امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی خلاصه ی Sony XPERIA P

#1
صفحه نمایش این گوشی یه مدل 4اینچی از صفحه نمایش های Reality Display سونی با رزولوشن qHD یا 960×540 هست. علاوه بر موتور براویا که بقیه ی اعضای خانواده ی اکسپریا در اسال اخیر ازش بهره مند شدن این گوشی یک برگ برنده دیگه داره و اونم استفاده از تکنولوژی اختصاصی سونی White Magic برای اولین بار هست.

اگه بخوام در مورد این تکنولوژی توضیح بدم باید بگم که در این صفحه نمایش به سه رنگ اصلی تشکیل دهنده ی زیر پیکسل ها رنگ سفید هم اضافه شده که باعث شده میزان روشنایی این صفحه نمایش بسیار بالاتر از حد استاندارد بشه و عملکرد فوق العاده ای در زیر نور آفتاب داشته.

چیزی که خودم تا الان تست کردم 50درصد روشنایی صفحه نمایش این گوشی از 100درصد گوشی هایی مثل ساتیو ، ویواز و ایکس10 بیشتر هست و همینطور 70درصد روشنایی این گوشی هم از صد درصد روشنایی گوشی های مثل آیفون 4اس و آرک بیشتره.

البته این رنگ سفید اضافه شده یک ضعف هم برای صفحه نمایش به همراه داره و اونم نمایش رنگ سیاه هست که می تونست بهتر باشه.

در مورد کیفیت صفحه نمایش هم باید بگم که مثل بقیه ی گوشی های خانواده ی اکسپریا صفحه نمایش کیفیت بسیار عالی ای داره که موتور براویا هم تاثیر زیادی در این موضوع داره.

اما نکته ی حساس همیشگی در مورد این صفحه نمایش ها زاویه ی دیدشون بود که باید بگم این مشکل در صفحه نمایش این گوشی تقریبا به طور کامل رفع شده و صفحه نمایش چه در حالت عمودی و چه در حالت افقی زوایای دید بسیار خوبی داره و به راحتی صفحه نمایش های SLCD گوشی های اچ تی سی رو پشت سر میذاره و هم تراز رتینای اپل قرار می گیره.

شاید خیلی ها دوست داشته باشن که این گوشی با توجه به قیمت پایین ترش با اکسپریا اس هم مقایسه بشه. در مورد صفحه نمایش اگه بخوام این مقایسه رو انجام بدم با توجه به تراکم پیکسلی فوق العاده ی اکسپریا اس اما باز هم من صفحه نمایش اکسپریا پی رو یک درجه بهتر می دونم.


دوربین:

خلاصه بگم : یک 8مگاپیکسلی فوق العاده! دوربین این گوشی بدون شک بهترین 8مگاپیکسلی خانواده ی اکسپریاست و توی بازار هم فکر کنم تنها گوشی ای که باهاش قابل قیاس باشه آیفون 4اس هست که اون هم به لطف استفاده از لنز سونی در اون گوشی هست.

در عکسبرداری تنها ضعف کوچکی که توی این گوشی دیدم کمی خوش رنگ و لعاب و غیر طبیعی کردن بعضی رنگ ها بود که البته الان در اکثر گوشی ها دیده میشه و این ضعف هم فقط در مقایسه با عکس های ساتیو که در زمینه ی دقت و واقعی نشون دادن رنگ ها واقعا فوق العاده ست متوجه شدم.


در مورد فیلم برداری هم من زیاد تست نکردم اما چندتا فیلمی که خودم گرفتم و با توجه بررسی سایت های معتبر در این بخش هم گوشی عملکرد خوبی داره.

اما در آخر باید بگم علیرغم عالی بودن دوربین این گوشی. اکسپریا اس در این زمینه عالی تر و یکه تاز گوشی های آندرویدی هست.


مالتی مدیا:

با توجه به کیفیت بالای صفحه نمایش دیدن فیلم و عکس در این گوشی واقعا عالیه. در مورد ویدئو پلیر این گوشی باید بگم که از تمامی فرمت های رایج از جمله mkv - avi - mp4 - 3gp پشتیبانی می کنه و تنها نکته ی منفی در این بخش پشتیبانی نکردن از زیرنویس هست.


موزیک پلیر هم که نسبت به سری 2011 اکسپریا کاملا تغییر کرده و جالب تر و کاربردی تر شده. اکولایزر های از پیش تعیین شده و همینطور تنظیمات دستی به همراه امکان کم و زیاد کردن Bass و فعال و غیر فعال کردن xLoud در موزیک پلیر دیده میشه.

در مورد بلندی و کیفیت صدا توی این گوشی باید بگم که از نظر من هر دو در سطح متوسط هستن در حالی که اکسپریا اس در هر دو بخش عالی هست. در این قسمت اکسپریا اس یک برتری قاطع داره.



قدرت سخت افزاری:

چیپ ست این گوشی همونطور که می دونید مدل U8500 ساخت کمپانی ST Ericsson با پردازنده ی دو هسته ای با فرکانس 1گیگاهرتز و معماری Cortex A9 و شتاب دهنده ی گرافیکی Mali 400 هست.

به طور کلی عملکرد گوشی بسیار سریع هست و تو چندتا بازی ای هم که نصب کردم مشکلی وجود نداشت. فقط توی مرورگر توی صفحات سنگین کمی سرعت کم میشه که به نظر میاد یک اشکال نرم افزاری باشه و با به روز رسانی های بعدی حل بشه.

تو بنچمارک معروف Quadrant هم امتیاز 2250 و در بنچمارک Antutu هم امتیاز 5438 رو به دست آورد.

در این بخش در مقایسه با اکسپریا اس از لحاظ CPU باید برتری رو با اکسپریا اس و از لحاظ GPU برتری رو با اکسپریا پی دونست.


باتری:

باتری این گوشی غیر قابل تعویض و دارای ظرفیت 1305 میلی آمپری هست. در همین نگاه اول هم میشه فهمید که این رقم چندان مناسب برای یک گوشی دو هسته ای با صفحه نمایش 4اینچی که بالاترین میزان روشنایی رو داره نیست.

به طور کلی باتری عملکردی متوسط داره البته اگه روشنایی صفحه نمایش در حالت اتوماتیک باشه کمک شایانی در بهتر شدن اوضاع می کنه.

باتری با استفاده ی متوسط از گوشی حدود دو روز و با استفاده ی سنگین یک روز دوام میاره.


طراحی:

این قسمت هم که بیشتر جنبه ی سلیقه ای داره من بعد از طراحی آرک بیشترین علاقه رو به طراحی این گوشی و اکسپریا اس دارم.

اگه مثل من از گوشی های خیلی بزرگ خوشتون نمیاد این گوشی یکی از بهترین انتخاب هاست. گوشی ابعاد بسیار خوب و وزن مناسبی داره بدنه ی بسیار با کیفیت آلمینیومی گوشی هم به هر چه بهتر شدن اوضاع کمک می کنه. هیچ اثر انگشتی هم رو قاب پشتی گوشی که همون بخش آلمینیومی هست باقی نمی مونه.


حرف آخر:

در رده ی قیمتی بین 600 تا 700 هزار تومن اکسپریا پی یکی از بهترین انتخاب هاست شاید تنها نکته ی منفی در مورد گوشی که جلب توجه می کنه باتری نچندان قوی باشه. که نکات مثبتی مثل صفحه نمایش و دوربین عالی - طراحی و جنس بدنه ی بسیار خوب و قدرت سخت افزاری بالا می تونن این ضعف رو پوشش بدن.

البته بهتون اطمینان میدم که اکسپریا اس به درستی پرچمدار سونی هست و در نگاه کلی بهتر از این گوشی هست اما همونطور که در بررسی هم اشاره کردم این برتری مطلق نیست و در زمینه هایی هم اکسپریا پی برتری خودش رو نشون داد.
خوب، ولی اشتباه...
پاسخ
 سپاس شده توسط ..WonDerfull.. ، نانا☀2012 ، KATARA
آگهی
#2
آقا واقعا دست گلت درد نکنه . مدت یه ماهی میشه که تو انتخاب بین این گوشی و سایر گوشیها گیر کرده بودم . صفحه نمایش خیلی برام مهم بود که با توضیح شما خیالم راحت شد . یکبار از نزدیک روی میز دیدمش ولی چون رنگ مشکیو ضعیف نمایش میداد ازش دلسرد شدم ولی با کمی تحقیق متوجه شدم فقط تو همون مشکی ضعف داره . گوشیهای قبلیم xperia arc . galaxy s2 و در حال حاظر هم xperia ray دارم . امیدوارم با توجه به گوشیهای قبلیم بتونه راضیم کنه .
پاسخ
 سپاس شده توسط نانا☀2012


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی ویژگی‌های جدید MSI در خنک کننده کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30
  بررسی و ساختار cpu
  بررسی تخصصی کیس MSI AEGIS؛ اژدهای کوچک
  بررسی فن کنترلر Aerocool V12XT
  نقد و بررسی هارد دیسک‌های ADATA
  بررسی بچه غول گیگابایت: GIGABYTE BRIX Gaming
  بررسی ASUS VivoPC: توانمند در درون، زیبا از بیرون
  بررسی اجمالی مانیتور BenQ RL2755HM: نمایشگری ایده آل مخصوص گیمرهای آماتور
  بررسی اجمالی پاور +GREEN GP1050B-OC : پاوری برای حرفه ای ها
  بررسی کامل مادربرد GIGABYTE P85-D3: مدرن، با کیفیت و مقرون به صرفه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان