انجمن های تخصصی  فلش خور
نکاتی برای مطالعه دروس اختصاصی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=64)
+--- موضوع: نکاتی برای مطالعه دروس اختصاصی (/showthread.php?tid=297670)



نکاتی برای مطالعه دروس اختصاصی - מַברִיק - 08-07-2021

نـڪـاتـے بـراے مـطـالـعـہ دروس اخـتـصـاصـے

يک دفتر یادداشت درهنگام مطالعه داشته باشيد تا سوال هايي که برايتان پيش مي آيد ،آنها را در يک کاغذ نوشته و سعي کنيد جواب آنها را پيدا کنيد و يا از معلمتان در اولين فرصت بپرسيد و هرگز منتظر نباشيد تا شب قبل از امتحان سعي در کشف آنها داشته باشيد زيرا شب قبل از امتحان زمان مناسبي براي کشف مطالب و پيدا کردن راه حل منطقي نيست. بلکه هنگام مرور و جمع بندي مطالب است .


يکي از همکلاسي هاي خود را به عنوان شريک مطالعاتي خود انتخاب کنيد. و سعي کنيد گروهي درس بخوانيد و در هفته يک زمان براي بحث بعضي مسائل اختصاص دهيد .

بعد از هر امتحان زمان مناسبي را براي مرور سؤالات امتحاني وآزمون در نظر بگيريد و به رفع اشکالات خود بپردازيد. و سعي کنيد نکات و علت اشتباهات را تشخيص داده تا در امتحانات و آزمون بعد آن را تکرار نکنيد ( بزرگترين اشتباه تکرار اشتباه قبليست )

فرمول‌هاي درس‌هاي اختصاصي بايد به صورت گام به گام فهميده و به حافظه سپرده شود. براي مثال مثلثات/حدوپيوستگي/مشتق يک سري از فرمول‌هاي پايه هستند که مابقي فرمول‌ها از آن‌ها نتيجه مي‌شوند و براي به خاطرسپاري آنها ابتدا بايد روند منطقي يافتن فرمول‌ها را بدانيم و سپس آن‌ها را به خاطر بسپاريم.