوردشکنی مهم (/showthread.php?tid=296504)



آل‌کثیر - مغانلو؛ مامور یک رکوردشکنی مهم - THEDARKNESS - 23-04-2021

خط حمله پرسپولیس فرصت این را دارد که در سه بازی پیش رو آمار گلزنی تیم پرسپولیس را افزایش دهد.
آل‌کثیر - مغانلو؛ مامور یک رکوردشکنی مهم 1
به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس در 10 دوره‌ای که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده، موفق به 100 گل شده است. صدمین گل قرمزها را سیدجلال حسینی مدافع وسط این تیم به ثمر رساند تا در یک نقطه عطف آماری دیگر، نام خود را در تاریخ این باشگاه ثبت کند.



کمترین آمار گل زده پرسپولیس در یک فصل لیگ قهرمانان به فصل 2003 یعنی اولین دوره این رقابت‌ها برمی‌گردد که گروه پرسپولیس به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شد. در آن دوره یحیی گل‌محمدی و حسن خان‌محمدی هر کدام دو گل برای پرسپولیس زدند و امیرحسین اصلانیان نیز آخرین گل را در دقیقه 90 مقابل نیسای عشق آباد به ثمر رساند.



بهترین آمار پرسپولیس به سال 2017 و 2018 برمی‌گردد که این تیم 17 گل به ثمر رساند. نکته جالب این‌که سال 2017 قرمزها دو بازی کمتر انجام دادند اما همین تعداد گل را با خط حمله آتشین خود متشکل از علیپور، طارمی و منشا به ثمررساندند. البته باید توجه کرد که در دو بازی فینال سال 2018 پرسپولیسی‌ها هیچ گلی نزدند و در واقع آمار هر دو سال تا نیمه نهایی یکسان بود.
سال پیش قرمزها باوجود این‌که دور حذفی رفت و برگشت نبود، آمار درخشان 13 گل را ثبت کردند که در این بین نباید از نقش بازی با الشارجه و چهار گل مقابل این تیم گذشت. یکی از خطوط حمله قدرتمند سرخپوشان در سال 2012 بود که شاگردان دنیزلی باوجود حذف در مرحله یک هشتم و شکست 3-0 برابر الاتحاد در این مرحله، 14 گل زدند. ایمون زاید مهاجم اصلی تیم پرسپولیس بود که برابر الشباب موفق به هت تریک شد.



حالا پرسپولیس با آمار نسبتا خوب شش گل در دور رفت مرحله گروهی پای به دور برگشت می‌گذارد و اگر همین تعداد گل را بزنند، فرصت ویژه ای برای شکستن رکورد تیم برانکو خواهد داشت. نکته مهم اما این است که از جمع شش گل پرسپولیس در فصل جاری، تنها دو گل را مهاجمان زده‌اند و حالا در آغاز دور برگشت، زوج مغانلو و آل کثیر باید تاثیرگذاری بیشتری در گلزنی از خود نشان دهند.