انجمن های تخصصی  فلش خور
قیمت آنگل دندانپزشکی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: قیمت آنگل دندانپزشکی (/showthread.php?tid=298876)



قیمت آنگل دندانپزشکی - شکوفه-یاس - 21-09-2022

یکی از راه‌های برطرف کردن پوسیدگی و تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها روی سطح دهان و دندان به وسیلۀ ابزارهای مخصوص دندانپزشکی به نام آنگل و هندپیس است. آنگل یکی از ابزارهای دندانپزشکی است که در کنار هندپیس برای برداشتن پوسیدگی‌ها و آلودگی‌های روی سطح دهان و همچنین مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر دو ابزار یعنی آنگل و هندپیس روی میکروموتور قرار می‌گیرند. میکروموتور وسیله‌ای است که باعث به حرکت درآوردن فرز دندانپزشکی می‌شود. آنگل دندانپزشکی انواع مختلفی دارد.

در وبسایت مجموعه چند نوع از بهترین برندهای آنگل دندانپزشکی یافت می‌شود که شامل آنگل ایمپلنت کوکسو و آنگل روتاری کوکسو هستند. بیشتر آنگل‌های دندانپزشکی قابلیت اتوکلاو دارند و به راحتی شستشو می‌شوند. برای دندانپزشکان یا افرادی که قصد خرید آنگل دندانپزشکی را با قیمت پایین‌تر و کیفیت مناسب دارند، محصولاتی مثل آنگل ناخونکی کوکسو و آنگل پوش باتن کوکسو در وب سایت مواد دندانپزشکی قابل تهیه است. این دو محصول قیمت کمتری نسبت به دیگر انگل‌های دندانپزشکی دارند. اما در عین حال از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند و طول عمر و دوام بالایی خواهند داشت.

طریقه کار با آنگل دندانپزشکی
آنگل دندانپزشکی دارای یک سری بسیار کوچک است. این سری دقیقاً در محلی که دندانپزشک قصد دارد فرآیند برداشتن پوسیدگی دندان، جراحی یا ایمپلنت دندان را انجام دهد، محلولی را می‌پاشد. ابتدا دندانپزشک آنگل و هندپیس را روی ایرموتور یا میکروموتور متصل می‌کند، سپس آن را روشن کرده و فرآیند برداشتن پوسیدگی‌های دندان یا ایمپلنت را انجام می‌دهد. آنگل دندانپزشکی به گونه‌ای ساخته شده است که دندانپزشک بتواند حداقل و حداکثر سرعت را در آن تعیین کند.

برخی از انواع آنگل‌های دندانپزشکی دارای سیستم آب داخلی هستند که باعث می‌شود دندانپزشک کار خود را با دقت بالاتری انجام دهد. همچنین سری کوچک آنگل دندانپزشکی به دندانپزشک کمک می‌کند به تمامی بخش‌های دهان دسترسی داشته باشد و در زوایای مناسب‌تری بتواند فرآیند ایمپلنت و جراحی را انجام دهد. به عنوان مثال انگل ناخونکی ۱:۱ و آنگل ایمپلنت ۲۰:۱ دو‌ نوع از محصولات پرفروش مجموعه هستند که شکل سری آنها با یکدیگر متفاوت است.

ویژگی های آنگل دندانپزشکی
بدنه آنگل دندانپزشکی مقاومت بسیار زیادی دارد و به راحتی آسیب نمی‌بیند و طول عمر آن نیز بالاست. در انتهای آنگل دندانپزشکی یک نوار رنگی وجود دارد که نسبت دور موتور به آنگل را مشخص می‌کند. با تنظیم دور موتور نسبت به آنگل، دندانپزشک می‌تواند سرعت کارکرد آنگل را نیز تنظیم کند.

با توجه به برند آنگل و نوع آن، این نوار رنگی به رنگ‌های مختلفی روی بدنه آنگل درج شده است.‌ به عنوان مثال اگر رنگ آن آبی باشد، مشخص می‌شود که نسبت دور ایرموتور به آنگل یک به یک است. به عنوان مثال آنگل پوش باتن ۱:۱ و آنگل ناخونکی ۱:۱ در وب سایت مواد دندانپزشکی قابل دریافت است.

اگر سری به وبسایت بزنید، نوار آبی رنگ را در تصویر این محصولات مشاهده خواهید کرد. نوار رنگی می‌تواند به رنگ‌های قرمز و نارنجی نیز باشد. نوارهای قرمز و نارنجی نشان می‌دهند که دور موتور نسبت به نوار آبی رنگ کاهش پیدا کرده است. نوار سبز رنگ روی بدنه آنگل دندانپزشکی نشان می‌دهد که دور موتور بسیار کم شده است.

به عنوان مثال آنگل آندو لیفت ۱۰:۱ و آنگل روتاری ۶۴:۱ که در وبسایت مجموعه وجود دارد، دو محصول با نوار سبز رنگ هستند. همان طور که مشاهده می‌کنید، می‌بینید که نسبت دور موتور به آنگل بسیار کاهش پیدا کرده است و به شکل یک به ۶۴ نوشته شده است.