انجمن های تخصصی  فلش خور
راه های ایجاد شخصیت های هیجانی هوشمند_ داستان و رمان نویسی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: ادبیات (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+---- انجمن: داستان و رمان (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=67)
+---- موضوع: راه های ایجاد شخصیت های هیجانی هوشمند_ داستان و رمان نویسی (/showthread.php?tid=298595)



راه های ایجاد شخصیت های هیجانی هوشمند_ داستان و رمان نویسی - מַברִיק - 28-12-2021

راه های ایجاد شخصیت های هیجانی هوشمند

به همان اندازه که ایجاد شخصیت در یک داستان تخیلی سرگرم کننده است ، این روند به همان اندازه چالش برانگیز است. تلاش برای خلق شخصیت های به یاد ماندنی که باعث ایجاد ارتباط صمیمانه با خوانندگان شود ، به مقدار زیادی کار نیاز دارد. اما می توانید با ایجاد هوش هیجانی ، که به آن EQ نیز می گویند ، آنها را توسعه دهید.

شما می خواهید شخصیت های شما دارای یک تعادل معتبر از هوش هیجانی باشند تا تأثیر آنها بر خوانندگان شما ماندگار باشد. علاوه بر این ، اگر خوانندگان شما بتوانند با مبارزه داخلی و رشد شخصیت های شما طنین انداز شوند ، تمایل بیشتری برای به پایان رساندن کل داستان خواهند داشت.

بنابراین ، بیایید به طور خلاصه تعریف کنیم که هوش هیجانی چیست و سپس سه راه را برای استفاده از آن در توسعه شخصیت خود برای ایجاد شخصیت های سالم از نظر احساسی بررسی کنیم.

هوش هیجانی چیست؟
هوش هیجانی به عنوان "توانایی درک ، استفاده و مدیریت احساسات خود به روشهای مثبت برای از بین بردن استرس ، برقراری ارتباط موثر ، همدلی با دیگران ، غلبه بر چالش ها و رفع تعارض" تعریف شده است.

از نظر رشد شخصیت ، این بدان معناست که شما می خواهید درک شخصیت خود را از احساسات خود نشان دهید. نشان دهید که چگونه از آنها در شرایط مختلف استفاده می کنند و در مواقع استرس زا زمانی که نیاز به برقراری ارتباط م effectivelyثر ، غلبه بر موانع و ایجاد روابط با دیگران دارند ، آنها را مدیریت کنید.

با توجه به این تعریف از هوش هیجانی ، در اینجا سه روش برای ایجاد شخصیت های هوشمند از نظر احساسی در داستان های تخیلی شما آورده شده است.

قلم نویسی
تعریف هوش هیجانی تنها آغاز ایجاد شخصیت های هوشمند عاطفی است. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که تعادل درستی از هوش هیجانی در شخصیت های خود برقرار کرده اید تا تصویری معتبر از شخصیت خود ترسیم کنید . در اینجا چند راه برای کمک به شما در انجام این کار وجود دارد.

روی EQ خود کار کنید
هنگامی که EQ خود را درک می کنید ، ایجاد شخصیت های هوشمند احساسی که احساسات و ارتباط واقعی را از خوانندگان شما برانگیزد ، کمی ساده تر است. نویسنده ای که از نظر احساسی باهوش است برخی از چیزهایی را که شخصیتش قرار است تجربه کند ، پشت سر گذاشته است. و می توان از آن برای نوشتن شخصیت های بهتر استفاده کرد.

بنابراین ، روی EQ خود کار کنید. شخصیت های شما می توانند جریان کلی سفر احساسی شما را منعکس کنند تا آنها را بسیار واقعی تر جلوه دهند.

از تجربیات زندگی واقعی استفاده کنید
همانطور که بر روی هوش هیجانی خود کار می کنید ، احتمالاً خواهید آموخت که چگونه می توانید از مشارکت خود در سفرهای دیگران به سطح بالایی از هوش هیجانی کمک کنید. و باید از این برخوردها برای ایجاد شخصیت های محکم استفاده کرد. یکی از بهترین راه ها برای پرورش شخصیت های هوشمند احساسی ، استفاده از تجربیات زندگی واقعی است.

برای مثال ، فرض کنید شما با فردی مبتلا به افسردگی یا اضطراب آشنایی دارید یا در حال حاضر با او در ارتباط هستید . به شبهای تحقیق درباره اختلالات آنها ، بحثهای دشواری که باید با آنها داشتید ، چگونگی غلبه بر تلاش آنها برای دور راندن و منزوی شدن خود فکر کنید ، یا چگونه ارتباط خود را برای حمایت از بهبود آنها تقویت کردید. اگر شما در حال خلق شخصیتی هستید که با هر یک از این اختلالات زندگی می کند یا در ارتباط با فردی است که وجود دارد ، از تجربیات احساسی خود استفاده کنید.

در نهایت ، با توجه به چگونگی حرکت در شرایط مشابهی که شخصیت های شما در حال عبور از آن هستند ، به شما کمک می کند تا با ایجاد تعادل واقع بینانه از هوش هیجانی آنها را توسعه دهید. همچنین ، ژانری که می نویسید می تواند به شکل گیری هوش هیجانی شخصیت های شما کمک کند.

در نظر بگیرید که EQ در ژانرهای مختلف داستانی چگونه است
برای تعیین EQ مناسب برای شخصیت های خود ، باید ژانر داستانی را که در آن می نویسید در نظر بگیرید. سفر هوش هیجانی شخصیت های شما باید نه تنها برای شخصیت بلکه برای ژانر انتخابی شما نیز معنا داشته باشد.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما در حال توسعه شخصیتی برای یک کتاب کمیک هستید . شما تصمیم می گیرید که داستان ها شامل مبارزه با جنایت می شوند و بنابراین ، کمیک در ژانر اکشن/ماجراجویی قرار می گیرد. این س becomesال مطرح می شود که هوش هیجانی یک شخصیت کمیک بوک در ژانر اکشن/ماجراجویی چگونه است؟ اگر هدف آنها مبارزه موثر با جرم است ، انگیزه آنها از این کار چیست؟ آیا در کودکی مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند؟ آیا یکی از اعضای خانواده قربانی یک جنایت بزرگ شد؟