انجمن های تخصصی  فلش خور
چگونه می‌توان نویسنده خوبی شد؟! - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: ادبیات (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=39)
+---- انجمن: داستان و رمان (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=67)
+---- موضوع: چگونه می‌توان نویسنده خوبی شد؟! (/showthread.php?tid=298604)



چگونه می‌توان نویسنده خوبی شد؟! - מַברִיק - 30-12-2021

چگونه می‌توان نویسنده خوبی شد؟! 1


چگونه می‌توان نویسنده خوبی شد؟!

بهترین راه برای تقویت مهارت نوشتن، شروع به نوشتن است. پایین آوردن کلمات در یک صفحه اولین قدم برای تبدیل شدن به یک نویسنده خوب است. برای ایجاد یک شیوه نوشتاری مثبت، این نکات را دنبال کنید:

تمرکز خود را پیدا کنید.

به عنوان یک نویسنده مشتاق، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که می‌خواهید چه نوع مطالبی بنویسید. آیا بیشتر به نویسندگی خلاق علاقه دارید؟ آیا به روزنامه نگاری، تاریخ یا خاطرات علاقه دارید؟
بسیاری از نویسندگان در ژانرهای مختلف کار می کنند، اما محدود کردن شناسایی علایق شما می‌تواند به روشن شدن مراحل بعدی شما کمک کند. با خواندن مشتاقانه و گسترده، خواهید آموخت که چه نوع نوشتاری به شما انگیزه می‌دهد تا صدایتان را بشنوید.

یک روال نوشتاری ایجاد کنید.
برای نوشتن عادت روزانه داشته باشید. غالباً می‌توان به نویسندگان دیگر، به ویژه نویسندگانی که کارشان را تحسین می‌کنید، نگاه کرد تا نحوه برخورد آن‌ها با هنر خود را نشان دهند. آیا آن‌ها اولین چیزی را صبح می‌نویسند یا تا دیروقت شب؟ آیا آن‌ها زمان خاصی را برای پیش‌نویس‌های اولیه در مقابل بازبینی‌ها اختصاص می‌دهند؟

از همکاران و مربیان خود بازخورد بگیرید.
دریافت بازخورد در مراحل مختلف یک مرحله اساسی در فرایند نوشتن است، خواه این برداشت اولیه از دوست یا یادداشت‌های خاصی از ویراستار باشد.

کار خود را دوبار بررسی کنید.

این که آیا شما یک نویسنده غیرداستانی یا داستانی هستید، دقت ضروری است. دقت می‌تواند به معنای ایجاد یک جهان سازگار، باورپذیر از ابتدا، یا جمع آوری، سازماندهی و ارائه داده‌ها به خوانندگان به روشنی واضح و دقیق باشد. در همه موارد، توجه به دقت، از توصیفات صحیح تا بررسی واقعیت، نشان بهترین نویسندگان است.

واژگان خود را گسترش دهید.

هنگام مطالعه، لیستی از کلمات ناآشنا را نگه دارید تا بعداً به دنبال آن‌ها بگردید و استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا واژگان بهتری برای نوشتن خود بسازید. داشتن یک واژگان بزرگ می‌تواند به شما در یافتن کلمات منحصر به فرد متناسب با ایده‌های شما کمک کند و می‌تواند به شما در جلوگیری از کلیشه‌های آشنا کمک کند.


RE: چگونه می‌توان نویسنده خوبی شد؟! - THEDARKNESS - 30-12-2021

برای نویسنده خوب شدن فقط یه چیز لازمه پشتکار و عدم تنبلی در نوشتن.


RE: چگونه می‌توان نویسنده خوبی شد؟! - מַברִיק - 31-12-2021

(30-12-2021، 20:52)THEDARKNESS نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
برای نویسنده خوب شدن فقط یه چیز لازمه پشتکار و عدم تنبلی در نوشتن.

درست :]
ولی نمیشه گفت فقط این لازمه ، یکی ک هم پشتکار داره هم تنبلی نمیکنه اگ نوشتش خوب از آب در نیاد مشکلش چیه؟