امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کارگاه سه روزه «مدیریت هزینه و کیفیت خدمات درمانی» با همکاری استرالیا و کانادا

#1
کارگاه سه روزه «مدیریت هزینه و کیفیت خدمات درمانی» توسط موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با حضور مسئولان حوزه سلامت و اساتید کشورهای استرالیا و کانادا برگزار شد.
کارگاه سه روزه «مدیریت هزینه و کیفیت خدمات درمانی» با همکاری استرالیا و کانادا

به گزارش تندرست نیوز، شهرام غفاری رییس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، مدیریت نظام سلامت را پیچیده و بازیگران نظام سلامت را نیز متنوع دانست و گفت: در نتیجه این تنوع استفاده از تجربه‌های دنیا یک ضرورت محسوب می‌شود. در کشور چالش‌هایی وجود دارد که خاص خودمان بوده یا پیش از ما در دنیا تجربه شده است. به نظر می‌رسد باید از تجربه‌های جهان استفاده کنیم تا پاسخ چالش‌های خود را در تجربه‌های آن‌ها پیدا کنیم.

وی معتقد است نظام‌های سلامت کشورهای جهان مثل یکدیگر نیست، ولی در عین تفاوت‌ها، اشتراکاتی در این بین وجود دارد. پاسخ برخی سوالات نیز الزاما شبیه به هم نیست، اما می‌توان از تجربه‌های کشورهای دیگر استفاده کرد. به طور مثال باید دید که کشورهای دیگر در مورد مدیریت دارو چه کارهایی انجام می‌دهند و ما هم از این تجربه‌ها سودمند شویم.

رییس پژوهشگاه تامین اجتماعی در خصوص نقش طرح تحول سلامت در حوزه مدیریت دارو، افزود: وقتی مردم در کشورهای دیگر به داروخانه مراجعه می‌کنند به علت وجود شبکه‌های متصل به هم، تمام اطلاعات دارویی ثبت شده است. این شبکه‌ها و بسترهای مورد نیاز در کشور ما وجود ندارد و در نتیجه با دشواری مواجه می‌شویم. مهم این است که اهمیت این موضوع را درک کنیم و اصلاحات زیرساختی را انجام بدهیم.

غفاری تاثیر این اقدام را در کاهش مصرف دارو اینگونه عنوان کرد: اگر تاثیری در میزان کاهش مصرف نداشته باشد، حداقل عدالت رعایت می‌شود و یارانه‌ها برای مصرف افراد نیازمندتر استفاده می‌شود.

به گفته وی، برای چنین طرحی باید سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و بیمه‌ها با هم همکاری کنند؛ در غیر این‌صورت این طرح نیز موفق نخواهد بود.

کارگاهی سه روزه با حضور استادان دانشگاه ملبورن استرالیا

کارگاه 3 روزه «مدیریت هزینه و کیفیت خدمات درمانی : بهره‌مندی از تجارب موفق نظام سلامت استرالیا و کانادا» با حضور 40 نفر از افراد متخصص برگزارشد.

دکتر غفاری با اشاره به دعوت مسئولان به این نشست ادامه داد: از همکاران سازمان تامین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت و بیمه‌های خصوصی دعوت به عمل آمد؛ البته از وزارت بهداشت نیز افرادی دعوت شدند که متاسفانه کسی شرکت نکرد. فکر می‌کنم بودن همه این افراد در کنار هم و آشنایی آن‌ها با شیوه حل مشکلات در جهان بسیار اهمیت دارد. افراد متخصص در حوزه‌های خود بسیار موثر هستند و می‌توانند این موارد را در حیطه کاری خود اجرایی کنند.

این کارگاه که به زبان انگلیسی توسط اساتید دانشگاه ملبورن استرالیا؛ آقای Stephen Duckett و خانم terri Jackson برگزار شد، به مباحثی همچون؛ معرفی نظام سلامت استرالیا و کانادا، روش‌های تامین مالی بیمارستان، مدیریت کیفیت و هزینه خدمات بیمارستانی، روش‌ها و ابزارها، طراحی نظام پرداخت پزشکان و گروه‌های پیراپزشکی، نحوه مشارکت‌دادن پزشکان در ارتقاء کارایی و کیفیت خدمات درمانی پرداخت و در پایان هر روز از کارگاه بخشی از آموزش به انجام کار گروهی اختصاص داشت.

Stephen Duckett در حاشیه این نشست به خبرنگار تندرست سلامت گفت: در استرالیا در یک اتاق فکر مشغول به کار هستم که مربوط به حوزه سلامت است. در گذشته در دو ایالت ویکتوریا و کوئینزلند مشغول به کار بودم. حوزه فعالیت من در بیمارستان ایالت کوئینزلند، ارتقای کیفیت و ایمنی بیمارستان بود.

وی تحقیق در مورد سیستم درمانی ایران را فقط از طریق اینترنت امکان‌پذیر دانست و افزود: فعالیت‌های من با سازمان بهداشت جهانی در ناحیه شرق مدیترانه بود. کار عمده و بسیار بزرگی که ایران انجام داده، پوشش همگانی بیمه است. در حقیقت حتی برخی کشورهای پیشرفته نیز از این پوشش همگانی بیمه محرومند.

به گفته وی، کشور تایلند نیز در مسیر پوشش همگانی بیمه قرار گرفته است و تقریبا همانند پوشش همگانی بیمه ایران خواهد بود.

استاد دانشگاه ملبورن رو به رشد خواندن هزینه‌های پوشش همگانی بیمه، گفت: باید این مسائل بررسی شود تا بتوان هزینه‌های آن را کاهش داد و ارتقای کارایی در این زمینه انجام شود.

در این نشست در خصوص ایمنی بیمار نیز مواردی مطرح شد. یکی از کارهایی که باید انجام شود، اندازه‌گیری ایمنی و اطلاع‌رسانی به پزشکان برای نظارت و پایش ایمنی بیمار است.

از جمله دیگر موضوعاتی که در این نشست مطرح شد، کنترل نرخ عفونت، مدیریت مصرف دارو و افتادن از روی تخت بیمارستان است. البته در بیمارستان‌های مختلف، مشکلات مختلفی وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتر است.

این نشست، یک جلسه تعاملی بود تا مشارکت‌کنندگان تلاش کنند از این اطلاعات در نظام سلامت ایران نیز استفاده کنند.






دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پایگاه خبری پزشکی تندرست نیوز -http://tandorostnews.ir/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401
  هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی
  درمان زگیل دست و پا با لیزر یا کرایو؛ علت، علائم و هزینه درمان
  هزینه عمل جراحی هموروئید و درمان بواسیر با لیزر چقدر است؟
  شرایط بیمه برای هزینه عمل کیست مویی با لیزر و جراحی – سال ۱۴۰۰
  هزینه درمان بواسیر با لیزر و عمل جراحی هموروئید در تهران چقدر است؟
  بخوانید و شگفت زده شوید از فواید علمی روزه گرفتن
  روزه داری بدون تشنگی و عطش

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان