امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه برای محتوای داخل وب سایت برنامه ریزی کنیم

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چگونه برای محتوای داخل وب سایت برنامه ریزی کنیم


افزودن محتوا به مطالب وب سایت امری جالب و هیجان انگیز است. برای اینکار بهتر است بدانید مشتریان از شما چه مطالبی را انتظار دارند، سپس مقالاتی در این موضوعات را برای آنها منتشر نمایید.
یک طراح پیش از آنکه کار خود را به طور حرفه ای آغاز کند، به عنوان یک طراح وب سایت آزاد با مشتریان متفاوت و مختلفی برخورد دارد. این تنوع باعث می شود گاهی اوقات کیفی کار طراحان شدیداً افت کند، به خصوص زمانی که مطالب و محتویات وب سایت را از مشتریان دریافت می کنند همین بد بودن محتوا که در نهایت سبب افت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی وب سایت می گردد، باعث می شد که وب سایت آنها نتواند بازدهی مناسب را برایشان داشته باشد.
معمولاً فرقی نمی کند مشتری چه شخص یا شرکتی است. در بیشتر مواقع هیچ برنامه ریزی وجود ندارد و محتوای وب سایت همیشه دیرتر از زمان مقرر تحویل داده می شود. همچنین، بیشتر این مطالب به صورت پراکنده و جزئی در مدت زمانی کوتاه به طراح وب سایت تحویل داده می شوند، به این معنی که طراح وب سایت باید بخشی از زمان خود را صرف مرتب کردن و کنار هم قرار دادن این مطالب به هدر دهد.
قدم اول محتوای وب سایت
بهتر است از دریافت مطالب وب سایت به صورت پراکنده و نامنظم پرهیز نمایید. به این معنی که در همان ابتدا محتوای وب سایت را از مشتریان تحویل بگیرید. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟
طراحان وب سایت
مشتری دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی سایت خود را بشناسید و از شغل و اهداف شغلی وی مطلع شوید. هرچه زمان بیشتری را بروی این موضوع صرف کنید، بهتر متوجه نیازهای ایشان و مشتریانشان خواهید شد. به این ترتیب روند دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی سایت برای شما بسیار آسان تر می شود.
پیش از آنکه پروسۀ دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی وب سایت را آغاز نمایید، محتوای وب سایت را درون یک قالب و برنامه نویسی در اختیار مشتریان قرار دهید. بعد، از دو واژه "محتوا" و "درآمد" در یک جمله استفاده کنید. مثلاً: "محتوای خوب در بهبود تجارت یک وب سایت بسیار مفید است. زیرا شانس درآمدزایی وب سایت را افزایش می دهد."
در حالیکه پروژه های مختلف بودجۀ زیادی را برای تولید محتوا اختصاص نمی دهند، به شما توصیه می کنیم وقت زیادی را به موارد زیر اختصاص دهید:
o مطالب و محتوای معتبر: همیشه صدق و راستگو باشید.
o تحقیق دربارۀ علایق مشتریان: همیشه خود را جای مشتریان قرار دهید.
o معماری اطلاعات: ساختار وب سایت را خودتان طراحی کنید.
o هدف گذاری: برای خود اهداف تعیین کنید و به آنها عمل کنید.
o درخواست انجام یک کار: از دکمه ها وکلید هایی برای درخواست مخاطبان استفاده نمایید.
o توسعه محتوای سایت: محتوا و مطالب را در یک قالب مدیریتی دسته بندی کنید.
o روند انجام کار: بهتر است همه چیز را خودکار نید تا همه چیز همیشه به روز باشد.
در ادامۀ این مطلب شما را با نحوۀ انجام این مراحل آشنا می کنید و به شما نشان خواهیم داد که شما نیز می توانید در روند کار طراحی وب سایت از این موارد استفاده نمایید.
مطالب و محتوای معتبر
وقتی محتوی وب سایت خود را آزمایش می کنید این امکان برای شما به وجود می آید که مشکلات و تناقضات موجود را تشخیص دهید و متوجه مطالب دیگری که نیاز دارید بشوید. مثلاً: اگر شرکتی باشید که در بین عموم شهرت دارد باید به طور مرتب و هر روزه محتوای وب سایت خود را به روز رسانی کنید که ممکن است در حال حاضر شرایط انجام این کار را نداشته باشید.
پیشنهاد می کنیم این مراحل را طی نمایید تا مطمئن شوید اصول اولیه را رعایت کرده اید:
استفاده از فایل Excel
برای ضبط و رکورد مشتریان پیشنهاد می کنیم از نرم افزار Excel استفاده نمایید. فهرستی از تمامی صفحات وب سایت تهیه کنید که شامل عنوان و محتوای وب سایت باشد. این کار در زمان شما صرفه جویی می کند.
به کارگیری کاربری یا تغییر آن
با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده می توانید طی یک بررسی کلی مناسب بودن مطالب وب سایت خود را ارزیابی کنید و اگر نیازی به تغییر در محتوا احساس می کنید، این تغییرات را اعمال نمایید.
شناخت نقاط ضعف
مشتری شما به دنبال جه مطالبی است که در وب سایت شما وجود ندارد؟ مطالبی که در وب سایت شما وجود ندارند را در اولویت قرار دهید و این موضوع را در زمان طراحی وب سایت مد نظر قرار دهید.
چه چیزی مهم است؟
مطالعه تحلیل ها و ارزیابی آنها در تشخیص صفحات پربازدیدتر نسب به سایر صفحات وب سایت بسیار موثر است. به این ترتیب می توانید بفهمید چرا برخی صفحات نسبت به سایر صفحات وب سایت از ترافیک بالاتری برخوردارند و می توانید همان شیوه را برای سایر صفخات خود استفاده نمایید.
تحقیق دربارۀ علایق مشتریان
این کار به شما کمک می کند تا بدانید برای چه نوع مخاطبانی در حال تهیه مطلب هستید. به این ترتیب می توانید اطلاعاتی را در اختیارشان قرار دهید که به دردشان می خورد. بستگی به مدت زمانی که در اختیار دارید، شروع به انجام تحقیق سطحی و عمقی کنید. در حال حاضر ما به یک تحقیق ساده اکتفا می کنیم.
برای شروع لزومی ندارد اقدام به یک تحقیق سخت و پر هزینه کنید. کافی ست مناسب ترین افراد را انتخاب کنید و در مورد چیزی که از وب سایت شما می خواهند پرس و جو کنید. با این آگاهی می توانید محتوایی مفید و ارزشمند تولید نمایید.
برای شروع تحقیق خود بهتر است موارد زیر را رعایت نمایید:
o از طریق مشتریان خود، فهرستی از کارفرمایان تهیه نمایید.
o شغل مشتری طراحی وب سایت خود را بدانید و در مورد نقش وی در آن زمینه تحقیق کنید.
o با مشتریان خود به صورت خصوصی مصاحبه کنید تا بدانید چه محصولی برایشان مفید است.
o بررسی کنید علاوه بر مواردی که خودشان ذکر می کنند، چه چیز دیگری می تواند برایشان قابل استفاده باشد.
در این قسمت، نکتۀ کلیدی موفقیت این است که بدانید مشتریان شما به چه گروهی از مردم در ارتباط هستند و مطمئن شوید که اطلاعات مورد نیاز این افراد درون وب سایت شان قرار دارد.
تمام این کارها برای ایجاد چهره ای مثبت از فعالیت شماست تا کار طراحی وب سایت شما در بین تصمیم گیرندگان شرکت ها، به خوبی بدرخشد. این افراد می توانند زمینه های زیر فعالیت کنند:
1. CEO که در واقع مدیر عامل و کسی است که در سود کلی شرکت را در نظر دارد.
2. مسئول خرید، این فرد می خواهد مطمئن باشد که شرکت به خواسته های خود می رسد.
3. گروه فناوری اطلاعات که مسئولیت سازگار شدن وب سایت با سیستم های موجود را دارد.
با این سه مثال متوجه شدید که چگونه باید این اطلاعات را تقسیم کنید تا برای هر گروه مناسب باشد. البته مشتریان دیگری نیز وجود دارند، مانند:
o سرمایه گذاران
o رقبا
o افرادی که به دنبال کار هستند
o و ...
معماری اطلاعات
اکنون می بایست دست به کار شده و ساختار وب سایت را تعیین نمایید. در این مرحله باید تصمیم بگیرید که چه چیزی در کجا قرار بگیرد.
