امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی ادغام واحدهای دانشگاه پیام‌نور

#1
بررسی ادغام واحدهای دانشگاه پیام‌نور 1


معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه ادغام واحدهای دانشگاه پیام‌نور در دست بررسی است، اظهار کرد: هنوز برنامه مدونی برای این موضوع تهیه نشده، زیرا این مساله دارای جوانب حساس است.



دکتر سیدمحمد صدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی کشور، گفت: کاهش تعداد دانشجو ماهیت برخی از واحدها را زیر سئوال برده است. زیرا تعداد دانشجویان برخی از واحدها کمتر از 500 یا حتی در برخی واحدها 100 نفر است ،حتی واحدی وجود دارد که 34 دانشجو دارد. برای این واحدها باید حداقل‌هایی در نظر گرفت و از نگهبان گرفته تا عضو هیات علمی آنان را تامین کرد، به همین دلیل در اینجا بحث سرمایه‌های مملکت مطرح می شود.



وی افزود: اداره واحد دانشگاهی با 100 یا 200 دانشجو، هرز دادن امکانات دانشگاه و کشور است و این فکر را ایجاد می‌کند که واحدی که تعداد دانشجویان آن کمتر از دانش آموزان یک مدرسه مقطع متوسطه است، باید با واحدی با شرایط مشابه ادغام شود.



معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های دانشگاه پیام‌نور با تاکید بر اینکه باید عوامل زیادی را در موضوع ادغام در نظر گرفت، افزود: برای ادغام باید به مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی توجه کرد و این مسائل را با مسائل اقتصادی در دو کفه ترازو قرار داد و با یکدیگر سنجید. دانشگاه پیام نور باید بررسی کند تعداد مراکز این دانشگاه در حاشیه مرزها چقدر است و این نکته را مد نظر داشته باشد که جمع کردن امکانات از حاشیه مرزها سبب کوچ مرز نشینان به نقاط مرکزی شده و یک مساله امنیتی برای کشور ایجاد می‌کند زیرا بهترین مرزبان مرزنشینان هستند. از طرف دیگر کوچ کردن به شهرهای بزرگتر ممکن است مسائل فرهنگی ایجاد کند.



صدری با بیان اینکه دولت باید به فکر تصدی این قضیه باشد، گفت: مساله ادغام واحدهای دانشگاه پیام‌نور مستلزم این است که نهادهای فرا دستی عنایت به این قضیه داشته باشند زیرا دانشگاه با کاهش دانشجو و کاهش درآمد مواجه می‌شود و لازم است دولت از دانشگاه برای این موضوع حمایت کند.



وی با تاکید بر اینکه در نقاط پر جمعیت کشور مشکل کمبود دانشجو وجود ندارد، گفت: فعالیت مرکزی که بیش از 1000 دانشجو دارد مقرون به صرفه است. مشکل کمبود دانشجو بیشتر در مناطق محروم وجود دارد که در مرزها مسائل امنیتی نیز اضافه می شود.



معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه ادغام واحدهای دانشگاه پیام‌نور در دست بررسی است، اظهار کرد: این مساله درحال بررسی است، اما هنوز برنامه مدونی برای آن تهیه نشده، زیرا این مساله دارای جوانب حساس است.



انتهای پیام
بررسی ادغام واحدهای دانشگاه پیام‌نور 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  استراحت بین واحدهای درسی
  بررسی سه واژه" خلبان،استکان،خروار" در ادبیات فارسی
  بررسی آزمون های موجود در کشور برای کنکور سراسری سال 1401
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان