انجمن های تخصصی  فلش خور
رشته حقوق - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=64)
+--- موضوع: رشته حقوق (/showthread.php?tid=297969)



رشته حقوق - מַברִיק - 30-07-2021

#رشته‌حقوق

کسی که میخواهد در رشته حقوق شاهد پیشرفت خودش باشد باید حتماً در رشته‌های دیگری مانند ادبیات و فلسفه و جامعه شناسی و اصول و فقه دینی مهارت داشته باشد.
همچنین کسی که می خواهد حقوق را انتخاب کند، باید دارای روحیه ای جسور، با اعتماد به نفس و جستجوگر باشد تا بتواند در کار خود موفق عمل کند.
اما با وجود این همه تلاش خوب است بدانید فارغ التحصیل شدن از رشته حقوق در دانشگاه های معتبر هم قرار نیست بلافاصله شما را بر اسب سپید رویاهایتان سوار کند! فارغ التحصیل شدن شاید تازه اول سختی رشته حقوق باشد و با گرفتن مدرک کارشناسی در رشته حقوق شما تنها تحصیل کرده حقوق هستید نه یک حقوق دان! برای وارد بازار وکالت شدن بایستی در آزمون وکلا شرکت کرد. برای قاضی شدن باید در آزمون قضاوت که آزمون بسیار سختی است شرکت کنید.
ادامه تحصیل در رشته حقوق
در ابتدا در مقطع کارشناسی حقوق فارغ التحصیل می شوید. اما با داشتن تنها مدرک کارشناسی توقع نداشته باشید موقعیت کاری خاصی نصیب تان شود. برای اشتغال در وکالت توجه داشته باشید که برای حضور حرفه‌ای در بازار کار، لازم است پس از دریافت مدرک کارشناسی در آزمون کانون وکلا شرکت کرده و در صورت قبولی، پس از گذراندن دو سال دوره کارآموزی، موفق به دریافت پروانه وکالت می شوید.

نقاط قوت و نقاط ضعف رشته حقوق:
نقاط قوت: افرادی که فارغ‌التحصیل رشته حقوق هستند و همچنین پروانه وکالت پایه یک دارند، یکی از گسترده‌ترین و پردرآمدترین مشاغل را در اختیار خواهند داشت! از همین رو هم وکالت در حقوق از پر متقاضی ترین زمینه هاست. در کل اگر در رشته حقوق اعتبار خوبی کسب کنید درآمد غیر قابل تصوری خواهید داشت. نقطه مثبت دیگر رشته حقوق در جامعه ایران آن است که حقوق دانان از افراد با پرستیژ محسوب می شوند و به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان رویای حقوق را در سر می پرورانند.

و اما نقاط ضعف: باید بدانید که اگر بخواهید قاضی شوید شاید درآمد خوبی داشته باشید اما بدانید دردسر های قضاوت چندین برابر منافعی است که در این شغل وجود دارد. وکالت هم اصلا ساعت مشخصی ندارد و ممکن است چند برابر یک کارمند ساده لازم شود روی پرونده ها کار کنید. هم چنین در گرایش های مختلف حقوق گاها لازم است به مناطق مختلف سفر کنید و قرار نیست همیشه در دفتر کار خود بمانید