انجمن های تخصصی  فلش خور
معرفی5 فیلم و سریال برتر کره ای - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: فیلم و سینما (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=22)
+---- انجمن: فیلم و سینمای کره، ژاپن و چین (آسیای شرقی) (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=71)
+---- موضوع: معرفی5 فیلم و سریال برتر کره ای (/showthread.php?tid=297924)



معرفی5 فیلم و سریال برتر کره ای - _sehun_ - 26-07-2021

۱- #Alive
معرفی5 فیلم و سریال برتر کره ای 1
#Alive یک فیلم زامبی محور ساخت کره جنوبی است که داستان جون وو و یو بین را روایت می‌کند که باید با همسایگان زامبی شده خود مقابله کنند در حالی که دیگر خبری از شبکه‌های بی سیم و خط تلفن نیست. از بازیگران این فیلم می‌تواند به ستارگانی مانند یو آه-این و پارک شین-هایه اشاره کرد که از زمان کودکی بازیگر بوده و جایگاه ستارگان سینما و تلویزیون کره جنوبی را دارند. فیلم #Alive دارای حال و هوای انزوا و ترس و اکشن ژانر زامبی کره‌ای است که در تمام مدت شما را روی صندلی تان نیم خیز می‌کند. این فیلم خیلی زود مورد توجه مخاطبان خارجی قرار گرفته و تنها یک روز بعد از انتشار در سرویس نتفلیکس در رتبه چهارمین سریال محبوب در میان مخاطبان این سرویس قرار گرفت.

Kingdom
معرفی5 فیلم و سریال برتر کره ای 1
سریال Kingdom داستان یک پادشاهی قدیمی در کره را روایت می‌کند که قصد دارد با شیوع یک بیماری رازآلود که انسان‌ها را به زامبی تبدیل می‌کند مبارزه نماید. اگر #Alive شما را به فیلم‌های ژانر زامبی کره‌ای علاقمند می‌سازد، این سریال درام کره‌ای را نیز باید در فهرست تماشای خود قرار دهید. فصل دوم سریال Kingdom در سال ۲۰۲۰ و بعد از استقبال گسترده از قسمت اول آن منتشر شد. هونگ سئوک گیونگ، استاد ارتباطات دانشگاه ملی سئول می‌گوید که این سریال باعث محبوب شدن عبارت «زامبی کره ای» شده است. داستان سریال در دوران سلسله چوسان رخ داده و از بازیگران اصلی آن باید به جو جین هون، ریو سونگ ریونگ و بائه دونا اشاره کرد که بازیگر آخر به خاطر بازی در فیلم Cloud Atlas و سریال Sense۸ برای مخاطبان خارجی ناشناخته نیست.

۳- Itaewon Class
معرفی5 فیلم و سریال برتر کره ای 1
سریال Itaewon Class در مورد شخصیتی به نام پارک سائه روی است که بعد از مرگ پدرش در یک سانحه تراژیک به دنبال انتقام است و در ادامه مدیرعاملی یک مجموعه شرکت بزرگ فعال در حوزه غذا را در اختیار می‌گیرد که آن را مسئول مرگ پدرش می‌داند. داستان هر یک از شخصیت‌های سریال در طی ۱۵ سال روایت می‌شود، از نوجوانی تا بزرگسالی. بسیاری از بازیگران این سریال به خاطر بازی‌های خارق العاده خود مورد تمجید منتقدان قرار گرفته و نامزد دریافت جوایز تلویزیونی متعدد شدند. در این سریال همچنین از یکی از ترانه‌های V از اعضای گروه BTS استفاده شده است که رابطه دوستی نزدیکی با پارک سئو جون بازیگری نقش اصلی سریال نیز دارد.

۴- Crash Landing on You
معرفی5 فیلم و سریال برتر کره ای 1
سریال Crash Landing on You یک کمدی رمانتیک است که داستان یک دختر ثروتمند اهل کره جنوبی را روایت می‌کند که پاراگلایدر او به شکل تصادفی در خاک کره شمالی سقوط می‌کند و در آنجا عشق زندگی اش را می‌یابد. این کمدی رمانتیک پر از سکانس‌های جذاب، کمیک و دلگرم کننده است که مخاطب را سرگرم خواهد کرد. سون یه جین و هیون بین دو بازیگر اصلی سریال Crash Landing on You هستند که از ستارگان بزرگ فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای به شمار می‌آیند. از دیگر سریال‌های رمانتیک دیدنی کره‌ای می‌توان به Something in the Rain و Memories of the Alahambra اشاره کرد که اولی یک سریال رمانتیک و دومی یک درام علمی تخیلی است.

۵- Reply
معرفی5 فیلم و سریال برتر کره ای 1
سریال درام Reply در واقع از سه قسمت تشکیل شده است: Reply ۱۹۹۷، Reply ۱۹۹۴ و Reply ۱۹۸۸ که داستان هر یک در یک سال خاص رخ می‌دهد. این فرانچایز که توسط شین وون هو و لی وو جانگ ساخته شده طرفداران زیادی در کره جنوبی دارد. هر سه فصل این سریال شباهت زیادی به سریال How I Met Your Mother داشته و مخاطبان خود را همیشه در حال حدس زدن در مورد موفقیت یا شکست رابطه‌های عاشقانه شخصیت‌های خود نگه می‌دارند. اگر چه سریال به طور کلی به روابط عاشقانه می‌پردازد، اما تمرکز اصلی آن را باید خانواده، جامعه و بلوغ شخصیتی دانست. همچنین علیرغم شباهت‌های شماتیک، سبکی و قالبی، هر فصل از سریال Reply دارای شخصیت‌ها و داستان‌های متفاوتی است.



RE: معرفی5 فیلم و سریال برتر کره ای - •ДmịrHoSsiŋ• - 26-07-2021

خیلی فیلم کره ای نمیبینم ولی این سه تا (خاطرات قتل ، اولدبوی ، انگل ")
واقعا محشر بودن