باور غلطی که در بین مشتریان وجود دارد این است نقَشۀ یک وب سایت باید ساختار شرکت را نیز به نمایش بگذارد. اما این طور نیست. یک وب سایت باید به گونه ای طراحی شود که در اطلاعات به راحتی در دسترس مخاطبان قرار گیرد. مشتریان باید بتوانند به راحتی در مورد کالای مورد نظر خود تصمیم گیری کنند. درست است که طراحی وب سایت در این چند ساله بسیار تغییر کرده است اما هنوز هم نظر مشتریان و سلیقه آنها در طراحی وب سایت نقش بسزایی دارد.
جمع بندی
o در شروع کار برای یافتن اطلاعات معتبر یک تحقیق اولیه باید انجام دهید.
o تحلیل ها و گزارشات وب سایت را مطالعه کنید تا نیازهای مشتری و کلمات کلیدی مورد علاقه آنها را پیدا کنید.
o از مشتریان خود دربارۀ ساختار وب سایت الهام بگیرید.
همیشه با کمک مشتریان خود سرویس های بخصوصی را به شکل زیر دسته بندی نمایید:
1. نقاط ضعف (موانعی که برخی از مشتریان با آنها مواجهند)
2. مزایا (امتیازاتی که مشتریان از آن برخوردارند)
3. ارزش (دلایلی که چرا مشتریان باید شما را انتخاب کنند)
با پرسیدن سوالات بالا از مشتریانتان، می توانید مخاطبان درستی را برای خود هدف گذاری کنید. CEO یک شرکت اطلاعات را به صورت مختصر و مفید می خواهد در حالیکه مسئولان IT اطلاعاتی با جزئیات بالا می خواهند.
اهداف
حال می بایست اهداف را بر اساس محتوا تعیین نماییم. هدف گذاری به شما کمک می کند که ساختار وب سایت را تشخیص داده و ثابت قدم باشید. برای هر کدام از صفحات وب سایت خود حداقل یک هدف تعیین کنید. لزومی ندارد حتماً اهدافی ایده آل گرایانه باشد. اهداف کوچکی که مسیر پیشرفت شما را هموار تر می کنند نیز کفایت می کنند. مثلاً صفحه کالا برای رفع سوال بازدیدکنندگان است و صفحه متقاضیان کار برای افرادی ساخته شده است که می خواهند رزومه خود را برای دریافت کار ارسال کنند. اهداف بر اساس پروژه های مختلف تغییر می کنند. چیزی که مهم است دانستن این اهداف است.
هدف گذاری موقعیت خوبی برا نشان دادن اهمیت و احترام به مشتری طراحی وب سایت اسن. اگر هدف مشتری شما افزایش میزان فروش است، نشان دهید که به دنبال ایجاد تغییراتی در وب سایت جهت افزایش فروش محصولات هستید.
لزومی ندارد قضیه را برای خودتان پیچیده نید. با مشتریان خود از مزایای هدف گذاری صحبت کنید و در پایان نتیجه را به آنها نشان بدهید.
درخواست انجام یک کار
درخواست های مشتریان که در وب سایت ثبت می شود باید به درستی پاسخ داده شود. مشتریان باید بتوانند به وب سایت شما اطمینان کنند و باید بدانند که از شما چه توقعاتی داشته باشند. قاطع نبودن هیچ وقت برای هیچ کس جالب نیست.
به عنوان یک طراح وب باید از روش ها و مکانیزم هایی استفاده کنید که میزان دقت وب سایت شما را در این زمینه بسنجد. در غیر این صورت چگونه می توان از صحت آنها مطمئن بود؟
ابزارهای بسیاری برای تعیین میزان دقت وب سایت وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:
KISSmetrics و Mixpanel هر دو این کار را برای شما انجام خواهند داد. اگر به دنبال راهکاری رایگان یا کم خرج هستید، Google Analytic گزینۀ بسیار خوبی برای شما خواهد بود.
به شما توصیه می کنیم که به صورت هفتگی یا ماهیانه از این ابزارها استفاده نمایید و مشتریان خود را در جزیان جزئیات گزارش های قرار دهید. این کار دلیل خوبی برای استخدام دوبارۀ یک طراح وب سایت یا معرفی وی به دیگران است.
توسعۀ محتوای وب سایت
احتمالاً قبلاً این کار را تا سخت ترین مراحل آن انجام داده اید. اکنون زمان آن رسیده است که مطالبی که برای راه اندازی و افتتاح وب سایت مورد نیاز است را از مشتری خود دریافن کنید. حال این روند چگونه آسان خواهد شد؟
محتوا را به بخش های قابل مدیریتی تقسیم نمایید تا مشتریان از این طریق راهنمایی شوند.

اگر از فایل های WORD در وب سایت استفاده می کنید، آن ها را به صورت الگوهایی ساختار یافته برای هر صفحه از وب سایت در بیاورید. این الگو می تواند شامل موارد زیر باشد:
1. مخاطبان (گروهی هستند که مخاطب محتوای مطالب می باشند)
2. نقاط ضعف وب سایت که طراح تلاش به رفع آنها می کند
3. حمایت کننده (مانند PDF های دانلود شده یا وب سایت های بحث گروهی)
4. لحن صدا و شیوۀ نوشتار
5. اهداف از ایجاد صفحه
6. انجام درخواست ها در صفحات وب سایت
7. همینطور شامل مواردی که محتوا به آن نیاز دارد مثل:
8. قانون مندی (تمام محتوای وب سایت شما باید در چهارچوب قوانین کشور باشد)
9. تجارت (به طور مثال لوگوی شرکت باید در تمامی ایمیل ها ثبت گردد)
10. خلاقیت (تمام مطالب نوشتاری باید از قالب نوشتاری شرکت پیروی کند)
11. تکنیکی (به طور فرض تصاویر وب سایت نباید از یک اندازه مشخصی کم تر باشند)
روند کار
سعی کنید از نرم افزار WORD کمتر استفاده کنید. ابزارهای زیادی برای انتقال مطالب از Inbox به دیگر فضاهای مخصوص وجود دارند.
باید از ابزارهایی استفاده کنید که با جریان کاری شما سازگار باشند. در این قسمت برای آنکه مدیریت مطالب آسان شود و مطالب در زمان تعیین شده آماده ارسال باشند باید کاری انجام دهید. یکی از مزایای تهیه مطالب وب سایت به صورت آنلاین این است که همه محتوای شما در دسترس کاربران قرار دارد. بهتر است که بر روند پیشرفت طراحی نظارت داشته باشیم و عکس العمل درست را نشان دهیم.
توصیه می کنیم اگر تیم کوچک طراحی وب دارید یا خود طراح وب سایت آزاد هستید، حتما از Google Drive استفاده نمایید. این ابزار حتی برای برخی از کشتریان میز آشناست. با عمومی کردن اسناد آپلود شده در حساب خود و با ایجاد دریفات نظرات مردم، شما می توانید به سرعت اطلاعات خود را جمع آوری نمایید. به این ترتیب همیشه ریسک خرابی الگو ها و از بین رفتنشان وجود دارد.
تیم های طراحی بزرگ یا افرادی که به دنبال مطالب مفهومی هستند ممکن است به Gather Content علاقه مند باشند. Gather Content به برنامه ریزی و ساختار بندی مطلب کمک می کند. برای هر مطلبی که می خواهید بک بخش راهنما اضافه نمایید. این راه نمایی ها باعث ایجاد امنیتی قدرتمند در وب سایت می شوند.
یک غذای خوشمزه بپزید
داشتن راهکاردر تولید محتوا مانند آشپزی است. برخی دستورالعمل ها پیچیده هستند اما همیشه دنبال کردن مراحل یک امر ضروری است. همانگونه که در آشپزی استفاده درست از مواد اولیه در زمان شما صرفه جویی می کند، در طراحی وب سایت هم همینطور خواهد بود. هیچ آشپزی نباید از مشتریان گیاه خوار خود غافل شود.
با دنبال کردن دقیق مراحل گفته شده در مقاله، می توانید مطالب وب سایت را در زمان مناسب و مورد نیاز تحویل دهید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی سایت ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی سایت ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی سایت ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باربری ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پنل اس ام اس ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
وب سرویس پیامک
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سئو را از کجا شروع کنیم
  معرفی سایت ttsmaker
  آموزش سئو سایت
  انی دسک چیست و چگونه کار میکند؟
  نحوه تشخیص سایت نیم بها با LinkIrani.ir
  چگونه بفهیم کسی غیر از خودمان وارد اکانت اینستاگرام ما شده؟
  چگونه رمز وای‌فای را در دستگاه‌مان ببینیم؟
  چگونه بفهمیم باتری گوشی ما احتیاج به تعویض دارد؟؟
  چگونه بدون این که به گوشیمون کوچکترین دستی بزنیم تماس ها رو جواب بدیم؟
  برنامه هاتو ب کمک خود گوشی قفل کن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان