انجمن های تخصصی  فلش خور
هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی (/showthread.php?tid=298941)



هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی - yegane@27 - 12-11-2022

روش لیزر فیشر به عنوان یکی از روش‌های نوین درمان این عارضه به شمار می‌رود و انتخاب افرادی است که از عمل جراحی هراس دارند یا کوتاه بودن دوران نقاهت از اولویت‌های آنها است. لیزر معمولا در کلینیک و بصورت سرپایی انجام می‌شود، اما برای تخمین هزینه عمل شقاق با لیزر نیاز به معاینه حضوری و بررسی کامل شرایط بیماری است.
در ادامه مواردی که در تعیین هزینه درمان شقاق با لیزر تاثیرگذارند را مشاهده می‌کنید:

نوع دستگاه لیزر یا امکانات مرکزی که به آن مراجعه می‌کنید
دستمزد پزشکی که به آن مراجعه می‌کنید
وضعیت زخم شقاق (عمق و طول شکاف)
تعداد زخم‌های فیشر (گاهی ممکن است چند زخم ایجاد شده باشد)
شهری که عمل لیزر فیشر را انجام می‌دهید
نکته مهم این است که احتمال بروز عوارض بعد از عمل مثل تنگی مقعد، بی اختیاری یا عود مجدد بیماری در روش لیزر نزدیک به صفر است و بیمار فقط یکبار هزینه درمان شقاق را می‌پردازد.
تفاوت هزینه عمل شقاق در بیمارستان خصوصی و لیزر
بعضی از بیماران به دلایل گوناگون یا پیشنهاد پزشک روش عمل جراحی شقاق را انتخاب می‌کنند که با لیزر متفاوت است. جراحی معمولا در بیمارستان و تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام می‌شود.

معمولا مبتلایان گمان می‌کنند که هزینه عمل شقاق در بیمارستان خصوصی کمتر از هزینه لیزر است. این در حالی است که با توجه به مزایای زیاد لیزر در مقایسه با روش جراحی، این روش از لحاظ هزینه تفاوت چندانی با جراحی ندارد.
هزینه شقاق و شرایط بیمه
بیمه تامین اجتماعی معمولا هزینه عمل جراحی در بیمارستان خصوصی را نمی‌پردازد و بیماران باید از بیمه تکمیلی‌شان استفاده کنند. اما بخشی از هزینه جراحی فیشر در بیمارستان دولتی توسط بیمه تامین اجتماعی پوشش داده می‌شود.

در مورد لیزر شقاق هم باید بگوییم که بیمه تامین اجتماعی هزینه عمل‌های کمتر از ۶ ساعت و سرپایی را پرداخت نمی‌کند. فقط بعضی از بیمه‌های تکمیلی مقداری از هزینه لیزر را پوشش می‌دهند که برای اطلاع از آن باید به مراکز بیمه تکمیلی‌تان مراجعه کنید.