انجمن های تخصصی  فلش خور
بیوگرافی تام هالند (Thomas Holland) - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: فیلم و سینما (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=22)
+---- انجمن: بیوگرافی بازیگران و هنرپیشگان (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=53)
+---- موضوع: بیوگرافی تام هالند (Thomas Holland) (/showthread.php?tid=298987)



بیوگرافی تام هالند (Thomas Holland) - †ᴾᴼᴵˢᴼᴺ† - 15-12-2022

تامس استنلی هالند (انگلیسی: Thomas Stanley Holland؛ زادهٔ ۱ ژوئن ۱۹۹۶) بازیگر انگلیسی است. او جوایز گوناگونی از جمله یک جایزهٔ فیلم بفتا، سه جایزهٔ ساترن و یک رکورد جهانی گینس کسب کرده و نامش در فهرست ۳۰ شخص زیر ۳۰ سال فوربز قرار گرفته‌است. چند نشریه او را یکی از محبوب‌ترین بازیگران نسل خود یاد کرده‌اند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی تام هالند (Thomas Holland) 1


زادهٔ : ۱ ژوئن ۱۹۹۶ ‏(۲۶ سال)لندن، انگستان
تحصیلات : مدرسهٔ بریت
پیشه : بازیگر
سال‌های فعالیت : ۲۰۰۶–اکنون
والدین : دامینیک هالند (پدر)


فعالیت حرفه‌ای هالند در ۹ سالگی و هنگامی که به عضویت کلاس رقص درآمد، آغاز شد و در آن‌جا از سوی یک طراح رقص مورد توجه قرار گرفت و او را برای تست بازیگری در نمایش موزیکال بیلی الیوت واقع در تئاتر ویکتوریا پالاس لندن تدارک دید. پس از دو سال تمرین، او در سال ۲۰۰۸ نقشی مکمل از این نمایش را به دست آورد و در همان سال به نقش اصلی ارتقا یافت و تا سال ۲۰۱۰ با این نقش به روی صحنه رفت. اولین فعالیت هالند در سینما مربوط به بازی در درام فاجعه‌ای غیرممکن (۲۰۱۲) بود که در آن نقش گردشگر نوجوانی که در سونامی گرفتار شده را ایفا می‌کند و برایش جایزهٔ بازیگر بریتانیایی جوان از حلقه منتقدان فیلم لندن را کسب کرد. هالند پس از این تصمیم گرفت که بازیگری را به‌عنوان یک حرفهٔ تمام‌وقت دنبال کند. او در حالا چطور زندگی می‌کنم (۲۰۱۳) حضور یافت و نقش چهره‌های تاریخی را در فیلم در دل دریا (۲۰۱۵) و مینی‌سریال تالار گرگ (۲۰۱۵) ایفا کرد.

هالند بابت بازی در نقش مرد عنکبوتی در شش فیلم ابرقهرمانی از دنیای سینمایی مارول که اولین نقش آن از کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (۲۰۱۶) آغاز شد، به شهرت بین‌المللی دست یافت. او در سال بعد جایزهٔ ستارهٔ نوظهور بفتا را کسب کرد و بعداً با مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه به جوان‌ترین بازیگری تبدیل شد که یک نقش اصلی را در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول ایفا می‌کند. دنباله‌های این فیلم، مرد عنکبوتی: دور از خانه (۲۰۱۹) و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (۲۰۲۱) هر یک بیش از یک میلیارد در جهان فروش داشته و فیلم دوم پرفروش‌ترین فیلم سال شد. او در این زمان نقش‌های تاریک‌تری را در درام‌های جنایی شیطان تمام‌وقت (۲۰۲۰) و چری (۲۰۲۱) ایفا کرده‌است. او همچنین فیلم کوتاه توئیت (۲۰۱۵) را کارگردانی کرده و صداپیشهٔ چند انیمیشن کامپیوتری بوده‌است.


زندگی شخصی
زمانی که هالند هفت سال داشت بیماری دیسلکسیا در او تشخیص داده شد و او از گفتن این موضوع هیچگونه ترس و ناراحتی ندارد.او سگی به نام تسا از نژاد بول تریر دارد. هالند اکنون نیز در کینگستون آپون تیمز زندگی می‌کند.او از نوامبر ۲۰۲۱ با زندیا در رابطه است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی تام هالند (Thomas Holland) 1

افتخارات
تام هالند پس از ایفای نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه توانست نام خود را به عنوان جوان‌ترین بازیگر نقش اول مرد در دنیای سینمایی مارول در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کند.