انجمن های تخصصی  فلش خور
آداب و رسوم هندی ها - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: فرهنگی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=35)
+--- موضوع: آداب و رسوم هندی ها (/showthread.php?tid=3987)



آداب و رسوم هندی ها - AFEE BOZORG - 21-02-2012

این متن رو خودم شخصا دیده و نوشته ام
این چند وقتی که هند بودم هر روز از جلوی یک سری از این چادر های کنار خیابان رد میشدم که توش داشتند مجسمه هایی با ابعاد بزرگ یا کوچک می ساختند که بعضی ها شاید به ۲ تا ۳ متر هم می رسیدند .همیشه برام سوال بود که اینها را کی می خره ؟؟؟ و کجا می ذاره؟؟؟

چهارشنبه تعطیل رسمی بود.به خاطر جشنی به نام گانش .و من تازه فهمیدم چرا این مجسمه ها را می ساختند.

طبق اعتقادات هندوها یا همون هندوئیسم.اونها ۵ خدا دارند(به نامهای برهما-شیوا-ویشنو-دورگا - گانش) که گانش فرزند بزرگ شیوا هست.هندی ها به این خدا LORD GANESH میگن.مجسمه هایی که ازش ساخته شده .این خدا سری مانند فیل با بدنی مثل انسان داره و ۴ تا دست داره و معمولا سوار بر یک موش کوچیکه.که در هر کدوم از دستهاش چیزی داره (داس- طناب-شیرینی) که هر کدوم معنای خاصی را دارند.یک دستش را هم به صورت صاف نگه داشته که به معنی بخشندگی این خداست.

جشن گانش از روز تولد گانش شروع میشه و به مدت ۱۰ روز این این مجسمه ها را که خریدن ( با توجه به این که وضعیت مالی چطور باشه میتونه بزرگ یا کوچک باشه) در خانه نگه می دارند و روش گل می ریزن و عود روشن می کنند غروب روز دهم اون را به رودخانه یا دریا می برند و به آب می اندازند تا به جایگاه اصلی خودش به آسمانها برگرده.هندوها اعتقاد دارند درشبی که این مجسمه ها را به آب می ندازند نباید به ماه نگاه کنند چون براشون بد شانسی می یاره.

بعضی از افراد با هم پول می ذارند و یک مجسمه بسیار یزرگ که شاید تا ۳ متر برسه را می خرند و در طول این ۱۰ روز به فقیران نهار و شام می دهند و دعا می خوانند.

متاسفانه نتونستم امروز عکسی از این مراسم بگیرم چون دوربینم را فراموش کرده بودم.ولی براتون چند تا عکس از اینترنت گرفتم که گذاشتم.

نمی دونم چقدر این اعتقادات براتون مسخره به نظر می رسه ولی من معمولا سعی می کنم همه چیز را اون جوری که هست قبول کنم .مهم این نیست که این مسایل چقدر مسخره به نظر برسه .مهم اینه که عده ای بهش معتقدند چه درست و چه غلط. اینجا کشور عجایب است .


RE: آداب و رسوم هندی ها - ßяɪcε - 21-05-2020

منتقل شد!