امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖

#1
جشن‌ها و عیدها در مصر:
سالروز تولد پیامبر اسلام
هزاران نفر از مردم قاهره، با حضور در خیابانهای این شهر، پخش مواد غذایی رایگان میان نیازمندان و برپایی جشن و سرور، سالروز تولد محمد، پیامبر اسلام را گرامی داشتند.
نوروز جشن ملي مصر
مصریان باستان با آمدن فصل بهار و قرار گرفتن خورشید در برج حمل سال فلکی خود را آغاز سال می کردند و این روز به عقیده آنان آغاز خلقت نیز می باشد، توت حکیم معروف مصری آغاز سال نو مصریان را مقارن با ظهور ستاره شعرای یمانی در برج خورشید قرار داد و مصریان برای زنده نگهداشتن نام این حکیم فرزانه آغاز سال نو را به نام او ثبت کرده و آن روز به عنوان جشن ملی مصریان شناخته شد. از آنجایی که کشور مصر با داشتن رود نیل استعداد کشاورزی یافته و نیل تنها منبع در آمد آنان به شمار می آمد، کاهنان مصری برای رود نیل و روزی که در آن طغیان می شود، احترام خاصی قائل بوده و آن را مقدس می شمارند و گاهی صفت الهی نیز به آن داده اند.
هرودوت معتقد است که مصریان باستان اولین کسانی بوده اند که سال را به ۱۲ ماه تقسیم کرده و به پایان آن ۵ روز اضافه کردند قلقشندی صاحب کتاب صبح الاعشی می گوید: نوروز که یکی از مشهور ترین اعیاد مصر است از ایران باستان گرفته شده و به آن نام نیروز قطبی داده اند. این عید با همان نام و آداب و سنن ایرانی در مصر برگزار می شود. وی در کتاب مناهح الفکر نیز می گوید: مصریان در آن روز شادی کرده، آتش می افروزند و آب بر روی یکدیگر می پاشند که از مراسم ایرانیان به مراتب مفصل تر است و مردم شام نیز همین آیین را در اول ماه نیایش که یکی از ماههای رومی است،برگزار می کنند.
 
خرافات:
۱. نقوش اهرام ٬ مجسمه های ابوالهول و همچنین نوشته های هیروگلیف در سراسر لژهای ماسونی به چشم می خورد


✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1


۲. دعاهایی که ماسون ها می خوانند مملو از عبارات مصری است که در زمان فراعنه از آنها استفاده می شده است . مثل: مَعَت نِب مِن آ٬ مَعَت بَ آ = بزرگ است استاد فراماسونری ٬ بزرگ است روح فراماسونری.

✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1


۳.یکی از نمادهایی که در فراماسونری بسیار کاربرد دارد نماد چشم جهان بین است که به صورت یک هرم و چشم در انتهای آن می باشد این نماد مربوط به یکی از خدایان مصر باستان می باشد

✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1


۴. علامت ستاره شش گوش


✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1


این علامت در افکار عمومی به عنوان نماد «یهودی ها» شناخته شده است و به آن « ستاره ی داوود » یا « مهر سلیمان » هم می گویند؛ ولی در حقیقت این نماد هم جزء نمادهای الحادی بوده که بر اساس تفکرات الحادی مصر باستان ساخته شده است و نماد تعادل طبیعت بین زن و مرد، طبع سرد و گرم، الهه های ماه و خورشید و…. است. البته علامت مذکور در مکتب های الحادی دیگر، مانند هندوییسم و دیگر مکتب های شرقی نیز با مفاهیم مشابهی به کار می رود. نکته ی مهم این است که این تفکر تعادل عالم خلقت، متفاوت با دیدگاه اسلام است. در اسلام نیز مفهوم تعادل وجود دارد، اما در دیدگاه اسلامی، این تعادل مخلوق خداوند یکتاست. امّا در مکاتب شرک آمیز نامبرده، این تعادل را خدایان مختلفی با کمک هم ایجاد کرده اند. برای مثال در تفکر مصر باستان، از امتزاج قدرت خدایانIsis و Osiris، تعادل در عالم خلقت ایجاد شده است
نکته ی عجیبی که وجود دارد، این است که شیطان پرستان نیز علامت مذکور را قویترین علامت خود می دانند و از آن در مراسم شیطانی خود استفاده می نمایند. در کتاب « Web of Darkness : شبکه ی تاریکی » اثرSean Sellars (شیطان پرست معروف) در زیر این علامت نوشته شده است :
« این علامت، قوی ترین علامت در شیطان پرستی است. ستاره ی شش گوشه از شش ضلع، شش گوشه (زاویه) و شش مثلث کوچک درست شده است که معرّف عدد ۶۶۶ می باشد. » این عدد در بین مسیحیان و نیز شیطان پرستان عددی ویژه و خاص است و نشان دهنده ی دجال یا Antichristمی باشد. هدف اصلی شیطان پرستان و فراماسونها به حکومت رساندن Antichrist است؛ به همین دلیل است که ستاره ی شش گوش، بهترین و قوی ترین نمادشان محسوب می شود.در ادامه در کتاب نوشته شده است که حتی کلمه ی « hex » که در زبان انگلیسی به معنی نفرین و تلاش برای آسیب رساندن می باشد، از کلمه ی « HEXAGRAM : ستاره ی شش گوش » گرفته شده است. »

۵. افسانه ی ایزس (Isis) یا زن بیوه، نیز از دوران مصر باستان اقتباس شده است. فراماسونها اعتقاد دارند که تمام ماسونها فرزندان زن بیوه می باشند.


✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1


همان طور که ذکر خواهد شد در باور مصریان قدیم، Isis و Osiris الهه های مصر باستان بودند که در اثر ازدواج آنان تعادل طبیعت به وجود آمد.

✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1


بعد از مدتی Osiris مرد و خدای شهر های مردگان گشت. بدین ترتیب Isis بیوه شد.

۶. علامت آنخ

نماد Isis است و در لژهای ماسونی به کار می رود. این علامت امروزه به عنوان سمبل جنس زن و نشانه ی فمینیست ها (Feminists) نیز به کار می رود.



✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1


رواج تفکر فمینیستی در جهان نیز مشکوک بوده و احتمالاً توطئه ای از جانب ماسون ها می باشد. (فمینیسم دیدگاه تساوی حقوقی زن و مرد اسلام و سایر ادیان الهی را قبول ندارد و به بهانه ی احقاق حقوق زنان، در جهت اهداف استعماری قدم برمی دارد.)


۷. ستون سنگی با نوک هرمی (Obelisk):

این نماد که نماد زایندگی و باروری در مصر باستان بوده است، در بناهای ماسونی متعددی به کار رفته است.



✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1



و این تنها نمونه ای است از انواع Obelisk در سراسر جهان

شما میتوانید با جستجوی این کلمه در گوگل ایمیج عکس های بیشتری از آنرا ببینید!

۸.گونیا و پرگار(یکی از مهمترین و معروفترین علامات).



✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1


نشان فراماسونری، گونیا و پرگار
در وسط این دو علامت، حرف G قرار گرفته است (به اعتقاد فراماسونها، « Goat = بز » نماد شیطان است.نکته ی جالب دیگر، این که در برخی از لژ ها بر روی علامت پرگار و گونیا، علامت چشم جهان بین نیز حک شده است که نشان دهنده ی اهمیت فوق العاده ی علامت چشم جهان بین در نزد ماسون ها می باشد.

۹.ستاره ی ۵ گوشه ی معکوس یا Baphomet.

نشان دهنده ی بز یا Goat می باشد. در بین شیطان پرستان، بز نماد شیطان است.



✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1


۱۰. دست شیطان یا دست شاخدار.

در تفکر ماسون ها و شیطان پرستان، شیطان شاخدار Cornuto است و با حرکت دست خود، شیطان را نمایش می دهند. در این علامت باید روی دست به طرف شما باشد و در نشان دادن با دست چپ انگشت شصت باید باز شود! ولی با دست راست شصت هم بسته است.




✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1



۱۱.چلیپای شکسته (صلیب شکسته) یا Swastika:

علامت شناخته شده ی هیتلر و نازی ها.



✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1


نکته ی جالب اینکه این علامت در گروه های ماسونی هم کاربرد دارد.در شکل سمت چپ که مربوط به ماسونهاست، طرحی دیده می شود که در بالای آن علامت صلیب شکسته، و در وسط آن ستاره ی شش گوش مشاهده می گردد که این مطلب ارتباط نازیسم و صهیونیزم را نشان می دهد. (برخلاف ادعای جهان غرب). زیرا هم ستاره ی شش گوش و هم صلیب شکسته مورد تقدیس ماسون ها هستند. در واقع ریشه های نازیسم و یهودیت صهیونیستی یکی است و نه تنها این دو حرکت شوم هیچ تضادی با هم ندارند، بلکه در خدمت یکدیگر نیز قرار دارند. این مسأله خود شاهدی بر رد هولوکاست است. البته لازم به ذکر است که بعد از جنایات هیتلر اکثر گروه های ماسونی به منظور پرهیز از بدنامی، استفاده از چلیپای شکسته را کنار گذاشتند؛ این در حالی است که قبل از جنگ جهانی دوم، علامت چلیپای شکسته یک علامت کلیدی در فراماسونری بوده است. (ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که هیتلر نیز ماسون بوده است،اما تحرکات نظامی اش برخلاف مصالح فراماسونری بوده و منجر به مقابله ی بقیه ی ماسون ها با وی شده است).

۱۲. جمجمه و استخوان( Bones & Skull ).



✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1


۱۳. عدد ۶۶۶ نماد دجال یا ضد مسیح (Antichrist) یا شیطان.
گاهی به صورت FFF هم این عدد را نشان می دهند. چون حرف F، ششمین حرف انگلیسی است.


✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1


نمادهای عددی:

عدد ۹ : نه(۹) عدد الهام بخش دانشمندان و نویسندگان است. فیثاغورث الهه های ۹گانه را به سه قسمت به شرح زیر تقسیم کرده بود:
خداوندان علوم غریبه و مقدس:اورانی(Uranie) ، پولیم نی(Polymnie)، ملپومن(melpomene)
خداوندان علوم بشری یا صفا و پاکی :کالیوپ(Kalliope)،کیلو(Kilio) ،اوترپ(Euterpe)
خداوندان علوم عناصر و نباتات و حیوانات یا تعلیم:ترپسکیور(Trpsichore)، اراتو(Erato) ، تالی(Thalie).
طبیعت ۹ماه وقت لازم دارد تا نطفه را در شکم مادر به صورت یک کودک در آورد. در کلیسای مسیح سرود فرشتگان ۹ سرود است.بعضی ماسون ها معتقدند زنجیر اتحاد باید نه حلقه داشته باشد. عده ی استادانی که در جست و جوی حیرام بودند ۹ نفربود . تعدا ضربه های درجه استادی هم ۹ ضربه است.

۱۱و مضارب آن مثل ۲۲ و ۳۳! : این عدد (۱۱) مظهر سعی و تلاش و نماینده شدت است. در کتاب ودا امده است:“ای خدایانی که در آسمان یازده نفر،و در زمین یازده نفر، و در میان هوا به تعداد یازده نفر در سعادت جاوید به سر می برید، قربانی ما را قبول کنید.در ماسونری عرض حمایل استاد یازده سانتی متر است یعنی مجموع ستارگان پنج پر وشش پر. در جه ی سی و سوم (۳۳) ماسونری نیز حاصل ضرب در جات سه گانه اصلی بدوی در عدد یازده است. بعلاوه یازده جزو معدود اعدادی است که برعکسش میشود خودش و تغییری نمیتوان در آن ایجاد کرد!

۱۴.عدد۱۳ : عدد مقدس ماسون ها و یهودیان است. در حالی که مسیحیان آن را نحس می دانند. فراماسون ها در بسیاری از نماد های خود، تعداد اجزاء را ۱۳ قرار می دهند. نکته: عدد ۱۳ برای مسلمان نحس نیست این عدد برای ایرانی ها نحس است که دلیل آن بعدا گفته میشود!

۱۵. عدد ۳۳ (مهمترین مضرب ۱۱)

همان طور که گفتیم در فراماسونری، صاحب درجه ی ۳۳ بالاترین قدرت را داراست. در سمبل بسیاری از گروههای ماسونی از جمله در علامت مربوط به یک گروه ماسونی شهر (Memphis) آمریکا (که نام شهر باستانی Memphis مصر را برخود نهاده اند)، عدد ۳۳ بکار رفته است. سن مسیح(علیه السلام) نیز در زمان مرگ سی و سه سال بود.

چند مثال از نمادگرایی فراماسونرها از عدد ۳۳:

۱- در حادثه طبس که در اوایل عمر انقلاب اسلامی ایرا ن به وقوع پیوست نکته پنهانی نهفته است. یک سوال مهم پیش می آید که چرا از این همه نقطه در ایران کویرطبس انتخاب شد؟ در جواب این سوال اید بگوییم که اگر نگاه مختصری به جغرافیای این شهر بیندازیم در کمال تعجب خواهیم دید که طبس بر روی مدار ۳۳ درجه زمین قرار گرفته است.

۲- دو نفر از رئیس جمهور های آمریکا به نام های نیکد کلدمن و آبراهام ترور شدند نکته جالب در مورد این ترور اینست که یکی از آنها در سالن تئاتر برروی صندلی شماره ۳۳ ترور شد و دیگری در یکی از شهرهای دیگر آمریکا که آن هم بر روی مدار ۳۳ درجه زمین ترور شد

۳- جنگ ونبرد صهیونیست ها با لبنان در روز ۳۲ به پایان رسید اما آنها این جنگ را یک روز دیگر ادامه دادن وبا وجود دادن تلفات دوباره به روز سی وسوم کشیدند وجنگ لبنان معروف شد به جنگ ۳۳روزه لبنان.

۴ - بالاترین رتبه و درجه میان فراماسونرها این است که کسی به رتبه ۳۳ برسد اگر کسی به رتبه ۳۳ رسید فرمان ودستورش در همه رده ها قابل اجرا میباشد وباید اجرا بشود

5-کشور اسرائیل در محل تلاقی مدار ۳۳ درجه زمین بنا شده است.

6-در بررسی آرم ایالات متحده آمریکا خواهید دید که عقابی که درون این آرم است در هر بالش دارای ۳۳ پراست.


16.گربه در خرافات مصریان،گربه‌ها در طول تاریخ در افسانه‌ها و فرهنگهای مختلفی وارد شده و مورد علاقه بسیاری از نویسندگان و هنرمندان قرار گرفته‌اند. در مصر باستان گربه‌ها مورد پرستش مصریان بوده‌اند. در آن زمان اقتصاد مصر بر پایه کشاورزی و مزارع غلاتی بود که در ساحل و در امتداد رودخانه نیل قرار داشتند و گربه‌ها به دلیل توانایی‌شان در پایین نگهداشتن جمعیت جوندگانی که خسارات بسیار زیاد به این مزارع وارد می‌ساختند مورد احترام بودند.
گربه‌ها در طول تاریخ در افسانه‌ها و فرهنگهای مختلفی وارد شده و مورد علاقه بسیاری از نویسندگان و هنرمندان قرار گرفته‌اند. در مصر باستان گربه‌ها مورد پرستش مصریان بوده‌اند. در آن زمان اقتصاد مصر بر پایه کشاورزی و مزارع غلاتی بود که در ساحل و در امتداد رودخانه نیل قرار داشتند و گربه‌ها به دلیل توانایی‌شان در پایین نگهداشتن جمعیت جوندگانی که خسارات بسیار زیاد به این مزارع وارد می‌ساختند مورد احترام بودند. همچنین گربه‌های مصری آن زمان برای ورزش و شکار (برای خانواده) مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این حیوانات در مصر باستان به خاطر مفید بودنشان مقدس شمرده می‌شدند و حتی مانند صاحبان خود مومیایی شده و همراه با آنها و یا در یک مقبره ویژه دفن می‌شدند. با وجود قوانین سفت و سخت مصر باستان، که خارج ساختن گربه‌های مقدس را از مصر ممنوع کرده بود، دریانوردان فنیقیه آنها را بصورت قاچاق از مصر خارج ساخته و همراه با اشیاء نفیس و گرانبها داد و ستد می‌کردند. شواهد باستان‌شناسی نشان می‌دهد که رومی‌ها برای اولین بار گربه‌ها را به جزایر بریتانیا آوردند . در طول قرون وسطی، گربه‌ها موجودات ترسناک و دوست نداشتنی بودند. علت این امر در واقع به عادات شبانگاهی این حیوان برمی‌گردد . در آن زمان این اعتقاد در مورد گربه‌ها بود که آنها در طول شب با شیاطین همنشین می‌شوند و این خرافات منشاء بسیاری از اعمال بی‌رحمانه‌ای بود که نسبت به آنها اعمال می‌شد. 
✖آداب و رُسوم کشور "مصر"✖ 1

در مقایسه با این دوره، عصر رنسانس یک عصر طلایی برای گربه‌ها محسوب می‌شود، دوراه‌ای که تقریبآ هر انسانی، ازیک کشاورز ساده گرفته تا یک عضو خانواده پادشاهی، حداقل یک گربه را در خانه‌اش نگهداری می‌کرد . اولین گربه اهلی در آمریکای شمالی بوسیله مهاجرانی که این قاره را کشف کرده بودند، جهت مبارزه با جوندگان و کنترل جمعیت آنها در مزاع و زمینهای کشاورزی بکار گرفته شد. گفته می‌شود که گربه‌ها نقش انکارناپذیری در دور کردن رت‌ها از معادن طلا در کالیفرنیا بعهده داشتند. در کشور هند گربه‌ها اغلب نقش بسیار مهمی در مراسم و آئین‌های مذهی ایفا می‌کنند، علاوه بر این آنها در کشورهایی مانند چین و تایلند بعنوان یک رب‌النوع مورد پرستش بوده‌اند . 
گفته می‌شود تصاویر و حکاکی‌های روی مقبره‌های مصری، اولین مدارک پیدا شده در رابطه با گربه‌های اهلی هستند. 500 سال قبل از میلاد تصاویر این حیوان بر روی سکه‌های یونان قدیم نقش بست.

 خدایان :
آموت :خورنده قلب گناه كاران درگذشته ، به شكل كروكود يل، شيروكرگدن نمايش داذه مي شد . 

آمون- را :وابسته به ؛ را ؛ خداي خورشيد ، پادشاه خدايان در دوره پاد شاهي جد يد .

آنوبيس :خداي شغال مانند ، خداي مردگان، حامي موميايي كنندگان

آپيس: خداي باروري ، به شكل گاو نر نشان داده مي شد. 

آتن: خداي قرص خورشيد . در طي دوران سلطنت پادشاه ؛اخناتون ؛ به عنوان خداي متعال پرستيده ميشد 

باستت :الهه گربه ، حامي زنان باردار

بس: خداي كوتوله ، حامي خانه و دور كننده ارواح شرور

داموتف :خدايي با سر شغال حامي معده متوفيان

گب:خداي زمين و باروري آن ، پدر (ازيريس) ، (ازيس) ، (نفتيس) و (سث) . غالبا يك غاز ماده روي سر آن نقش مي شد .

هاپي :با سر ميمون. حامي زبان در گذشتگان.

ايم-ستي: حامي كبد درگذشتگان ، به شكل مردي موميايي شده تصوير مي شد .

ايزيس : الهه بزرگ آفرينش و زنده كننده مردگان ، همسر ايزيس و مادر هوروس . 

خپري : خداي سوسك سرگين غلتان ، نماد زايش دوباره . عقيده بر اين بود كه هر روز خورشيد را به سمت آسمان هل مي دهد 

خنوم :خداي قوچ سر، كسي كه زندگي را بر روي صفحه چرخ كوزه گري خود به وجود آورد.

خونسو : خداي ماه و شفا بخشي ، پسر آمون و موت .

ماآت :دختر ؛ را؛ مظهر حقيقت و دادرسي . غالبا با يك پر عمودي بالاي سرش نشان داده مي شود .

مين :خداي باروري گياهان و جانوران .

موت: الهه اي كه اسم او به معناي مادر است . همسر آمون و مادر خونسو .

نيث: الهه جنگ و آفرينش .غالبا دو نيزه متفاطع بر روي يك سپر ، نشان اوست . 

نخبت : الهه كركس حامي ونماد مصر عليي .

نفتيس : خواهر ايزيس و ازيريس ، مادر آنوبيس ،حامي مردگان .

نوت :الهه آسمان . گاهي به شكل پوشيده از ستارگان كه به شكل كمان مانند بر روي همسرش (گب) خم شده نشان داده مي شود . 

ازيريس : پادشاه جهان زيرين و خداي زايش دوباره، اولين قاضي مردگان .

پتح :خداي هستي بخش ، حامي هنرمندان و پيشه وران .

كبح سنوف: شاهين سر ، حامي روده مردگان 

را :خداي خورشيد . پدر خدايان به وجود آورنده همه زندگي بر روي زمين و بهشت .

سخمت: اله عقرب حامي زنان در هنگام وضع حمل .

سراپيس : خداي دوران يوناني ، تركيبي از (ازيريس) و (آپيس) .

سث :خداي رعد و برق ، قاتل ازيريس و رقيب هورس.

شو :خداي هوا ، معمولا در حالتي كه آسمان را نگه داشته نشان داده مي شد .

سبك :خداي كروكود يل ، پسر نيث .

تفنوت: خداي نم و رطوبت؛ همسر (شو) معمولا به صورت زني با سر شير نشان داده مي شد .

ثوث :خداي علم و نويسند گي به صورت لك لك مصري، مردي با سر لك لك مصري و يا ميمون نشان داده مي شد . 

واجت: الهه كبري ، حامي و نماد مصر سفلي . 

هوروس : خداي آسمان در هيات شاهين ، نشان ايزدي پادشاه

 
پاسخ
 سپاس شده توسط javad00631
آگهی
#2
عالی بود دمت گرم
پاسخ
 سپاس شده توسط ʜɪᴅᴅᴇɴ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آداب و رسوم غذا خوردن در کره
  آداب و رسوم هندی ها
  آداب و رسوم ماه رمضان در افغانستان
  آداب و رسوم بختیاری ها همراه با تصویر
  آداب و رسوم استان فارس
  در کشور هند این جملات را هرگز به زبان نیاورید
  آداب و رسوم کشور اسپانیا
  مردم کشور های دنیا چطور خندیدن را تایپ می کنند؟
  آداب هدیه دادن را بیاموزیم
  آداب رفتار با دوستان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان