امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وقتی سلامت ما در گرو ماه است

#1
وقتی سلامت ما در گرو ماه است

ماه که هر 30 روز یکبار به دور زمین بر روی مدار گردش می‌کند، مواد بیضی شکل حرکت‌اش سبب ایجاد موانعی در بدن می شود.
وقتی سلامت ما در گرو ماه است 1به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،هنگامی که به ماه شب چهاردهم نگاه می‌کنی ظاهر آن را که زیبایی و آرامش خاص خودش را دارد، نظر مردم را به خود جلب می‌کند، اما در پشت همین زیبایی و سرخ رنگی، همین ماه زیبا و مهربان به راحتی هرچه تمام‌تر سلامت روح و روانی افراد را تحت تأثیر خود قرار داده و ضرب‌المثل دوری و دوستی را یک بار دیگر تأیید می‌کند، طوری که با دور بودن از کره خاکی سبب برقراری راحتی و نشاط در جامعه می‌شود.

در کتاب دهخدا ماه به معنی جرم آسمانی بزرگی تعریف شده که هر 30 روز یک بار به دور زمین می‌چرخد و مردمی که به آن نگاه میکنند به اندازه و قائده آن هیچ اهمیتی نداده و فقط به زیبایی‌های آن دقت ویژه‌ای می‌کنند.

جعفر بای آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تأثیر گردش‌ ماه بر سلامت فرد اظهار داشت: در زمانی که ما در جهت قبله بخوابیم، کشش خون در مسیر مخالف رگ‌ها است و در نتیجه فشار مضاعفی به قلب وارد می‌شود و در زمان استراحت، قلب انسان دو برابر کار می‌کند تا بر مسیر جاذبه زمین غلبه کرده و خون را به گردش در بیاورد.

بگذارید ماه از شما فاصله بگیرد
کشش ماه هر تأثیری که بر جزر و مد می‌گذارد بر فشار خون و گردش خون تأثیر مثبت و منفی خودش را می‌گذارد و میزان گردش مناسب خون در بدن سبب نشاط و شادمانی فرد می‌شود. به طوری که هرچه فشارخون در حد نرمال باشد افراد سرحال‌تر و شاداب‌تر بوده و اگر این فشار خون مناسب نباشد انسان دچار سستی و بی‌رمقی می‌شود.

دور و نزدیکی بودن ماه به کره خاکی زمین بر سیستم بدن و گردش خون تأثیر زیادی می‌گذارد و این بر نحوه خوابیدن افراد اثر خود را بیشتر می گذارد به طوری که اگر انسان در جهت قبله بخوابد انحراف و امواج منفی از بدن در هنگام خواب بیرون رفته و همین امر سبب می‌شود جریان خون به خوبی تنظیم شود.

30 ام هر برج سالم ترید!
وی بیان کرد: در زمانی که ماه از کره دور می‌شود اثرات جزر و مد آن کم شده و در نتیجه انسان راحت‌تر اعضای‌ش کار می‌کند و در زمان خوابیدن تلاش کمتری از خود نشان می‌دهد، که در این زمان در هنگام بیداری، افراد بانشاط و بروز دعواهای خیابانی در اجتماع کاهش می‌یابد.

این آسیب شناس افزود: انسان‌های سالم در افراد و آخر هر ماه ناراحتی روحی و روانی ندارند و در نتیجه شاداب‌تر بوده و با کوچکترین مسئله‌ای از کوره در نمی‌روند و تشنج در جامعه ایجاد نمی‌شود.

15 هر ماه اوج کرختگی
وی ابراز داشت: انسان های با جثه قوی تر معمولا احساس نشاط و انرژی بیشتری دارند ولی افراد ضعیف کرختگی و سستی را بیشتر احساس می کنند و این جثه ضعیف آثار نامطلوبی از خودش در جامعه می‌گذارد و در نهایت جزر و مد دریا در کره خاکی یکی از علل بروز رفتارهای عصبی و پرخاشگرانه در انسان ها می باشد که اثر آن در افراد با جثه ضعیف تر بیشتر است.

وی ادامه داد: در زمانی که ماه به کره زمین نزدیک می‌شود، اثرات مخربی بر اعصاب و روان افراد وارد می شود و سبب ایجاد ناهنجاری های اجتماعی و کم تحرکی در انسان ها می شود که در اواسط هر ماه این پدیده علمی به اوج خود می رسد.

در این روزها دچار یبوست می شوید
این آسیب شناس اضافه کرد: در هنگام دوری یا نزدیکی ماه به کره زمین تغذیه افراد تحت تأثیر قرار گرفته و دستگاه گوارش در زمان نزدیکی ماه به زمین خوب عمل نکرده و غذا به خوبی هضم نمی‌شود.

وی در پایان گفت: به طور کلی گردش ماه بر خلق و خوی تند مزاج بودن افراد تأثیر منفی و مثبت می‌گذارد و این اثر سبب ضعیف شدن اعصاب افراد و در نهایت سبب بالارفتن ناهنجاری های اجتماعی در جامعه می شود.

در این روز از ماه موهایتان را کوتاه کنید
عتیبی کارشناس نجوم و علوم ستاره شناسی گفت: ماه جرم بزرگ آسمان است که هر 29 تا 30 روز با یک بار گردش به دور زمین سبب تقویت موها و رشد سریع‌ آنها است 1.5 تا2.3 سانتی‌متر زمانی که ماه به زمین نزدیک است افزایش می‌یابد و براساس شواهد موجود برای این که خون به خوبی در پوست سر جریان پیدا کند در هنگامی که ماه کامل می شود، بهتر است موها را کوتاه کرد.


مبادا عصبی شوید
وی بیان کرد: قدرت ماه به قدری است که بر جریان و گردش خون در بدن تأثیر گذاشته و با افزایش قطر مویرگ‌های خونی سبب بهتر شدن جریان خون می‌شود و این امر سبب تقویت سیستم ایمنی بدن در برخی روزهای ماه و بلعکس باعث ایجاد آسیب های فراوانی به سلول های بدن به ویژه در اواسط هر ماه می شود.

این کارشناس نجوم ادامه داد: در زمانی که ماه کامل است متأسفانه خلق و خوی افراد به تنگ آمده و انسان‌ها حالت تهاجمی به خود می‌گیرند و این تأثیر قدرت نزدیکی ماه به زمین است که بر روی روح و روان افراد تأثیر مستقیمی می‌گذارد.


ارتباط تنگاتنگ ماه و بیماری های قلبی
عتیقی با بیان این که ماه باعث بروز مشکلات بسیاری در سیاهرگ‌ها می‌شود، افزود: همان طور که با قدرت‌ ماه آب دریاهای آزاد بالا و پایین می‌رود ماه شب چهاردهم هم سبب افزایش حجم دیواره‌ رگ‌ها و مایعات شده و جریان را افزایش می‌دهد و این مسئله برای انسان‌هایی که رگ‌های نازکی دارند، باعث بروز بیماری‌های واریس، هموروئید و متورم شدن پاها می‌شود و این مسئله به سبب جزر و مد مایعات داخل بدن که تحت تأثیر ماه قرار گرفته است، انجام می‌شود.

این کارشناس نجوم ابراز داشت: براساس تحقیقاتی که در سال 1993 در برن انجام شد،  محققان دریافتند که ماه بر روی پروتون‌ها و الکترون‌های بدن تأثیر گذاشته و هر روز اشعات الکترومغناطیسی متفاوتی از خود ساطع کرده و این امواج بر روی سلول‌های امینی تأثیر می‌گذارد و سبب تحریک اعصاب و حتی بی‌خوابی افراد می‌شود

گفتنی است حرکت ماه بر روی مدار زمین سبب بروز اتفاقات زیادی از جمله جزر و مد آب دریاهای آزاد و تحریک سیستم کاری بدن افراد شده و این کار سلامت روح و روان مردم جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart وقتی کودک تان خون دماغ می شود
Information وقتی کارما ها هم با شما حرف میزنند !!!! ^_^
  ارتباط بین سلامت مغز و 20 ثانیه ایستادن روی یک پا
  وقتی سیاستمداران بوتاکس می زنند...
Lightbulb چرا وقتی خودمونو قلقلک می دیم نمی خندیم؟؟
  وقتی که رایانه‌ها با هوش‌تر از انسان می‌شوند
  وقتی پوست صورت به مزرعه گوجه فرنگی تبدیل می‌شود
  تاثیر عجیب محل کاربر سلامت پوست
  آلودگی هوا چه تاثیری بر سلامت چشم دارد؟
  ترشحات بينی درباره سلامت شما چه می‌گویند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان